{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

Rigtigt eller forkert handlet?? {{forumTopicSubject}}

Fik lige fortalt en historie min onkel har oplevet og der blev jeg sku lidt i tvivl om hvad jeg syntes om det.. så ville da lige hører jeres mening =) ...

det var en der var ude og gå med sin nye hvalp (11 uger) hvor han så møder en anden ejer med en en aggresiv amstaff .. den knurer af alt og alle selv andre menesker som går forbi den.. det der så desværre sker er at den angriber den lille hvalp .. VIRKELIG angriber .. og ejeren kan ingenting gører hvorefter ejeren af hvalpen hurtig reagere impulsivt ved at samle et jernrør op som tilfældigvis lå og slår den store hund i hoved flere gange til den giver slip og bakker væk mens den piver og kan ikke rigtig finde sig selv (han slog hårdt) ... smiley .. hvad mener i om det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rigtigt eller forkert handlet??
  • #1   2. jan 2008 Havde sgu gjort det samme hvis det var min hvalp den havde i gabet

• #2   2. jan 2008 jeg ville også have gjort alt for at redde min egen hund!

• #3   2. jan 2008 Ja det er virkelig langt ude.. smiley .. men ja jeg havde os reageret helt ens.. har lige fået min lille Zigo på 8 uger.. og kom helt til at tænke på hvis det skete for ham smiley .. jeg ville gøre det samme.. men stadig synd det skal gå ud over hunden.. det er jo ejerens skyld 100% .. det ham der burde få nogen på lampen!!

• #5   2. jan 2008 for det første så kan jeg ikke se hvorfor hvalpen skulle hilse på en aggr. ast. og hvis det ikke var kommet så langt ,så havde det ikke været nødvendigt at slå en hund i hovedet med et jernrør... det er et par meget dårlige hundeejere.. den store ast, kan jo være blevet skadet ved slagene + at den højst sandsynligt vil huske det... som noget dårligt...
    det er ikke normalt at en voksen hund tager så groft fat i en lille hvalp eller direkte angriber den...
    den store ast, skal afsted til dr. dyr og tjekkes og det samme med den lille...

hvis man i forvejen ved at den store ast er aggr. hvorfor så gå så tæt på... ???????

• #6   2. jan 2008 hvad gjore ejeren til den voksne hund?

• #7   2. jan 2008 altså nogen hundeejere, ja jeg forstår dem sku ikke...

• #8   2. jan 2008 I sådan en situation skal man jo ikke tænke en hel masse på dyrevelfærd og positiv træning -det havde den anden hund nok ikke lige reageret på alligevel. -så ja, det var det rigtige at gøre i situationen, hvalpen slap jo (går jeg udfra?) med livet i behold.

• #10   2. jan 2008 Vov - prøvede og hive sin hund væk først men han havde ikke styr på en skid.. smiley .. og hunden var ikke til at komme tæt på bagefter den var helt ude af den.. ved ikke mere hvad der skete da det ikke var min onkels hunde nogen af dem.. han var bare en forbi passerende

• #11   2. jan 2008 har set en bullmastiff tæve med en killing i munden få et slag med en 4'4 stolpe på skallen af en mand på 182 cm og lidt over små 100kg...tæven måtte ta slagene to gange før hun slap og var klar efter 2sek til at nuppe killingen igen...så nææ.................-muligvis er det synd for Amstaff'en at den får en lettere hjernerystelse..men man må formode at ejeren ved at der skal skrappe sager til før den slipper(sørgeligt han så ikke bare startede med at gi den mundkurv på før han gik tur?)....

ps..både tæve og killing overlevede uden mén.....

• #12   2. jan 2008 hvad havde folk gjort hvis der nu ikke havde været et jernrør.. ???? skudt hunden, sparket den, råbt... og højst sandsynligt opmuntret hunden til endnu mere at bide sammen...
    som regel går folk i panik og skriger og råber og løber omkring ... adrenalinet kører op og angsten kommer frem... det er nemlig rigtig godt.. hmmm det får hunden til virkelig at kunne li det den gør... eller..?

• #13   2. jan 2008 den ku misforståes...: ejeren af HVALPEN ved at der skal skrappe sager til for at få den anden til at slippe!.. kors i r*****- jeg må vist i seng..;o)

• #14   2. jan 2008 Jeg synes det er forkert... Ikke den mindste smule tvivl om det i mit hjerte.

Men jeg er heller ikke i tvivl om, at jeg ikke nødvendigvis ville holde mig til det rigtige, når det drejede sig om at redde min hunds liv...

• #15   2. jan 2008 CH, kvinde, 33 år . - præcis =) !!

• #16   2. jan 2008 braks>> ja en hund, der udviser aggr. adfærd i det offentlige rum, både mod mennesker og andre hunde, burde sådan set have en mundkurv på.. træls, but thats life...

men jeg kan stadig ikke forstå, hvorfor man går så tæt på en anden hund, man i forvejen ved er aggr. og så lige med en hvalp, den kan jo få traume af det... :o(

• #17   2. jan 2008 Da fie blev overfaldet havde jeg da også problemer med at få den angribende hund væk men jeg slog den sq ikke..

Altså jeg tænkte da klart da det skete og tænkte på hvad jeg kunne gøre for at få hunden væk og jeg huskede så en tråd der havde været herinde at man kunne tage hunden i ørene og trække hårdt bag ud så skulle den give slip og vups så var fie fri og kune komme væk fra hunden..

Må da så sige at jeg bagefter, var jeg ret chokeret..

• #18   2. jan 2008 Anika*....hvor får du dog den idé fra...? G*....

tror det eneste man kan sige til den situation du beskriver er: at gudskelov at hvalpeejeren reagerede før det gik MEGET galt(hrmm og rettede op på sin fejl med at gå for tæt på en fremmed hund der knurrer!)...og at det desværre må være en ret så inkompetent ejer af en alt for eksplosiv Amstaff=dårligt match;o(

• #19   2. jan 2008 braks.. jepper

• #20   2. jan 2008 Havde banket hjernen ud på den... Så det er rigtigt gjort efter min mening.

• #21   2. jan 2008 Det lyder voldsomt, men hvis en eller anden vild og ondskabs fuld hund havde stået med min hvalp i munden, og jeg havde haft en jernrør ved hånden kunne jeg nok også godt fristes til det samme

• #22   2. jan 2008 hmm... det er forkert at reagere sådan.
    Men jeg havde nok også gjort det samme for at redde min hund.

Måske det havde været bedre at slå den angribende hunds ejer i hovedet istedet?? det er jo trods alt mest hans skyld, og ikke hundens.

Kommentér på:
Rigtigt eller forkert handlet??

Annonce