{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
298 visninger | Oprettet:

Lisa B
Lisa B
Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 50

Ødelagt pels - råd og fif ønskes {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

I 2025 fik vi en hvalp, som hurtigt forelskede sig i Balders hale. Han bed i halen under leg, og har ødelagt pelsen/revet meget pels af.

Balders hale har altid været noget, jeg har plejet og passet meget på, og jeg er så ked af hvordan den ser ud nu.

Jeg børster halen et par gange om ugen, og massere rigeligt vitamin pelskur i, fra B&B.

Kan jeg på nogen anden måde styrke hårene, booste pelsvæksten eller hjælpe hans stakkels hale?

Jeg ved godt at det kun er kosmetisk. Men alligevel :')

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytterengøring 75 kwm lejlighed i Køge 1.850 kr.
  • Små tømreropgaver 1.800 kr.
  • Flytterengøring 130 kwm 2.698 kr.
  • Rettet dobbelt dør 340 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ødelagt pels - råd og fif ønskes
  • #1   29. jan Jeg har haft rigtigt mange polarhunde mellem hænderne og aldrig oplevet at leg ligefrem river pels af halen. Hvis hvalpen ligger og plysser halen, og hunden ikke selv siger fra, så ville jeg stoppe den form for leg og hjælpe den voksne hund.
    Hvis der er et generelt problem med dårlig pels, så kig på indholdsfortegnelsen i foderet.
    Der er behov for protein og fedt. Ingen kulhydrater. Der skal være nok zink i (det er en mangel i rigtig meget tørfoder).

• Lisa B
    Lisa B Tilmeldt:
    apr 2014

Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 50
    #2   i går kl. 00:06 Det var jagte-leg, hvor den lille så bed ham i halen, og på den måde har knækket hårene/revet dem af.

Adfærden er naturligvis blevet stoppet, men jeg ønsker stadig at rette op på hans ellers engang smukke hale.

• #3   i går kl. 07:00 Hvis hunden får et godt foder, eventuelt et tilskud af b vitaminer, så er der kun tiden som kan hjælpe:) efter fældning vil pelsen vokse ud igen, det hår som er knækket bliver ikke længere nu, det skal fældes af og det nye pels bliver fint

• #4   i går kl. 09:58 Der kommer jo ny pels igen. Tålmodighed smiley

• #5   i går kl. 18:25 Biotin-tilskud eller et kombineret B-vitamin-tilskud.

Kommentér på:
Ødelagt pels - råd og fif ønskes

Annonce