649 visninger
|
Oprettet:
opkast efter dåse mad . {{forumTopicSubject}}
Købte en bøtte dåsemad Pedigree med tun til hvalpe i til min hund på 5 mrd, men nogle timer efter kastede en op, og om natten også.
skal jeg bare holde den fra det dåsemad så?
-eller er der nogle godt jeg kan gi den anden det tør fodder, det en amstaff og kan jeg gi dne noget ekstra til musklerne ?
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 64 Svar: 197
daisie L : hmm plejer nu ik at gi den andet end dåsemad, eller ik "alm. " mad.. men der sker måske ik noget ved at gi den noget tun? høre også at folk gir dem leverpostej eller noget kød?
tænker bare, hvis man begynder på det kan det så ik være den ik vil spise sit tørfodder? for det sku ik meget den spiser i forvejen ( royal canni junior )
okt 2007
Men leverpostej, tun, frikadeller, and, kylling etc. mums ... Kia prøver en lille smule af alt ... Du har også mindre chance for at din hund udvikler allergi hvis du giver den lidt forskelligt mad når du kræser for den ... Selvfølgelig under hensyntagen til at den ikke får dårlig mave etc.
Men hvis jeg har noget i køleskabet som hunden selv ville have kunnet finde på at spise hvis den stadig levede i naturen (kød, grønsager) etc.) så går jeg ud fra at hun kan tåle det ... Det har endnu ikke slået fejl :0)
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.225
Prøv med noget ordenligt tørfoder, royal canin, hills, olivers den slags...
jun 2007
Hvordan det og hvem siger det? har du noget bevis for denne udtalelse?
okt 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 604
Mine får eucanuba tørfodder og så lidt kylling og grønstsager og kartofler indimellem også.
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.940
okt 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 604
nov 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 7
Jeg anbefaler specific...
Og ved dyrelægen jeg arbejder hos også siger det er bedst =)
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 64 Svar: 197
okt 2007
Men det er på baggrund af min hundetræners 30 års erfaring med vapser at jeg giver Kia forskelligt mad (dog kun omkring 90 gram dgl.). :0)
Jeg startede med kun at give hende tørkost fordi jeg havde fået at vide og læst at schæfere havde meget skrøbelige maver ... Jeg var ekstremt pylret med dette ... Da Kia så begyndte til træning overtalte min hundetræner mig til at give hende lidt forskelligt mad for at undgå allergi ... Det skal siges at min hundetræner primært træner rotter, schæfere, amstaffs, altså mellemstore hunde (alle hunde er dog velkomne) ...
Ingen af disse har allergi ... Og alle giver deres hunde varieret kost ...
For mig lyder nu det også meget logisk da det samme ofte gælder mht. til andre former for allergi ... Det er ofte storbybørn uden omgang med dyr der udvikler husdyrsallergi etc. ... Så hvis man tænker på den almene anatomi og fysiologi er det jo en måde at give hunden mulighed for at udvikle dens immunforsvar ved at udvikle antistoffer etc.
Jeg er helt enig i det med at dåsemaden virker som ren fyldstof, ren junk ...
jun 2007
Jeg synes bare det virker sært at give hundene mad for så de ikke får allergi. Jeg tror ikke på at mad har en helende virkning men selv hvis det havde... Man giver jo heller ikke børn allergi piller, så ikke de udvikler det....
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.408
Tror på præcis det samme som dig....
Jeg er selv ikke lovpriser af tørkost, barf eller andet mad!!
Giver Trøffel det jeg tror er bedst, hvilket er en kombination af primært tørkost og hjemmelavet mad (som 1/3 kød, ris og grønt) - mens hun nogle gange får lidt råt!
Har faktisk læst en masse omkring hundesn ernæring, men må indrømme at min beslutning om at give så varieret mad, er ved at sammenligne med os mennesker.
Jeg har rejst meget...drukket lokalt vand og spist lokalt mad - i hele Europa, noget af østeuropa, USA, Canada og Afrika, og har ALDRIG haft dårlig mave som man hører at så mange danskere har, når de tager til udlandet (havde dog salmonellaforgiftning en enkelt gang - men det ville jo være skadeligt for hvem som helst). Min mave er generelt vant til ALT mad... Om det så er fed, fedtfattigt, sødt, surt, salt, bittert, stærkt, halvråddent *G* osv.... -og uden at vide det, så er jeg ret sikker på at det er fordi jeg altid har spist så varieret, og min mave har vænnet sig til "hvad som helst"...
Tror det er lidt det samme med hunde... I naturen æder de da også alt hvad der lugter godt - om det så er lort eller et lækkert byttedyr - uden at vide om det er inficeret eller ej - og det skal deres maver vel være gearet til det!!
I øvrigt har Trøffel aldrig haft dårlig mave i hendes 1 1/2 år gamle liv, andet end når hun har fået åbnet vores køleskab og spist sin egen vægt i mad (men hvem kan holde til det:-))
apr 2005
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 23
okt 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 23 Svar: 164
Foderskiftet skal helst forgå over 6 dage hvor hunden efterhånden får blandet mere og mere af det nye foder i det foder den er vandt til.
opkast efter dåse mad .