Olie til hunden Olie til hunden
jeg har jo et problem med at min Japanske spids hvalp bider/gnaver i poterne. Flere foreslog at jeg skulle gi ham olie - dels pga pelsen men også til general styrkelse af imunforsvar osv. - flere anbefalede lakseolie. Idag har jeg så købt et produkt der hedder "Grizzly Vildlakseolie" - det er et naturprodukt med Omega 3 fedtsyrer (ståt det er godt for tør og irriteret hud). Jeg gav det for første gang her i aften - blandet i maden og han spiste det også lige så fint.... men efter ca. 15 minutter blev han rigtig dårlig....gik og gylpede og virkede som om at noget sad fast i halsen på ham og han kunne ikke komme af med det - ville ikke drikke noget....til sidst fik jeg ham ud og han begyndte voldsomt at æde græs og til sidst fik han kastet op....en masse græs og noget slimet foder (tørfoder piller)...det hele gentog sig 3-4 gange og en enkelt gang peb han højt....der blev længere mellem hans ubehag men det varede i ca. 3 timer og først lige nu er han holdt med de der gylpebevægelser/krampebevægelser...og han logrer og leger nu men sover også en del....men virker ellers ok.
Jeg tror bestemt det må være det olie for han har ikke fået andet...tror I han er overfølsom overfor noget i lige det produkt (skal jeg prøve andre mærker) eller skal maven bare vænne sig til olie-konsistenesen ?? Har ikke umiddelbart lyst til at gi ham det igen men hva sir i ?
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.236
hvor meget har du givet? måske man skal starte langsomt op??
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.951
Men der har været flere syge hunde i dag -både med tynd mave og opkast, så hold lidt øje med ham, det kan jo være det er det samme han har fået.
Men hvad er der i ud over lakseolie da?
apr 2006
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 28 Svar: 399
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.393
Ferdinand får også olie i maden, men det er i form af kapsler (faktisk bare dem fra Netto) - og han har aldrig reageret negativt på det, men jeg begyndte også først at gi' ham det da han var over 1 år
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
nov 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 33
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Kan det være en gang kennelhoste der er optræk til? En halsbetændelse?
Hold øje med ham, tag hans feber og bliver du urolig så ring til en døgndyrlæge :o)
God bedring med ham !
sep 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 5
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Jeg siger absolut ikke det er løgn,men jeg kunne næsten ikke tro olie skulle kunne have sådan en effekt.
nov 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 33
sep 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 5
Olie til hunden