{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattebakke?
  • #1   4. jan 2008 Mette - Tænker præcis det samme...

Så i en annonce "God til at bruge kattebakken" eller noget i den stil....

Der er vel en grund til at det hedder KATTEbakke...
    Hvorfor ikke bare anskaffe sig en kat istedet for lege at hunden er een ?!

• #2   4. jan 2008 Så godt annoncen.. Altså det er jo smart hvis man er i en situation som nytårsaften, at hunden kan det..

Men synes det er rigelig træls at rense efter katten i forvejen *S*

• #3   4. jan 2008 Det var jo også det første der slog mig.

Det handlede nok noget om at det var nemmere at lære

sin hund at bruge kattebakke istedet for at gå tur med

den

• #4   4. jan 2008 vil ærlig indrømme jeg prøvede at bruge det til min da hun havde dårlig vane med hjemme fra at man gør det på måtter men der var så en måtte i ikke kattegrus men ja underligt nok..

• #5   4. jan 2008 Mine piger---- Nej jeg synes helt klart at hunden skal UD og tisse. Hverken aviser eller kattebakke

• #6   4. jan 2008 Mine piger -
    Jeg tror da heller ikke at det er normalt at folk lader deres hunde tisse på aviser hvis de ér renlige...

Men måske du kan forklare hvorfor det bliver brugt, eftersom at du kender een der 'gør det' ..
    Gider hun ikke gå med hunden ?
    Hvis man kan lære en hund at bruge en kattebakke, har den vel også hjerne nok til at lære at tisse udenfor ?!

( Og undskyld hvis du opfatter mit spørgsmål som provo, men det er nu mere for at få oplysning *G* )

• #7   4. jan 2008 Stine p--- Du har ret i at der må jo helt sikkert være en grund til at bakkerne eller aviserne bliver brugt????

Er der nogen som kan fortælle hvorfor man vælger at bruge de muligheder istedet for at lufte hundene udenfor?

• #8   4. jan 2008 Min hund (hannen) er selv begyndt, at gå på kattebakke i ny og næ for år tilbage, da han lurede, hvad kattene lavede derinde, og det er jo meget fint, da han så absolut ikke vil ud nytårsaften.....men ellers kommer han ud mindst tre gange om dagen, så det er kun noget, han selv bruger, og ikke noget vi har lært ham, eller drager nytte af - KUN til nytår.

• #9   4. jan 2008 Synes også det er noget underligt nok - lær dog hunden renlighed - den skal da ikke tisse og lave i en kattebakke som 14 ugers????

Har også hørt om folk der lader deres hund tisse ude på altanen - føj stakkels naboer!

• #10   4. jan 2008 Tina M-.. Kan godt se at der er tidspunkter hvor det er "smart", og heller ingen sure opstød omkring dette.

• #11   4. jan 2008 Mine piger - Ok, kunne godt være at snakken var faldet over det en dag...
    Hvis min veninde som selv har Chi og 2 andre små blandinger , pludselig havde en bakke stående så havde jeg i hvert fald også grinet og spurgt om hun havde fået kat ligepludselig ... *S*

Tina - Synes at der er forskel på at der i forvejen står en bakke til kattene som hunden så finder på at bruge - Og så at man køber en bakke med det formål at lære hunden at bruge den... smiley

• #12   4. jan 2008 Og det med den ene dag ud af 365 dage om året hvor nogen ikke tør gå ud, synes jeg måske er lidt tynd...
    Min hund tissede på gulvet en enkelt gang nytårsaften og det overlevede vi da *G*

• #13   4. jan 2008 Havde for flere år siden 6 katte og en MOPS...... den kom ud som den skulle og var renlig....... men af og til , når det var silende regnvejr... ville den ski ikke ud..... så gik den i kattebakken helt af sig selv...
    Så vi lavede en hundebakke til den med aviser.... og den brugte den i regnvejrs-nødstilfælde...
    Jeg kan overhovedet ikke se noget forkert i at have en hundebakke........ så var der måske ikke så mange her på HG der skrev og brokkede sig over , at de kom hjem til en hund , der havde pisset og skidt på gulvet
    Og det har intet at gøre med , at hundene ikke kommer ud........ så rolig nu, ..... inden i dømmer folk så hårdt... :O)

• #14   4. jan 2008 Det er vel til taskehundene, dem uden gåben..

• #15   4. jan 2008 NITTIB - Kan jo godt være at det er sådan hos dig.. Men det betyder jo ikke at det er sådan alle vegne...

Og trådstarters spørgsmål var jo ikke møntet på nogen bestemt, men et holdningsspørgsmål, og vi har vel ret til at synes at det er fjollet op opstille et KATTEbakke med det eneste formål at det er til hund.....

Hvad så med dem der har Grand Danois eller andre store hunde... Skal de så også ha' et større trug stående hvis deres hund ikke kan li' regnvejr ?!
    Det er bare pudsigt at en Kattebakke bliver brugt til de små hunde, for har sgu aldrig hørt om en hund på 50 kg der bruger bakken...

Og igen så synes jeg at der er forskel på at en hund af egen fri vilje lærer at bruge KATTENES bakke - istedet for at blive trænet til at bruge en kattebakke specielt indkøbt til formålet !

• #16   4. jan 2008 Mine piger - Jeg læste altså også godt at du skriver at Chi'en kommer ud.....
    Men nu er det bare sådan generelt...

• #17   4. jan 2008 winter---- HA HA HA

• #18   4. jan 2008 Man kunne jo stille det samme spørgsmålstegn ved brugen af kattebakke til katte ;o)

Det er jo blevet normalt, så lur mig, om vi ikke også vænner os til hunde på hundebakke ligepludselig...

Pudsig tanke at se en bakke til en newfoundlænder :o)))))

• #19   4. jan 2008 CH -
    Nu er det jo sjældent at en kat finder samme glæde ved at blive proppet i snor for at komme ud og skide *G*

• #20   4. jan 2008 Nej, katten vil nok bare gerne have sin selvstændige frihed, æde nogle fugle og nogle mus og så fede den på et varmt tag et eller andet sted....

• #21   4. jan 2008 Jeg stod nu op om natten med mine hunde indtil de var renlige....

De er begge blevet renlige på rekord tid...

• #22   4. jan 2008 Vi har aldrig brugt aviser til Chilly.

Vi har to katte og derfor har vi også kattebakke. Kattebakken står et sted hvor Chilly ikke kan komme hen. Jeg gider ikke hun æder lort.

Men for at komme med en andenlidt sjov historie, så lærte vores katte kaninen at gå på kattebakke.

Synes det er unaturligt at en hund skal tisse indenfor.

• #23   4. jan 2008 Stine P
    Næææ... det kan da godt være det kun er de små hunde der har en bakke...... men det er jo op til folk selv..... og så må dem der har en GD , som ikke kan holde sig... eller ikke kommer ud når den SKAL....... Jaaa... så må de jo tørre pis op og samle lorten op på gulvtæppet når de kommer hjem........ mener bare det er op til folk selv , hvad de vil.........og der er jo ingen af os , der ved om det er fordi hundene ikke kommer ud... det er kun noget vi gætter os til :O)

• #24   4. jan 2008 Jeg fik også Anna renlig ved at gå med hende når hun trængte til det. Selvom kl var lort om natten eller om morgen. Bare op og igang med træningen

• #25   4. jan 2008 CH -
    Enig, men ikke alle har den mulighed..
    Og så kan man heller ikke sammenligne en kats behov for lange gåture og aktivering med en hunds.....

Hvis man kunne det, så ville der godtnok væer nogle frustreret indekats-ejere derude i det ganske danske....

Mine katte har fået valget her i foråret efter '6 års fangenskab indenfor' efter vi flyttede... Og man kan ikke påstå at de udnytter tiden... De er måske ude et par timer i døgnet om sommeren og max 15-30 minutter her om vinteren....
    Så nej, de har ikke samme behov.... Hvis et kattedyr kan slippe afsted med det, så er det ikke unormalt at de sover 21 timer i døgnet.. Så nej, en hund og en kat kan ikke sammenlignes !

• #26   4. jan 2008 NITTIB -
    Sjovt nok så kender jeg ingen i min omgangskreds der har hunde der skider og pisser når de er alene hjemme UDEN bakke.....
    Så det er vel hvad man vænner hunden til...

• #27   4. jan 2008 skal lige siges at Anna var 6 måneder da jeg fik hende, og der var hun var ikke renlig endnu. Så man kan sagtens træne sin hund til at bruge haven

• #28   4. jan 2008 Stine P

Det er da kun godt du ikke kender nogen med det problem............ Men jeg husker da stadig et par tråde , hvor næsten hele HG prøvede at hjælpe med at få pletter af både gulv ... og gulvtæpper ... fordi hunden ikke kunne blive renlig selv ved ihærdig træning......
    Såååå .. måske det problem var løst med en hunde-bakke ......... men det er jo stadig bare min mening. :O)

• #29   4. jan 2008 NITTIB - jo, men hvis du tager det sådan procentmæssigt så er det jo minimalt hvem der har de problemer.....

• #30   4. jan 2008 Iøvrigt kan det oplyses.... at hvis man har en hund der skider på et lyst ubehandlet trægulv ( gud forbyde det...den kan jo bare lære det )...... så kan man få pletten af med MÆLK... og skrubbe det godt.
    Det var det vi fandt ud af .... da brugeren havde prøvet ALT.
    Vi sad hele natten og prøvede at hjælpe... og brugeren havde MANGE pletter....... brun sæbe på 1 plet.... salt på en anden plet..... håndsæbe på nr. 3...... eddike på nr.4.... osv... osv.......... men mælken tog det første gang.... :O)

• #31   4. jan 2008 ej undskyld mig fik lige læst det hele,, hehe og her sidder jeg og griner en hunde-bakke det har jeg aldrig set eller hørt før, men ok det er vel op til folk selv, men kunne lige forstille mig at jeg skulle lære titan det, den store hund, hans hunde- bakke ville da være en kæmpe en haha

men jeg kan ikke se noget problem idet, så længe at hunde tisser og laver udenfør og kun tager bakken i nødstilfælde, tror bare man måske skal passe på at de ikke lige pludselig stopper med at lave og tisse udenfor.

• #33   4. jan 2008 Det skal lige siges at jeg ikke har oprettet denne tråd for at berette nogen bestemt.
    Men generalt, hvorfor at folk bruger kattebakke til deres hunde.

• #35   4. jan 2008 Nu skal vi ikke være så snævresynet. Ikke alle små hunde kan lide at gå ture, når det regner. Jeg kender en hund der gemmer sig under bordet lige så snart han ser min veninde (det er hendes hund) tage snøren frem. Desuden er det en smart ting, hvis man bor på 4 sal og hunden har dårlig mave og klokken er 4 om morgenen. Gid jeg kunne lære min til at bruge en af delene.

• #37   4. jan 2008 Jeg synes det er en ok løsning for små hvalpe af mini racerne.
    Det kan ikke sætte mit pis i kog.

• #38   4. jan 2008 Min lupe tisser lærte som 8 uger gammel hvalp at tisse på en avis, når jeg bad hende pga en lang lang bustur vi skulle på. Nu har hun lært at gøre det af sig selv hvis hun skal og vi er indenfor. Jeg er stolt af hende og ønsker det ikke anderledes. Jeg står ikke op om natten når hun vågner og skal, hvilket er hver nat - og er derfor glad for at hun ved avisen ligger ovre i hjørnet og hun benytter den - det passer fint til vores tilværelse smiley

Jeg ved dog ikke om jeg ville syns det var fedt at avistræne en stor hund som jo kan tisse en hel flod smiley

• #39   4. jan 2008 nå nu har jeg så opdaget at vores hund hun bruger bakken når vi er på arbejdet for mine misser kan umuligt lave så stor en pølle inden i den lukkede katte bakke.. jeg kan ikke se et problem med en hund "bruger" en katte bakke så længe det ikke erstatter nogen lufteture.. for kan se her hun kommer ud meget også i haven men der sker uheld om natten på datteres værelse med en lille tissetår selv om hun er så gammel og vi kan altså ikke rende ud i haven om natten vi har et arbejde og familie liv som skal passes det er selv også inkluderet hunden men vores liv går ikke i stå fordi vi har dyr...

• #40   4. jan 2008 o0( Tror altså ikke at det bringer nogens pis i kog.. Det er måske lige voldsomt nok.. Det er nok mere undren i visse sammenhæng ! )0o

• #41   4. jan 2008 Stine P

Som du kan se længere oppe gjorde det også med mig men kunne så se hun skrev den også kom ud.

fik lige blandet det lidt med min det er min der tisser på gulvet ind imellem desværre..
    men sjovt nok kommer dette på banen i dag og så opdager jeg min egen gør det.. hmm underligt lol

• #42   4. jan 2008 Ingen rynken på næsen herfra - så længe det ikke er erstatning for gåturene, så kan jeg kun se det må være smart at hunden ved, at skal den, når ejeren ikke er der til at tage den ud - så er det i det hjørne i bakken, det skal gøres... smiley

• #43   5. jan 2008 http://www.youtube.com/watch?v=aOKDREGAkwo&feature=related

Lidt sjovt til vores diskution herinde. Men man kan opbart lære sin alt smiley

SPØRG TIL SIDE

• #44   5. jan 2008 Stine. Ja kogende pis, må ikke være rart.Looo

• #45   5. jan 2008 Snow -
    Sidder og laver ufrivillige knibeøvelser bare ved tanken smiley
    Så er glad for at mit pis ikke så tit er i kog smiley

• #46   5. jan 2008 Se nu det positive i at hunde går på kattebakke, det skulle alle hunde gør hvis de bor i byen. Og så var hundeejer fri for sure bemærkninger og vi andre var fri for at træde i en stor blød hundedej..
    Jo jo kære venner, der er ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget ha ha ha...

Kommentér på:
Kattebakke?

Annonce