{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
431 visninger | Oprettet:

10 uger/renlighed {{forumTopicSubject}}

Godmorgen til alle, på denne flotte morgen.. smiley

Jeg har lige et lille spørgsmål omkring renlighed af vores lille pige.
Vi har haft Baghera i 2 uger, og hun er nu 10 uger gammel.
Fra day one, trænet renlighed med hende. Været ude med hende hver gang der har været leget, sovet eller spist, også hvis hun begynder at tulle rundt og snuse meget..
Men hun er endnu ikke 100% renlig, hver morgen har hun tisset i køk eller stue, og i morges havde hun også skidt! Hvis/når hun er alene hjemme, når vi er på job (ca. 4½ time) kan hun have nået at tisse i hvert fald 3/4 gange i køk eller stue.. Hun er begyndt at søge over imod havedøren når hun skal ud, men den smutter stadig i ny og næ..
Burde hun ikke være renlig nu?
Vi forstår ikke rigtig hvad der er gået galt??

Rigtig god søndag..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  10 uger/renlighed
  • #1   16. dec 2007 Hun er kun 10 uger :)... det skal nok komme bare rolig nogen hunde bliver først rigtig renlige når de er omkring 5 til 6 mrd såå.... Vores labbe på knap 6 mrd kan heller ikke holde sig endnu når hun er selv hjemme i 8 timer...

Og en anden ting deres blære er først rigtig udviklet når hunden er 7 mrd smiley

• #2   16. dec 2007 Tak for dit svar, det satte lidt ro i sjælen..

• #3   16. dec 2007 Det var godt :)..... og det var så lidt dejlig pige i har jer ellers smiley

• #4   16. dec 2007 Du kunne jo også lade hende sove inde i soveværelset, så kan du hører når hun vågner, og skal tisse. Det gjorde Nikky og så kunne jeg jo gå ud med hende og slippe for de lækager på gulvet.

• #5   16. dec 2007 vi satte vækkeuret om natten sådan at Svea min. kom ned en gang. i starten to gange. Svea er ikke 100 % renlig endnu, men næsten.. og hun er lige knap 4 måneder. Det tager tid og det er meget forskelligt fra hund til hund. Og ejer til ejer - hvor god er man til at lære sin hund det (vi har ikke været super gode). Men Svea gemmer sig nu når hun kommer til at tisse indenfor sådan at vi ikke ser tisset - hun ved at det ikke er det rigtige - og når hun skal skide piver hun.

• #6   16. dec 2007 Svea hopper op af sengen og vækker os hvis hun skal tisse om natten nu...

• #7   16. dec 2007 Angel er 31/2 måned og er da heller ikke helt renlig endnu , det tager tid.

• #8   16. dec 2007 Mange hunde er slet ikke i stand til at styre deres blære før de er 4-5-6 mrd... Lige som med babyer. Du kan tage bleen af dem men det gør ikke at de holder op med at gøre i den...

• #9   16. dec 2007
    smiley Vi elsker Retriever smiley : Tak, vi er også meget glade for hende!! Og tak for råd. smiley

Hanne: Vi har 1 sal på vores hus, og har fastlagt at hun ikke skal lære at gå på 1 salen, både pga hofter men også fordi hun egentlig ikke har noget at gøre der oppe, kun 2 soveværelser smiley

Sara w: Tak for råd

L B: Ja vi ved det tager tid, vi blev bare lidt "bange" da vi fik nogle kommentar omkring hende renlighed, fx min mormor's hund var renlig efter 3 dage!!!

• #10   16. dec 2007 Selvom i bor på 1.sal, burde i stille et ur min. 2 gange om natten, så hun har en chance for at gøre sig ren udenfor.

Det e helt normalt, at de ikke er fuldstændig renlige før, som de andre skriver, omkring et halvt års tid.

Men gør jer selv den tjeneste, at stå op om natten og lade hende tisse udenfor, så i ikke laver et mønster, der gør at hunden gør sig ren indendørs.
    De er godt er så opsatte på at være ude med hende om dagen, men det skal i også være om natten. smiley

• #11   16. dec 2007 Annette: Tak for svar, og råd smiley

• #12   16. dec 2007 Man kan ikke forvente at en hund er renlig når den er 10 uger og slet ikke at den kan holde sig en hel nat... Selv om ingen af mine hunde sover i soveværelset sov Gaia alligevel i sin transportkasse ved siden af sengen de første par uger netop så jeg kunne høre hende når hun skulle ud om natten (normaltvis ville jeg have sovet på en madres i det rum hunden skal sove fremover, men da det for Gaia's vedkommende er i køkkenet og vi ind i mellem har mus, syntes jeg ikke lige at det var så fristende smiley ) Gaia har været en af de hurtige til at kunne holde sig og blive renlig, mange nætter sov hun igennem uden at skulle ud, men det sket at hun skulle ud, efter 2-3 uger blev hun flyttet ud i køkkenet om natten og der har aldrig været nogen uheld, 2 gange efter hun begyndte at sove i køkkenet har hun skulle tisse om natten og begge gange har hun gjort højlydt opmærksom på sig selv så jeg kunne komme op at lukke hende ud... :o)
    Hvis i ikke kan høre hende om natten fordi i sover oven på kunne det måske være en ide at prøve med en babyalarm? Og ellers så ville jeg nok også forslå at sætte vækketuret og gå ud og tisse med hende en gang i løbet af natten... :o)

• #13   16. dec 2007 Helt renlig som 10 ugers er da vist ønsketænkning for de fleste:o)
    Min egen hund var først 100% renlig da han var 6mdr

• #14   16. dec 2007 Vores på 3 mdr. er bestemt heller ikke renlig, så bare rolig.

Og som sagt går der lang tid før deres blære er stor nok til at de kan holde sig,
    Og ja, man glemmer hvor lang tid det tager at få dem renlig.
    Men det er forskelligt fra hund til hund hvor hurtigt det er renlige. Jeg tror godt at vores Peekaboo kunne have været renlig på 2 uger, hvis vi havde været over hende HELE tiden. Men hun er jo alene når vi er på arbejde og o natten - og så er vi ikke så gode til at gå med hende ud i haven......

Kommentér på:
10 uger/renlighed

Annonce