Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det er giftigt for hunde at spise...
  • #2   17. dec 2007 derfor:

Vindruer og rosiner indeholder et ukendt giftstof, der kan give hunden livstruende, akut nyresvigt. Købe vindruer er lige så giftige som usprøjtede vindruer, og det er da ikke et sprøjtegift, men et stof i druen der forgifter hunden. Oftest ser ejeren mavetarm-irritation, opkast og diarre allerede 2 timer efter indtagelsen. 5-6 timer efter vil hunden virke trist, få diarre og have begyndende nyresvigt med hyppig vandladning. Efter 24 timer ses akut, livstruende nyresvigt samt nedstemthed, diarre, opkast, anoreksi, kramper, bugsmerter og blodmangel. Hvis hunden får et nyresvigt, vil den oftest dø af dette, i andre tilfælde kan hunden overleve, men få kronisk dårlige nyrer. Hos visse hunde kan så få som 7 rosiner fremkalde forgiftningstegn. En vindrue eller rosin kan således ikke skade hunden, mens der er grund til bekymring, hvis hunden har spist flere vindruer eller rosiner.

• #3   17. dec 2007 sally har vel spist omkring 20 kilo druer i sin halvanden år lange levealder og hun har det ganske fint... men når det er sagt så er det sådan med chokolade at jeg mener at have hørt det kan give hjertestop...

• #4   17. dec 2007 Jeg har også hørt at rå løg skulle være farligt for dem...?
    ...undrer mig lidt over chokolade, jeg kender en hund der har fået MEGET chokolade i hans levetid...?

• #5   17. dec 2007 Rå kartofler kan være livsfarlige for hunde, efteråret 2006 havde vi nær mistet Leo fordi han havde spist rå kartofler.

• #6   17. dec 2007 rå hvidløg og løg er også giftige for hunde.

• #7   17. dec 2007 chokoladen undrer jeg mig også over, for Luffe fik fat i en hel pakke pålægschokolade for et par uger siden. Og han overbrækkede godt nok det hele, men ellers var der intet at mærke på ham.

• #8   17. dec 2007 er det ikke sådan at "alt med måde", mine basser har både smagt rosiner, vindruer, og chokolade, dog i ganske små mængder. og de er friske og frejdige.

• #10   17. dec 2007 maj-Britt L:
    Tusind tak for hjælpen... var lige ude et øjeblik *G*

Irene:
    Også tak til dig for linket *S* så er da vist kommet al den dokumentation der er relevant...

Jaja, jeg burde naturligvis selv have forklaret hvorfor det er giftigt... men det husker jeg så til en anden gang, at lægge noget dokumentation på også *S*

• #12   17. dec 2007 Der er nævnt nogle få at de ting man ikke må give hunde på Tyson´s profil. Der står også hvilket stoffer de forskellige ting indeholde og hvad man udsætter hunden for ved at give den det.

• #14   17. dec 2007 Kan ikke se der er grund til at give sin hund ting som man på forhånd ved er sundhedsskadelige.

Det virker lidt som at sætte sin barn til at lege med en defekt håndgranat. Man ved den kan gå af, men ikke hvornår ????

• #15   17. dec 2007 Amanda har da ogsaa faaet lidt vindruer inden jeg viste de kunne vaere farlige for dem......kunne ikke dromme om at gi dem den slags i dag..

• #16   17. dec 2007 Karina H

Nu er kakaoindholdet jo heller ikke ret højt i pålægchokolade, men hunden brækkede sig jo nok ikke fordi han havde godt af det smiley

• #17   17. dec 2007 Det har jeg så sandelig heller ikke tænkt mig. Hvis man er en fornuftig hundeejer undersøger man selvfølgelig hvad der er giftigt for sin hund. Desuden er der meget andet end bare chokolade og friske eller tørrede vindruer der er giftige

• #18   17. dec 2007 Min hund har haft spist en del chokolade... Hun stjal det fra bordet, da vi sov.. smiley

Tror der har været i hvert fald 100 g... Hun hverken kastede op eller noget... Vi plejer også at sige at hun er teflon-belagt (staves) indvendig...

• #19   17. dec 2007 til Sonja R

Ja bedrevidende og nedladende kan man altid være - du har måske 100% styr på hvad hunde ikke kan tåle?? For så kan du da lige lave en liste til os andre?

• #20   17. dec 2007 Tillader mig lige at lægge Irenes link ind igen...

http://www.hundeleksikon.dk/tox.html

• #21   17. dec 2007 der findes mange ting man eftersigende ik må give sin hund, men nu får sally naturfoder og der indgår osse rå kartoffel... så det har hun nu osse fået rigeligt af... men det er vel individuelt, forskelligt fra hund til hund...?

• #22   17. dec 2007 Sonja R:
    Det var da lidt af en påstand du kommer med der... smiley

Jeg tvivler på ret mange der anskaffer sig en hund undersøger hvad der er giftigt for den af "menneskeføde"... det er jo nærliggende at bare tænke... "det er jo mad"...

• #23   17. dec 2007 Lykke&Michael:

tjek det ud på ovenstående link, der står beskrevet hvorfor det ikke er sundt og hvad det gør ved organer og indvolde...

• #24   17. dec 2007 De kan heller ikke tåle nødder. Ver opmærksom på at macipen er lavet af nødder!

• #25   17. dec 2007 klart at ik al menneske mad er godt for dyr, men vi har en dyrlæge som, ligesom os selv, mener at naturkost er godt for dem... for de finder jo ik tørkost i naturen...hehe... og det meste af det er råt... kartofler, gulerødder og kallun...

• #26   17. dec 2007 Så skulle Babett være død for lang tid siden.. hun får nøjagtigt det samme som jeg..

• #28   17. dec 2007 Mine hunde får da engang imellem chokolade..

Men må da hellere stoppe med det..

• #29   17. dec 2007 Daisie og lise: i har begge helt ret, syntes bare jeg lige ville dele min erfaring omkring chokoladen... *s*

• #30   17. dec 2007 Det er ikke så længe siden en dalmatiner døde efter at have spist vindruer. Den fik nyresvigt.
    Så hvorfor give hunden noget den ikke har godt af, den ved jo ikke hvad det er, når den ikke har smagt det.
    Der er så meget andet hunden kan få i stedet for

• #31   17. dec 2007 Alle jer der skriver: Så skulle min da være død og min tager da ikke skade og får det samme som mig... - Måske er de ikke syge lige nu, men hvad om et par år når dens organer måske er ødelagte?
    Undre om i da er lige så kry...

• #34   18. dec 2007 Lykke&Michael:
    Nu lever hundene i naturen jo heller ikke så længe som vores kælehunde (burde) gør, vel? - Så det argument kan din dyrlæge godt proppe op, efter min mening.

Jeg forstår simpelthen ikke den holdning at i giver jeres hunde noget i er blevet oplyst om er giftigt for dem (og dokumenteret) og i værste fald tager et par år af deres alderdom pga. organsvigt.

Og så lægger jeg lige linket igen, igen...

http://www.hundeleksikon.dk/tox.html

Kommentér på:
Det er giftigt for hunde at spise...

Annonce