Hvad koster den? {{forumTopicSubject}}
Stamtavlen fra DKK?
- den koster under 500 kr.
Ja, jeg er inspireret i dag *g*
Jeg forstår ikke hvorfor nogle opdrættere vælger at sælge hvalpe uden tavle, de er i mine øjne slet slet ikke seriøse opdrættere.
Har man valgt at opdrætte med tavle, så giver man bare ikke sine hvalpekøbere valget!
- hvalpen er med tavle, færdig.
Og mange siger "jamen forældrene har tavle, så hun er god og ægte nok"
Hvorfor er de ikke avlsgodkendt?
Slet ikke nogen der tænker på hvorfor de ikke er det?
Men er man virkelig SÅ ligeglad med sin hundeheldbred og bagland, eller er det bare fordi mange simpelthen ikke aner hvad de skal kigge efter ......
- eller sætter mange sig bare ikke godt nok ind i hvorfra hunden kommer?
Altså jeg er ikke hellig - har også haft hund uden tavle, og har faktisk også haft et kuld på hende uden tavle, et kuld som jeg er stolt af den dag i dag også ...... MEN jeg gør det aldrig igen, for man bliver jo klogere...
- og når man son jeg har sagt farvel til en del hunde pga. af sygdom, så tager "klogskaben" altså bare over *s*
Måske er det fordi jeg sidder med dårlig ryg og er fyldt med smerter at der er så meget jeg ikke forstår i dag, men bær over med mig *g*
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.594
Det bliver ikke nu, i Januar måned er der kun til hundene og ungerne, så må vi lide =)
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.892
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 52 Svar: 383
Så dårlig service.. har ringet og snakket med dem om hvordan og hvor ledes omkrind det at min hund har DHS tavle, og deres svar var bare "Jamen du kan jo ikke købe en hund i tyskland" blaaaeh altså.. hehe
så hellere bruge DRU.. De svare tilbage inden for et døgn..
sorry men havde lige behov for at komme af med lidt..
En gang massage også burde du mærke en dejlig ryg
sep 2005
Nej Gitte .... det mener jeg jo heller ikke.
sep 2005
Det må så være kredsen du er tilmeldt hos, det har hovedkontoret ikke noget med at gøre.
Ryk din kredsformand, eller formanden for træningsudvalget.
Og har ikke indtil videre haft problemer med DKK .... ud over deres prisstigninger, men det er en helt anden snak.
sep 2005
Den var ny :o)
Har aldrig hørt om en DKK hund hvor tavlen ikke fulgte med fra opdrætter.
Muligt det kan ske når der er travlt, men omvendt - skal du bruge den lige når hunden er 8 uger ...... ?
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
jeg har nu en blandingshund, uden tavle (DOH) - den har HD, men er ikke mærket af det..
Jeg kunne have undgået at købe min DKK hund hvis jeg dog bare havde tjekket forældredyrenes stamtavler før jeg købte..
- Af skade bliver man klog som man siger..
Min blanding hverken kunne eller kian tjekkes i generne, så jeg gætter bare på at det er blandingen der giver hofterne..
Og han har ikke ondt, så hvad gør det?
MEN !!
Jeg er stadig fortaler for stamtavle.. Man skal bare tjekke lidt mere end at de er avlsgodkendt og har tavle..
Dog er der den dag idag utrolig mange der ikke kan se ideen med stamtavle hvis man ikke skal udstille..
Jeg prøver på at forklare, at tavlen ikke kun er til udstilling, men også din sikkerhed for at du får hvad du har betalt for..
En tavle er også beviset for at du har købt noget avl der er til for at gøre noget godt for racen (igen, tjek op på hvad opdrætter siger - der er penge på spil, så der ER snyd og bedrag nogle steder).
En tavle giver dig mulighed for at tjekke op på evt andre kuld lavet af forældredyrene.
En tavle er kort og godt mere end blot et lamineret stykke snop..
Jeg vil helst have tavlehund fordi jeg er egoistisk (det bliver man af for mange syge hunde), og kun vil have det bedste næste gang.. Og næste gang vil jeg undersøge ALT hvad der undersøges kan får at jeg får en rette hvalp til mit forbrug.. og ikke mindst et sundt dyr !
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Opdrætteren skal søger for registrering af hvalpene, og når hvalpene er registreret hos DKK. går der ikke 14 dage, så ligger stamtavlerne på hvalpene hos opdrætteren.. så de kan komme med hvalpene den dag de bliver afhentet..
Men der er en del opdrætter der er meget sløve i optrækket.
Jeg har altid haft stamtavlerne klar, så køberen kunne få den med med det samme..
Og det sammen når jeg selv har købt en hvalp, så har jeg også fået stamtavlen med med det sammen..
Så det er ikke DKK der skal ha skylden for at være for langsomt..
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.630
dec 2007
men kan du så forklare mig om jeg kan flytte min tyske DHS tavle til DKK ? For hende der damen der tog tlf. sagde jo at jeg slet ikke kunne købe en tysk hund så fik ikke noget svar der jo
Chine
Så prøv lige at forklare mig forskel på DKK og DRU for har endnu ikke helt forstået hvorfor det ene skulle være bedre end det andet.. Synes det er meget udbredt at små hunde har DRU men kan godt være at jeg bare har misforstået det..
jun 2005
det giver en mulighed for at tjekke avlers seriøsitet, andre hunde fra samme kennel, hvor tilfreds er købere, hvad er statestikken med sygdomme, placeringer osv osv..
Hvordan kan man synes at det er spild af penge at få et papir på, at hvad man køber er der lagt hjerte og sjæl i..
sep 2005
sep 2005
jun 2005
Jeg ved stadig ikke helt hvad forskellen på klubberne er, men ved da, at man bør vælge den klub der har de strengeste krav for avlsgodkendese..
jeg er ikke ude på en længere diskusion om hvad hvilke klubber kan og ikke kan.. det opretter jeg et emne om en dag jeg har tid til at sætte mig ind i det =)
dec 2007
sep 2005
DRU er kommet lidt med, og har fået flere krav til avl.
DKK er dog den eneste klub herhjemme under FCI.
- desværre, nogen gange kunne et alternativ være kærkomment *s*
dec 2007
mar 2007
mar 2007
nov 2005
Så synes jeg at når man vælger tavlen fra fordi hunden kun skal være hyggehund. at så bør man heller ikke senere begynde at lave hvalpe på hunden, for så er den jo ikke længre hyggehund......
nov 2005
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.362
En 2. præmie gived KUN til en hund der er RACETYPISK med mindre væsentlige fejl!
En 3. præmie gives til en racetypisk hund der har fejl og mangler så den ikke ønskes i avl - det kan være farveafvigelser - højde - for stor eller lille - ikke har kønspræg nok - nervøs - osv
0. Gives til hunde der ikke er ønskelige i avl - dårligt temperament - tandmangler og øvrige uønskede fejl og mangler der ikke er racetypiske for standarden.
Mht stambøger - jeg har aldrig oplevet problemer med at få dem til tiden. Det er opdrætteren som er nævnt længere opppe der er problemet.
Er der en DKK tilknyttet person der ikke opfører sig repræsentativt kan du klage over vedkommende - klager bliver taget seriøst - så gå den vej hvis du støder ind i sådanne personer.
Jeg er naturligvis fortaler for tavlen da det er hundens historie på alle punkter. Er der fejl kan man spore sig tilbage hvad man ikke har med blandinger. Og det her har ikke noget at gøre med hvor sød den enkelte hund er - for det er heldigvis de fleste.
Sygdomme er ikke et racespørgsmål i første omgang - de findes i alle hunde uanset herkomst. Der er bare det ved det at med tavle kan du forebygge dem.
mvh Karin
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 341
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.206
selv har jeg oplevet hvor svært det er at få stamtavler, fordi jeg ønskede at bruge min egen dyrlæge til at chippe hvalpene - DKK laminer åbenbart kun stamtavler om onsdagen eller var det fredag - det holder da ikke:-(
Så jeg føler mig stavnsbundet til t bruge DKK's egen chipmand og det er altså ikke ok
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.372
0 kan osse gives af andre grunde
feb 2006
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.372
var nu ikke lige det
feb 2006
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.362