{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

Udvidet seniortjek hos dyrlæge {{forumTopicSubject}}

Er der nogle af jer, der har prøvet et udvidet seniortjek hos dyrlægen? Kan se Anicura tilbyder et udvidet tjek, som omfatter:
- grundigt sundhedstjek
- tandtjek
- palpering for tumorer i brystvævet ( prostata undersøgelse for hanhunde)
- blodprøve hæmalogisk test
- blodprøve biokemisk test
- urinprøve

Det koster vist i omegnen af 2500 kr.

Berta er jo efterhånden oppe i alderen (13 år), og der er efterhånden flere tanker, der kredser om.. ja.. livskvalitet, hvornår det er tid mm.

Men hvor meget kan sådan et tjek mon give svar på, og er pengene mon bedre givet ud på andet (fx osteopat eller lignende)

Jeg vil i bund og grund bare gerne vide, om hun har det godt nok til, at vi kan beholde hende med god samvittighed og ikke finde ud af om et halvt år, at hun faktisk fejlede et eller andet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af køkken armatur 500 kr.
  • Installering af 3 genvexs anlæg med rør føring 23.600 kr.
  • Reparation af Texas plæneklipper (træksnor) 600 kr.
  • Sætte lampe i loft 350 kr.
  • Fjerne tapet 2.830 kr.
  • Fixet stue dør så den kan åbne og lukke uden støj 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udvidet seniortjek hos dyrlæge
  • #1   19. mar Jeg har prøvet det med min gamle hund. Jeg fik ikke andet ud af det, end jeg kunne have fundet ud af ved alm konsultation og den lille blodprøve. Men det var jo ud fra hvad han fejlede, så måske andre får mere ud af det smiley Det er jo svært at svare på. Jeg tror ikke jeg vil vurdere det er pengene værd umiddelbart. Men måske mener jeg noget andet, når jeg igen står med en ældre hund.
    Så i virkeligheden kan du nok ikke bruge mit svar til ret meget faktisk smiley

• #2   20. mar I en tid hvor bare 10 min. konsultation koster knap 1000 kr. hos de store kæder, er det der en god pris for et tjek med diverse prøver.
    Har man en ældre hund, som måske skranter lidt eller er blevet langsommere/har ændret sig, er det altid en god ide at få den gennemgået både hos dyrlægen og kropsbehandleren.
    Mange opdager netop først sygdom for sent, og man ser alt for mange hunde slæbe sig hen ad fortovet i bybilledet, fordi deres mennesker ikke ser signalerne.
    Hunde er lavet til at fortsætte selvom de har det skidt, så hvis ikke man holder skarpt øje, er det nemt at overse små ting, som kan vokse sig store.

• #3   20. mar Umiddelbart er jeg ikke sikker på, at jeg ville gøre det, medmindre jeg havde en mistanke om, at der var noget galt. På en hund i den alder vil man vist generelt altid finde et eller andet - nogle små-skæve eller forhøjede værdier - men spørgsmålet er så, om hverken vi eller hundene har noget glæde af, at få det at vide, hvis det alligevel "blot" er aldersrelateret?

De fleste af dyrlægekæderne tilbyder også unghunde-tjek, som ofte blot består i at tjekke om begge sten er faldet ned hos hanhundene, og om tandskiftet er overstået. Det kan de fleste af os godt klare selv smiley

• #4   20. mar Det er blodprøverne, som jeg er umiddelbart mest interesseret i ift. organerne. Jeg ved, at hendes tænder ikke er gode, og hun er steriliseret, så frygter ikke livmoder betændelse. Men der er bare mange småskavanker på hende, hvor jeg har svært ved at finde ud af, om det er almindelig alderdom eller "for meget"

Og jeg er i bund og grund lidt skeptisk over for anicura, så kan ikke finde ud af, om det bare er flotte ord for ikke særlig meget, eller om der reelt er value for money.

• #5   20. mar Jeg har valgt at få det lavet ved egen dyrlæge på min kat. Hun er 14 år og har ændret adfærd, ikke voldsomt, bare ændret.
    Jeg valgte det med henblik på at fange noget under opløb, fx. forhøjet stofskifte, diabetes etc.
    Alle prøver/tal var normale .. så udover ro, og nu et udgangspunkt, skulle der komme noget i fremtiden, var det jo dyrt nok .. Hun har slået en lille flig af en tand, det ville jo også være blevet opdaget ved et alm. årstjek. Adfærdsændring tilskrives alder.
    Men jeg fortryder nu ikke, at jeg valgte at gøre det.
    Du kan få forsikringen til at dække hvis du får prøverne taget med henblik på udredning for noget. Seniortjek dækkes ikke.

• #6   23. mar Jeg ville ikke bruge det. Jeg kender mine hunde, hvis der er noget der er anderledes, så vil jeg søge dyrlæge for at få det udredt, og dermed få det dækket af forsikringen.

• #7   23. mar Jeg gjorde det med mine to seniorhunde i dec 2024 og de havde ingen symptomer. Archie på 11 år og lige kommet hjem fra rally VM og Buster 14 år.
    Det var både blod og urinprøver og afføringsprøve for hjerte/lungeorm på begge hunde samt almindelig dyrelægetjek. Alt så fint ud, dog havde Buster let forhøjet levertal.
    Tre måneder senere døde Archie pga aggressiv cancer der havde spredt sig til lunger m.m. smiley
    Så jeg ved helt ærlig ikke hvad jeg fik ud af de omfattende seniortjek. smiley Men gjorde det jo for at fange evt sygdom så tidligt som muligt

• #8   24. mar Jeg har fået lavet sådan et stort seniortjek af to hunde - og jeg fik ærlig talt intet ud af det, dvs ingen brugbar information overhovedet.

• #9   24. mar Tak for jeres svar alle sammen indtil videre (jeg svarer lidt on/off - livet med baby og 5-årig..)

AG, det er netop sådanne situationer, jeg gerne ville undgå, men det lyder til, at tjekket så i virkeligheden ikke har kunnet bruges til at indikere, at der fx er kræft. Det er det, jeg egentlig er mest bekymret for - uden at jeg har nogle symptomer at holde det op på.

• #10   24. mar Vi har aldrig brugt det til vore. Jeg kunne måske overveje Nu.Q-testen på lidt ældre hunde.

Kommentér på:
Udvidet seniortjek hos dyrlæge

Annonce