{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
649 visninger | Oprettet:

opkast efter dåse mad . {{forumTopicSubject}}

Købte en bøtte dåsemad Pedigree med tun til hvalpe i til min hund på 5 mrd, men nogle timer efter kastede en op, og om natten også.
skal jeg bare holde den fra det dåsemad så?
-eller er der nogle godt jeg kan gi den anden det tør fodder, det en amstaff og kan jeg gi dne noget ekstra til musklerne ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opkast efter dåse mad .
  • #2   6. jan 2008 Prøv med en dåse alm. tun hvis du vil kræse for vapsen ...

• #3   6. jan 2008 lars : mange tak.. ilm heh smiley
    daisie L : hmm plejer nu ik at gi den andet end dåsemad, eller ik "alm. " mad.. men der sker måske ik noget ved at gi den noget tun? høre også at folk gir dem leverpostej eller noget kød?
    tænker bare, hvis man begynder på det kan det så ik være den ik vil spise sit tørfodder? for det sku ik meget den spiser i forvejen ( royal canni junior )

• #4   6. jan 2008 Udover Kias hvalpetørfoder holder vi os fra alt "hundemad" på dåser i poser etc. Kia kan ikke tåle de forskellige produkter og bliver syg hvis hun får dette ... Det kan være nok så fint et mærke ... Det er no go for Kia.

Men leverpostej, tun, frikadeller, and, kylling etc. mums ... Kia prøver en lille smule af alt ... Du har også mindre chance for at din hund udvikler allergi hvis du giver den lidt forskelligt mad når du kræser for den ... Selvfølgelig under hensyntagen til at den ikke får dårlig mave etc.

Men hvis jeg har noget i køleskabet som hunden selv ville have kunnet finde på at spise hvis den stadig levede i naturen (kød, grønsager) etc.) så går jeg ud fra at hun kan tåle det ... Det har endnu ikke slået fejl :0)

• #5   6. jan 2008 Jeg har lært at dåsemad er rene fyldsstoffer og ingen næring, og at pedigree er ren junk.. Så en dårligere kompi kan du nok ikke give din hund.

Prøv med noget ordenligt tørfoder, royal canin, hills, olivers den slags...

• #6   6. jan 2008 Sanne, "Du har også mindre chance for at din hund udvikler allergi hvis du giver den lidt forskelligt mad når du kræser for den ..."
    Hvordan det og hvem siger det? har du noget bevis for denne udtalelse?

• #7   6. jan 2008 Der er også dem som laver alt mad fra bunden til deres hunde. med al den nærring der er i af vitaminer osv. istedet for tørkost jo. jeg var en aften inde på en side hvor folk debaterede om økologisk hundemad.
    Mine får eucanuba tørfodder og så lidt kylling og grønstsager og kartofler indimellem også.

• #8   6. jan 2008 Jeg giver også Carla lidt af hver, udover tørkosten. Fik det anbefalet af min dyrlæge, da der er mindre risiko at hunden får sart mave, hvis den er vænnet til lidt af hvert fra starten

• #9   6. jan 2008 der hvor jeg køber tør fodder, giver de også rådgivning. Feks om hjerne fodder, og der er vel også muskel fodder smiley Det må de vide i dyrehandlerne.

• Camilla S
    Camilla S Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 7
    #10   6. jan 2008 Gå til den nærmeste dyreklinik og køb noget "ordenligt" dåse mad i stedet..
    Jeg anbefaler specific...
    Og ved dyrelægen jeg arbejder hos også siger det er bedst =)

• #11   6. jan 2008 mm okay. bare nede ved dyrehandeleren sagde de at det bedst at kun vende den til tørfodder.

• #12   6. jan 2008 Camilla: Ingen af de hunde jeg har haft har udviklet allergi ... Dette kan selvfølgelig være et rent tilfælde ... :0)
    Men det er på baggrund af min hundetræners 30 års erfaring med vapser at jeg giver Kia forskelligt mad (dog kun omkring 90 gram dgl.). :0)
    Jeg startede med kun at give hende tørkost fordi jeg havde fået at vide og læst at schæfere havde meget skrøbelige maver ... Jeg var ekstremt pylret med dette ... Da Kia så begyndte til træning overtalte min hundetræner mig til at give hende lidt forskelligt mad for at undgå allergi ... Det skal siges at min hundetræner primært træner rotter, schæfere, amstaffs, altså mellemstore hunde (alle hunde er dog velkomne) ...
    Ingen af disse har allergi ... Og alle giver deres hunde varieret kost ...
    For mig lyder nu det også meget logisk da det samme ofte gælder mht. til andre former for allergi ... Det er ofte storbybørn uden omgang med dyr der udvikler husdyrsallergi etc. ... Så hvis man tænker på den almene anatomi og fysiologi er det jo en måde at give hunden mulighed for at udvikle dens immunforsvar ved at udvikle antistoffer etc.

Jeg er helt enig i det med at dåsemaden virker som ren fyldstof, ren junk ...

• #13   6. jan 2008 Jah og dog.. Jeg vil give ret i at enkelte allgerier er miljø betonet men jeg er nu vokset op med støv, græs og hunde omkring mig og kan alligevel ikke tåle det...
    Jeg synes bare det virker sært at give hundene mad for så de ikke får allergi. Jeg tror ikke på at mad har en helende virkning men selv hvis det havde... Man giver jo heller ikke børn allergi piller, så ikke de udvikler det....

• #14   6. jan 2008 Sanne M;

Tror på præcis det samme som dig....

Jeg er selv ikke lovpriser af tørkost, barf eller andet mad!!

Giver Trøffel det jeg tror er bedst, hvilket er en kombination af primært tørkost og hjemmelavet mad (som 1/3 kød, ris og grønt) - mens hun nogle gange får lidt råt!

Har faktisk læst en masse omkring hundesn ernæring, men må indrømme at min beslutning om at give så varieret mad, er ved at sammenligne med os mennesker.

Jeg har rejst meget...drukket lokalt vand og spist lokalt mad - i hele Europa, noget af østeuropa, USA, Canada og Afrika, og har ALDRIG haft dårlig mave som man hører at så mange danskere har, når de tager til udlandet (havde dog salmonellaforgiftning en enkelt gang - men det ville jo være skadeligt for hvem som helst). Min mave er generelt vant til ALT mad... Om det så er fed, fedtfattigt, sødt, surt, salt, bittert, stærkt, halvråddent *G* osv.... -og uden at vide det, så er jeg ret sikker på at det er fordi jeg altid har spist så varieret, og min mave har vænnet sig til "hvad som helst"...

Tror det er lidt det samme med hunde... I naturen æder de da også alt hvad der lugter godt - om det så er lort eller et lækkert byttedyr - uden at vide om det er inficeret eller ej - og det skal deres maver vel være gearet til det!!

I øvrigt har Trøffel aldrig haft dårlig mave i hendes 1 1/2 år gamle liv, andet end når hun har fået åbnet vores køleskab og spist sin egen vægt i mad (men hvem kan holde til det:-))

• #15   7. jan 2008 Hunde har bedst af kun af få tørfodder. Grunden til det er, at hunde ikke får børstet tænder, og hvis man giver den dåsemad og menneske mad, så kan de komme til at lugte grimt ud af munden. Hvis vi heller ikke børstede vores tænder ville vi nok osse få en vammel ånde. Desuden KAN det forkorte deres levetid når man fodre den med alt mulig "godt fra køleskabet".

• #16   7. jan 2008 En vigtig ting at huske på er at al foderskift skal foregå langsom.
    Foderskiftet skal helst forgå over 6 dage hvor hunden efterhånden får blandet mere og mere af det nye foder i det foder den er vandt til.

Kommentér på:
opkast efter dåse mad .

Annonce