357 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Mørkeræd Mørkeræd

Hej.
Nogen der har nogle gode råd omkring at ens hund er mørkeræd? min er blevet det fra det ene øjeblik til det andet, fordi vi var ude og gå tur og lige pludselig kom der fyrværkeri også blev hun så bange og er virkelig ræd når vi går tur om aftenen og synes det er trælst og virkelig synd for hende, fordi man kan se panikken i øjene af hende.
håber på hjælp
Hilsen Henriette

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mørkeræd
  • #1   11. dec 2007 Så er det bare om at give en en bunke dejlige oplevelser i mørket ;o)

Du kan vende hendes erfaring til noget positivt ved at undgå at ynke hende og så lave noget med hende, som hun elsker....

• #2   11. dec 2007 tror ikke lige det er mørkeræd, men hun sætter det sammen med at forskrækkelsen kom imens det var mørkt, for tænk om det skulle komme igen...

• #3   11. dec 2007 jeg prøver også at lege med hende når vi går tur, men hun har slet ikke tid til noget, fordi hun har så travlt med at være bange og kigge sig omkring og har maven helt nede ved jorden, er så trælst, fordi folk må da tænke diverse ting om mig når hunden ser sån ud.

• #4   11. dec 2007 Næ, Henriette, for i fremtiden tror jeg du skal te dig som fransk klovn, når du er ude med hunden..
    Lys stemme, legende kropsprog og masser af guffer... Hendes yndlingslegetøj - og så ellers i gang med at underholde naboskabet ;o)

• #5   11. dec 2007 Vejen frem er som CH, kvinde, 33 skriver ; )

Ud og underhold naboerne og giv hende masser af gode oplevelser på gåturene ; )

Go' træningslyst *S*

• #6   11. dec 2007 okay, så må jeg ud og gøre mig til grin, kan være hunden ender med at "tø" lidt op, fordi hun bliver flov over mig:-)

• #7   11. dec 2007 Henriette - sjov tanke ;o)))

Alle kneb gælder, også en pinlig mor ;o)

• #8   11. dec 2007 nemlig, jeg må jo gøre hvad der skal til, man kan jo ikk undvære de dyr når man først har fået dem.

• #9   11. dec 2007 Skøn indstilling Henriette....

Jeg har osse på et tidspunkt rendt rundt som en 'fransk klovn' og hva gør det når hunden får det bedre...så må folk bare snakke og dømme som de vil

*LOOOOOL*

• #10   11. dec 2007 ja det er jo os lige det, jeg går en hård måned i vente med fyrværkeri os, fordi hun virkelig er bange, men jeg vil simpelthen gøre alt.. så nu håber jeg at molly ser frem til hendes aftentur, det gør jeg ihvertfald:-)

• #11   11. dec 2007 Du skal også lære hende at fyrværkeri ikke er farligt... Og at det ikke altid siger bang når man er ude og det er mørkt...

• #12   11. dec 2007 Jeg har også leget fransk klovn. Jeg havde en korthåret hønsehund, og da han var 6 - 7 måneder gammel, blev nogle ting farlige. Der var ved at blive ordnet vej hvor jeg bor, og der holdt en rendegraver, og ved siden af, stod der en stor skovl til at sætte på maskinen. Den skovl havde vi gået forbi masser af gange, men lige pludselig var den farlig, og det var om dagen, hvor det var lyst.
    Hvad gør en klog så? jeg kunne jo ikke bare trække hunden forbi, for så var den jo farlig næste gang vi så den. Jeg begyndte at klappe skovlen, og sige "hvor er den dog sød og fin, kom over og kig på den". Dette hjalp og hunden var ikke bange for den mere. Men så kom jeg til at se op, og der stod nogle mennesker og GLOEDE på mig. Jeg kunne godt se de tænkte,hun er sgu farlig sidder og klapper en skovl, og så skynde de sig over på den anden side af gaden.
    Jeg grinte af dem, men det vigtigste var jo, at min hund ikke var bange for skovlen mere

• #13   11. dec 2007 Nemlig, for mig er det at hunde kommer over sin angst os vigtigst, plus du kan blive et emne i mange hjem, fordi man giver folk et godt grin:-)

• #14   11. dec 2007 Du ved nok, for at være hundeejer skal men være lidt skør og have en meget humoristisk sans;-)

• #15   11. dec 2007 ja og især når man har en hund på snart 2 år, som tror hun er 6 mrd. smiley

• #16   11. dec 2007 okay mange tak ford et råd, havde jeg ikke lige tænkt på.

Kommentér på:
Mørkeræd

Annonce