1.049 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Olie til hunden Olie til hunden

jeg har jo et problem med at min Japanske spids hvalp bider/gnaver i poterne. Flere foreslog at jeg skulle gi ham olie - dels pga pelsen men også til general styrkelse af imunforsvar osv. - flere anbefalede lakseolie. Idag har jeg så købt et produkt der hedder "Grizzly Vildlakseolie" - det er et naturprodukt med Omega 3 fedtsyrer (ståt det er godt for tør og irriteret hud). Jeg gav det for første gang her i aften - blandet i maden og han spiste det også lige så fint.... men efter ca. 15 minutter blev han rigtig dårlig....gik og gylpede og virkede som om at noget sad fast i halsen på ham og han kunne ikke komme af med det - ville ikke drikke noget....til sidst fik jeg ham ud og han begyndte voldsomt at æde græs og til sidst fik han kastet op....en masse græs og noget slimet foder (tørfoder piller)...det hele gentog sig 3-4 gange og en enkelt gang peb han højt....der blev længere mellem hans ubehag men det varede i ca. 3 timer og først lige nu er han holdt med de der gylpebevægelser/krampebevægelser...og han logrer og leger nu men sover også en del....men virker ellers ok.

Jeg tror bestemt det må være det olie for han har ikke fået andet...tror I han er overfølsom overfor noget i lige det produkt (skal jeg prøve andre mærker) eller skal maven bare vænne sig til olie-konsistenesen ?? Har ikke umiddelbart lyst til at gi ham det igen men hva sir i ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olie til hunden
  • #1   23. dec 2007 Det lyder da godt nok væmmeligt.. Aner ikke hvad det kan være..
    hvor meget har du givet? måske man skal starte langsomt op??

• #2   23. dec 2007 Jeg ville nok lige vente lidt med olien i hvert fald.
    Men der har været flere syge hunde i dag -både med tynd mave og opkast, så hold lidt øje med ham, det kan jo være det er det samme han har fået.

Men hvad er der i ud over lakseolie da?

• #3   23. dec 2007 Livets olie er rigtigt godt

• #5   24. dec 2007 Har du tjekket om han har svamp i poterne, siden han gnaver i dem? Det kan nemt ske når vejret er så fugtigt. Hvis han er rød og irriteret, kan du prøve med lidt Atamon (det man bruger til at konservere bl.a. syltetøj med), det virker på de fleste former for potesvamp - du skal bare bade hans poter i det 1-2 gange om dagen.

Ferdinand får også olie i maden, men det er i form af kapsler (faktisk bare dem fra Netto) - og han har aldrig reageret negativt på det, men jeg begyndte også først at gi' ham det da han var over 1 år smiley Det kan sagtens være, at lakseolie simpelthen har været for fedt for ham...

• #6   24. dec 2007 Jeg ville også være obs på om det kan skyldes svamp eller måske vejsalt?

• #7   24. dec 2007 Han har sovet fint nok inat men idag er det stadig galt. Hver gang han får noget i halsen (en godbid fx) så begynder han igen at sige disse mærkelige lyde og gylpebevægelser....kan olien sidde og genere endnu eller kan det være noget helt andet ? Og hvad kan man gøre for at hjælpe ham ? Ellers virker han ok og vil godt lege osv...men der er helt klart fortsat idag noget der genere ham i hals/mave.....træls og synd for ham !

• #8   24. dec 2007 Det kan jeg ikke tro ha noget med olien at gøre.........

Kan det være en gang kennelhoste der er optræk til? En halsbetændelse?

Hold øje med ham, tag hans feber og bliver du urolig så ring til en døgndyrlæge :o)

God bedring med ham !

• #9   25. dec 2007 det er olien! min gjorde det os lige efter første gang den fik det.

• #10   25. dec 2007 Det lyder da vildt !

Jeg siger absolut ikke det er løgn,men jeg kunne næsten ikke tro olie skulle kunne have sådan en effekt.

• #11   25. dec 2007 Kasper J - blev du så ved med at gi hvalpen olie på samme måde og uden problemer eller stoppede du ? Nu er det jo 2 døgn siden han fik det - han laver stadig gylpe-bevægelserne men der går længere tid imellem. Jeg er overbevist om at jeg har givet alt for meget (fuld mænge) den allerførste gang istedet for at starte med ganske lidt og så langsomt spæde op....

• #12   26. dec 2007 ja i 2 til 3 dage. og han blev ved med at gylbe.

Kommentér på:
Olie til hunden

Annonce