Hvor der dog generaliseres.. Hvor der dog generaliseres..
Her på HG.
Jeg læste lige et indlæg, hvor der var set nogle hvalpebilleder hvor de små gik i halm, og straks blev det til synspunktet `stakkels staldhunde, der er ødelagte for altid`.
Sikken en snæversynet indstilling. Det er ligesom at.. alle muskel/kamphunde`er farlige/potensforlængere, blandingshunde er ringere/dårligere end tavlehunde, små selskabshunde er påklædningsdukker for barnløse piger osv..
Jeg har i mit lange liv med hunde set bla. opdrættere med fine præmiehunde, hvor hvalpene levede alle 8 uger i en kasse under kældertrappen. Men har også mødt `staldhvalpe`der måske nok sov i halmen, men hver dag deltog i familiens liv på gården.
Prøv seriøst at se hver sag for sig, og brug jeres sunde fornuft, så lærer I nok med tiden at, skille skidt fra kanel.
aug 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 161 Svar: 2.609
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 127
Det var bare det jeg blev inspireret af, og jeg påpeger desuden også andet, der ikke vedkommer din tråd.
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 53
Jeg synes omgangstonen herinde tit udvikler sig til at blive meget grov, når man ikke er af samme mening, som "jeg har avlet hunde i så og så mange år, og ved derfor det hele"-brugere..
Jeg er uenig med en masse herinde omkring muskelhunde, tavleløse hunde og blandingshunde. Og er gang på gang blevet sablet ned, for at være af en anden mening..
Synes der skal være plads til alle herinde, og ingen skal gøre sig til dommere eller lege politi overfor hvilke beslutninger en anden person har taget.
Hvor der dog generaliseres..