Udstilling i hedebølge - tips søges {{forumTopicSubject}}
Åse skal udstilles på lørdag. Det er en dobbeltudstilling, så vi kommer til at være der nogle timer. Pt siger vejrudsigten omkring 30 grader
Åse har klassisk corgipels, med en tæt underuld og en mere strid dækpels. Hun er i fæld, men det burde nærme sig slutningen. Hun kommer i bad onsdag, så pelsen lige kan lægge sig inden lørdag.
Men i løbet af dagen bliver der jo tonsevarmt, og uanset hvor meget skygge vi finder, og uanset hvor mange blæsere vi har med, så bliver det VARMT! Jeg bruger enten BOT’s køledækken eller en kølevest fra Hurtta. Begge er sådan nogle der vædes med vand. Og vandet får dækpelsen til at kruse. Jeg har køletæpper med, som fungerer uden vand, og dem skal hun selvfølgelig lille på.
Er der nogen der har fif til at få pelsen til hurtigt at lægge sig? Kan jeg evt. lægge silke under køledækkenet? Eller skal jeg tage dækkenet af hende en halv times tid inden hun skal i ringen, og sprøjte hende med en keratinspray og karte hende? Eller?
Kom endelig med gode råd! Uanset hvad, så kommer Åses velbefindende før pæn pels og rosetter
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Udstilling i hedebølge - tips søges