{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
534 visninger | Oprettet:

Ååååh teen-problemer... {{forumTopicSubject}}

Min hund er en vaske ægte teenager!! Fra at være en nem og medgørlig hun til at være et frådende ulydigt monster! *suk*
Hun høre ikke hvad jeg siger - hun er simpelthen vil-døv på det groveste!
Hun laver alverdens unoder såsom at drille katten, spise hans mad og gå i kattebakken - med den forkerte ende vel og mærke..
Jeg håber for mine forældre at jeg ikke var ligeså irriterende som teenager - for STAKKELS dem så!

Er der ikke én der kan fortælle mig at det nok skal gå over?? Inden jeg bliver BIMS!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ååååh teen-problemer...
  • #1   11. dec 2007 det skal nok gå over *SS*

• #3   11. dec 2007 Jeg har lige talt med dine forældre, og jeg skulle hilse fra dem og sige, at...JOW, du var virkelig en irriterende teenager ;O)

• #4   11. dec 2007 Det går over - når du lige har gennemlevet det et par gange eller tre... måske fire ;o)

Måske det stopper, når hunden er 2½ :o)))))

• #5   11. dec 2007 det går over.... griner... så skulle du prøve at have 2 på samme tid... eeejj de er nu alligevel søde og laver sjældent ballade ( endnu) he he

• #6   11. dec 2007 Hun havde den første da hun var 7-8 mdr.. det her nummer 2... og iiiih hun kan godt nok drive en til vanvid! hehe

Men i det mindste æder hun ik ting den her gang (har da i hvert fald ik gjort det endnu) - første gang røg der sofa, sko osv...

• #7   11. dec 2007 C E: Jeg har ikk turde selv at spørge dem - hehehe. (med god grund)

Christmas time: 2 stk.. på én gang? Jeg tror jeg ville lade mig indlægge ganske frivilligt efter sådan en omgang haha

• #9   11. dec 2007 Daisie L: Jamen det vil jeg... men overvejer at reducere antallet fra 3 til 1! haha

• #10   11. dec 2007 Hvis børn er som Cassius, så er jeg ret sikker på, at min beslutning om ikke at få nogen er til vores arts bedste!!

Kors i skuret, hvis man skulle leve med det i 18 år :o)))))))

• #12   11. dec 2007 Det går over....

Om et halvt års tid *GG*

• #13   11. dec 2007 Når disse "magtkampe" opstår - hvad gør i så?

Jeg kan ikke komme i kontakt med Fraya overhovedet når hun "tænder af" - så jeg sætter mig på gulvet og holder hende ind til mig mens jeg taler beroligende til hende og forsøger at age hende foran på brystet liiiige så stille... hun kæmper og kæmper.. til sidst sukker hun højt, putter sig ind til mig og lader sig kæle, stille og roligt. Så er det over....

Hvordan gør i?

• #14   11. dec 2007 Jeg ignorerer hunden og så stopper den.

Jeg indgår aldrig i en magtkamp - tror faktisk jeg er den eneste, der betragter det som en magtkamp, hunden forsøger bare at have det sjovt.

Lige en sidebemærkning - jeg tror ikke det er rart for hunden at blive fastholdt - det er noget af det mest mentalt belastende, man kan gøre ved en lille hund... Jeg ville finde andre metoder, der ikke trykker den så meget ;o)

• #15   11. dec 2007 CH: Hvis jeg ignorere hende stopper hun ikke - hun fortsætter i en uendelighed - bare vd katten i stedet (hun har tidligere haft det helt fint med katten og det erkun i disse perioder der er "problemer")

Jeg synes heller ikke det "behageligt" at holde hende... men indtil nu er dét det eneste der har virket...

Kom endelig med råd! smiley

• #16   11. dec 2007 Hvad gør hun, når hun "tænder af"?

• #17   11. dec 2007 Hun kan finde på at løbe rundt i heeeele lejligheden, op og ned af møblerne i en SINDSYG fart, jagte katten og daske ham med poterne (det ligner leg men katten mener altså ikke det er sjovt)
    Jeg prøver første og fremmest med et bestemt "Ah Ah" (vores lyde for nej som tidligere har fungeret perfekt)
    - når hun ikke stopper går jeg i mellem hende og katten eller det hun nu har gang i og siger det igen. Det hjælper yderst sjældent.

• #18   11. dec 2007 og det er ikke fordi hun ikke bliver brugt...
    Ud over hendes alm. gå-ture i snor 2-3 gange dagligt, er vi 2 gange dagligt ude og løbe frit på grønne områder. Vi går spor, træner hjemme og på gåturene (skal starte på hold igen her til januar - jaaaah)
    Hun har aktiveringslegetøj hjemme osv...
    Vi er i skove og hun er med ude og opleve verden sammen med mor - når mor skal i byen...

• #19   11. dec 2007 Det der genkender jeg fra begge vores hunde - det er en ren energiudladning, og vi har altid ladet dem gøre det...
    Der har ingen skade været ved det..

Vi har ikke stimuleret det overhovedet, bare forholdt os passive (og grinet lidt i skægget, for det ser sjovt ud ;o)) )
    Jeg ville sørge for, at katten har et sted, hvor den kan have helle.... Et sted, hunden slet ikke kan komme hen, men hvor katten altid kan søge tilflugt...
    Og så ville jeg faktisk lade hunden tosse rundt i de par minutter, det tager ;o)

• #20   11. dec 2007 Elsker faktisk de glædesytringer der ;o)

Men det er bestemt sjovest, når de kommer i haven :o))))

• #21   11. dec 2007 CH: Sjovt du siger det - har gjort samme overvejelser.. Skal anskaffe mig et børnegitterså katten kan få helle i soveværelset samt badeværelse...
    Men ét eller andet sted føler jeg at jeg opfordrer hende til at det i orden at være "vild og blodig" indenfor.. ?

• #22   11. dec 2007 CH: lige præcis - det er super skægt udenfor smiley

• #23   11. dec 2007 Heidi, det er et jo et spørgsmål om temperament.
    Jeg kan godt lide, at der er fut i hundene, så jeg fornøjes bare ved at se, at de kan få sådan en hjerneblødning af bare begejstring.

Vi har aldrig haft problemer med at de slapper af generelt, det har de begge kunnet... Også selvom de har fået lov til at lave den afgasser der...
    Vi har bare moret os over det, og ikke gjort noget for at sætte mere gang i gaden ;o)

Og så bliver hunden i øvrigt meget aflappet bagefter ;o)

• #24   11. dec 2007 Det er måske ikke lige nu, jeg skal fortælle at Luna er begyndt at lave numre??? I en alder af 4½ år

• #25   11. dec 2007 CH: Jeg giver det en chance smiley
    Så ser vi på det - er villig til at prøve alt hehe

• #26   11. dec 2007 Heidi, andet kan man ikke gøre ;o)

Hvis det ikke holder for jer, så må der jo søges alternativer igen ;o)

Det er jo så forskelligt, hvad vi synes er acceptabelt i hvert vores hjem..
    Jeg er sikker på, at jeg hører til de ganske tolerante - forlanger ikke at hunden skal være passiv indendøre ;o)

• #28   11. dec 2007 Daisie, glimrende ide ;o)

her hedder den SLUT og er ikke helt på plads endnu ;o)

• #29   11. dec 2007 CH: Jeg forventer heller ik hun forholder sig helt passivt - men forventer at kunne stoppe hendes adfærd hvis det er nødvendigt...

Daisie: Hun har tidligere forstået en sådan kommando - men næææææh ik lige nu nej! haha

• #32   11. dec 2007 Vores er jo kun et lille barn ;o)

Og Heidi - fantastisk, du har nået til selektiv-døvhed-og-jeg-har-glemt-alt-jeg-har-lært-fasen :o)))))

Herlig tid :o)))

• #33   11. dec 2007 Daisie: Hun har glemt ALT hvad hun har lært - håber det kommer igen inden alt for længe hehe.
    Jeg starter lidt forfra med hende nu - men det er nu ok. Så lære jeg det lige selv endnu en gang

• #36   11. dec 2007 Daisie, så er hunden ved at være så gammel, at den er halvdøv :o)))))

Neeej, det skal han såmænd nok få lært - han er fantastisk lærenem, det er bare os, der ikke har prioriteret det ;o)

• #38   11. dec 2007 Jep, her er de hvalpe indtil pensionsalderen ;o)

• #40   11. dec 2007 ;o)

Kommentér på:
Ååååh teen-problemer...

Annonce