HJÆLP - Min hunds pels er VATTET... {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Jeg har virkelig brug for et råd, vejledning el. lign......
Jeg var SÅ utrolig naiv og tro, at jeg kunne studse pelsen på min hund. Han er en blanding af lhasa apso/havanais, og jeg ville "bare lige" klippe et par centimeter af....men men men...efter jeg har gjort det er han begyndt at danne store "vat-totter" inde i pelsen, og de syntes at være umulige at rede ud.
Jeg syntes ellers at pelsplejen var nem nok før...omend hver dag...men det gjorde ikke noget...NU er det blevet et mareridt...
Jeg kan så se på de forskellige profiler af hunde herinde at en del har deres kortklippet....
Vil pelsen efter en nedklipning vokse ud og blive "normal" eller vil den altid danne disse vatklumper fremover...???
Kan man selv klippe den i bund evt. med maskine eller skal han til "frisør"...?
sep 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 84 Svar: 1.057
Jeg har også en lhasa apso tæve, men der har vi ikke det problem, så det kan ikke "kun" skyldes lhasa's underuld...
Træls er det ihvertfald...for det gør jo også ondt på ham når jeg prøver at filtre det ud...især fordi det jo napper i huden...
mar 2006
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 55 Svar: 677
I den tid filter pelsen rigtigt rigtigt meget, det kan være dette du oplever nu, når vi har klippet filtertotter af miki, så er det ikke kommet ud som vat, men som normal pels.
Hvis pelsen minder om en havanaises pels, så er det en god ide at bruge tangle fix, når du vil bruge karte og filterknuser, da produktet gør at det bliver nemmere at filte ud igen. Ellers kan du finde meget mere om pels pleje på de forskellige havanais sider.
HJÆLP - Min hunds pels er VATTET...