Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er OCD hos hunde ?
  • #1   4. jan 2008 Det er en " sygdom " i vækstknoglerne for det meste i albuerne..

• #2   4. jan 2008 2) Osteochondritis dissecans (OCD). OCD er en forstyrrelse i den vækstproces, hvorved brusk omdannes til knoglevæv. Når denne omdannelse forstyrres i et led, bliver brusken først fortykket, hvorefter den løsner sig fra det underliggende knoglevæv. Der dannes en bruskflig, som senere kan blive til en fritflydende "ledmus". Både "ledmusen" og bruskfligen vil irritere og give smerter i leddet, og hunden vil halte. I nogle tilfælde udvikles slidgigt som følge af irritationen i leddet. Osteochondritis kan ramme alle kroppens led og vækstzoner men ses oftest i skulder- og albueled. I albueleddet er det indersiden af overarmknoglens ledflade, som rammes af OCD.

• #3   4. jan 2008 (link fjernet) OCD hos hunde

• #4   4. jan 2008 Tak allesammen for forklaring og hjælp. Jeg prøvede at finde OCD på Google men det var kun "menneske OCD" der dukkede op. Hvor er det godt at have HG man kan spørge til råds.

Susanne* Dreng til april

Jeg har vist heldigvis ikke de problemer med min hund, ellers mange tak for tilbuddet det er meget generøst.

Ha den dejlig dag allesammen.

• #5   4. jan 2008 Susanne: OCD behøver ikke at sidde i albuerne, det kan komme i alle led, f.eks skulder, som Marianne også skriver.

• #6   4. jan 2008 Ja min havde det også så spørg endelig

Kommentér på:
Hvad er OCD hos hunde ?

Annonce