{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
940 visninger | Oprettet:

Motivation eller træningsminded {{forumTopicSubject}}

Da vi fik vores hund gjorde det mig kun glad at der nok kom til at være en træningsmakker i ham.
Han er vimmer, aktiv og legesyg. Han synes min dreng på knap 4 er den sjoveste i verden.
Vi går nogle gode ture og prøver også at få aktivering ind i hverdagen i form af snuse-lege, for-sjov tricks og andet ret ligetil ting. Hoppe op på en sten osv. Han kan apportere og vi prøver at tage meget små skridt videre. Og holde mange pauser. Men det er ligesom om at han ikke gider når det bliver for omstændigt. Man kan nærmest se at kunne han rulle øjne havde han gjort det smiley jeg bruger lækre godbidder og dem vil han da gerne have. Men ikke mere end det. Ender indimellem med at jeg bare laver små tricks og ellers smider dem ud på græsset.
Og han går hen og finder sofaen eller kødbenet. Nu er det selvfølgelig varmt men har været sådan længe.
Har i tips til ret enkle samarbejdsøvelser som stadig gør lidt træt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt i hæk 870 kr.
  • Skift af udendørs pære 450 kr.
  • Ned gravning af tørrestativ 1.000 kr.
  • Maling af altan/facade 3.000 kr.
  • Opsætning af spejl og gardinstang 1.220 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motivation eller træningsminded
  • #1   18. jul Hvis man har en hund, der ikke gider træne og træne, men man som ejer alligevel vil det, skal man forsøge at være lidt kreativ.

Jeg antager at du belønner med mad? Mad er jo mad, og med mindre man har “lært” sin hund at køre op på mad, vil mad i udgangpunkt dæmpe.

Prøv at have maden i lukket hånd, sæt hånden foran hunden så den kan dufte maden, hold den på brystet og skub den let så den begynder at kæmpe for at få maden. Du skal finde det sted, hvor hunden føler at den kæmper, men uden at den mister lysten til at kæmpe. Efter lidt kamp får den maden. Med tiden bliver kampen sværere, så hunden virkelig synes at den skal give gas for at få belønningen.

En anden alternativ måde at belønne med mad, er at smide maden lidt ud til den ene side (sørg for at vovse ser maden blive kastet). Kast ikke for langt, bare en meter til en start. Når den har taget maden, viser du at du har mere, som du kaster til den anden side. Du må gerne opmuntre hunden til at være lidt vild og have fart på. I stedet for at hælde 4-7-10 godbidder ned i munden på hunden, får den altså godbidderne ved aktivt at “jage” dem, når du kaster dem enkeltvis.

Når hunden finder ud af at belønningen er skide sjov, smitter det af på lysten til at arbejde. Generelt vil et højt tempo med hyppig belønning være at foretrække med en hund, der skal lære at træning er sjovt. Du får nok aldrig en hund der vil arbejde solen sort, men mindre kan jo også gøre det smiley

• #2   18. jul Virkelig gode råd fra Anne smiley

Hvordan har han det med legetøj? Det giver mulighed for at tilbyde en længerevarende belønning, og det kan være guld værd for motivationen, for nogle hunde smiley

• #3   19. jul Synes de andre kommer med nogle gode ting smiley

Du skal i hvert fald starte med at finde ud af hvad der motivere ham, og hvad han kan lide at lave. Min Lucky gider kun at træne kropskontrol, alt andet træning kan jeg hoppe på tungen for, men han går bare. Han gider gerne lidt små tricks herhjemme, men det må ikke være noget der kræver for meget af ham. Til gengæld ELSKER han så også kropskontrol, så det går vi til fast.

Teemo lever og ånder for at lave noget, så han er nærmest ligeglad og jeg kan belønne med alt, fordi det at han laver noget med mig er belønning i sig selv. han gider dog ikke ret mange gentagelser af det samme, så jeg kan ikke bare sige at i dag nørder vi slalom, for når vi har gjort det et par gange, så gider han ikke mere.

Så find ud af hvad der motivere ham, mad, hvilken mad, legetøj, leg med dig, ros, nus, osv. Der findes MANGE måder at belønne på.
    Find ud af hvad han kan lide at lave og dyrk mere af det, og så tag indlæring af ting i helt små steps, så kravene ikke bliver for svære for hurtigt.
    og så hold træningssessioner gode men korte.

og så overvej at meld dig på et hold, hvis der er noget omkring dig, hvor du kan lærer mere om belønning og motivation i træningen. Det er noget af det der fylder en del i min egen træning pt. og jeg synes det er så spændende et emne, og elsker at have mere fokus på det i træningen.

• #4   19. jul Tusind tak for svar, i er altså gode smiley

Han kan nemt køre op med legetøj og jeg synes også jeg bruger det i træningen (apport) men ikke decideret som belønning.
    Jeg har gået til træning i mange år og har altid brugt godbidder så har ikke helt fundet fidusen endnu.

Kommentér på:
Motivation eller træningsminded

Annonce