{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
561 visninger | Oprettet:

Ang at tage hvalpe med ud? {{forumTopicSubject}}

hej jeg vil lige stille et spørgsmål.

jeg har 11 hvalpe på 6 uger.. vil det være for koldt at tage dem med udenfor i dette kolde vejr, for at vænne dem til at komme ud?..
samt jeg prøver at de kun skal gøre "det" på en avis, så de kan blive så renlige som muligt, men de splitter bare avisen ad.(de har bamser osv at tumle med)

mvh mette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang at tage hvalpe med ud?
  • #1   5. jan 2008 ja det er alt for koldt for dem nu

  • #2   5. jan 2008 Nu er det jo en korthårs race(går ud fra, at det er dobermann hvalpe?). Du kan godt tage dem med ud i kortere tid af gangen. F.eks lige når de har spist, så er det jo sikkert, at de skal af med noget, og det tager jo ikke labg tid, inden hele flokken har sat sig på stribe.

    Så i kortere tid flere gange om dagen mener jeg ikke at der sker noget ved. De skal bare ikke begynde at fryse og slet ikke lægge sig ned på den kolde jord.


  • #3   5. jan 2008 Vi bruger savsmuld til vores hvalpe, det tager lugten og sviner ikke nær så meget hos hvalpene, at der så kommer en del savsmuld i huset, ja det kan jo fejes op igen, men klart det bedste at bruge til et hvalpekuld.

    Mht at tage dem ud, så skal du være sikker på at det ikke blæser for meget og at de ikke står og fryser!
    Prøv at tage dem ud i 5 min og så ind igen ;o)
    Det er jo desværre ikke det fedeste tidspunkt at have hvalpe :o(


  • #4   5. jan 2008 oki så vil jeg prøve at tage dem med ud senere, hvis det ik er regnvejr.. smiley

  • #5   5. jan 2008 hehe savsmuld.. jeg skal alligevel have nyt gulvtæppe på derinde hvor de går. så det er vel ingen skade til at prøve.. vil det evt være en god ide at putte det i en åben kattebakke?

  • #6   5. jan 2008 Hvalpene kan sagtens komme ud nu. De må bare ikke lægge sig til at sove, men sålænge de løber rundt og leger går det fint. De må ikke være ude for længe hvis det er vådt

  • #7   5. jan 2008 Vi har en stor kravlegård med en stor kurv, og hele gulvet er ren savsmuld og kurven er fyldt med halm.
    Så det med en åben kattebakke bliver nok umuligt ;o)


  • #8   5. jan 2008 jeg tog en hvalp ud af gangen og kun meget kort tid da det også var koldt i december. men jeg bor også inde midt i byen i en jejlighed. og det ser ud til at du har have. så er det jo muligt. men som flere andre siger er jeg enig i kort tid. selvom de ikke har haft have er de blevet gode til at give besked har jeg hørt fra de nye ejere. og de blev trænet på aviser. de går til døren når de skal tisse har jeg hørt fra flere, og det er ikke noget jeg har lært dem. men jeg havde aviser ved døren til sidst.

Kommentér på:
Ang at tage hvalpe med ud?

Annonce