{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Loppetid
  • #1   7. jan 2008 er du sikker på det er lopper?

• #2   7. jan 2008 Jep... er tjekket af dyrlægen... :O)

• #3   7. jan 2008 Måske en omgang hovedrengøring

• #4   7. jan 2008 Hvad siger dr. dyr? Han må da have et godt råd

• #5   7. jan 2008 Øhh mener nu ikke vi er nogle svin herhjemme og har ingen gulvtæpper...kun parketgulve som blir vasket 3 gange i ugen....

• #6   7. jan 2008 Ja han sagde blot... det er jo ved denne tid det er slemt... frost var en god ting...men hjælper jo lige fedt når det er + grader :O)

• #7   7. jan 2008 mette
    det var nu heller i sådan ment, tænkte bare på sengetøj tæpper, hundekurven osv

• #8   7. jan 2008 Nu har mine hunde aldrig haft lopper, heldigvis, men har du overvejet at skifte loppemiddel?
    lopperne kunne jo være resistente over for det du bruger

• #9   7. jan 2008 Har haft gang i hjørner og ved godt æggene kan gå i dvale... syntes jeg har forsøgt alt... så tænkte om der var et klogt hoved derude som havde et gammelt husråd... :O)

• #10   7. jan 2008 Irene 48

Øhh det har jeg aldrig hørt... Hun plejer at få 2 fede presset i sin mad til aften hver dag... har aldrig hørt det ikke skulle være godt... hmm

• #11   7. jan 2008 Du må igang med at loppesikre dit hjem, så afsted og få noget til at spraye hjemmet med, og en nyt mærke loppemiddel til hunden.
    Husk at kogevaske alt der kan tåle det.

Lopper har intet med rengøring at gøre, det er rent uheld ikke andet.

• #12   7. jan 2008 Mette
    der er hvidløg i lunas tørfoder, men jeg har hørt det ikke skulle være så godt rå

• #13   7. jan 2008 Maj-britt

Kunne måske være det er det... Hvad bruger i andre? Har altid brugt Pro Vet

• #14   7. jan 2008 Man kan også købe et loppemiddel der skal sprøjtes i hele huset, men det kræver at man går fra huset med hundende i et par timer og så skal der luftes ud bagefter.
    Hele den mølle måtte vi igennem med vores katte en gang. Vi boede også i lejlighed med gamle plankegulve med mellerum, hvor lopperne rigtig kunne gemme sig. Længe leve nye huse - de er lettere at gøre rigtig rene smiley

• #15   7. jan 2008 pernille F

Ok - hvorfor hvis man må spørge... Har altid hørt det skulle være så sundt for hund og mennesker...

• #16   7. jan 2008 Løg og hvidløg kan være giftigt for hundense her

Løg og hvidløg

Løg (Allium spp.), f.eks. alm. løg, purløg og hvidløg indeholder giftstofferne N-Propyl-Disulfid og S-methyl-L-cystein sulfoxid (SMCO) der kan give pludselig blodmangel. Hvidløg er mindre giftige end almindelige løg, men bør alligevel fodres med yderste forsigtighed.
    Hvidløg har en række positive effekter, hvis det fodres i meget lille dosis, mens det kan give forgiftninger, hvis det fodres i for stor dosis. Kosttilskud der indeholder hvidløg bør derfor kun fodres efter samtale med dyrlægen, idet varedeklarationen på mange hvidløgsprodukter ikke tager højde for at hunde kan forgiftes af hvidløg. Hvidløgs ønskede virksomme stoffer er nogle svovlforbindelser, der til dels er bundet til "hvidløgs lugten", lugtfrie hvidløgsprodukter er derfor ofte mindre virksomme end friskt, knust hvidløg.
    Der er lavet en række undersøgelser på hunde. Det er dokumenteret at hvidløg har antibakterielle, dvs. desinficerende egenskaber overfor bakterier. Hvidløg har en desinficerende effekt ved en evt. hudbetændelse, ligesom det har et højt indhold af svovlholdige aminosyrer, der er essentielle stoffer i opbygningen af pelsen. Hvidløg har også en antibakteriel og stabiliserende effekt på mave-tarmkanalen. Hos hunden har hvidløg en mild repellerende, dvs. skræmmende effekt på lopper. Hvidløg vil altså have en mild beskyttende effekt hos hunde, hvilket kan være fint hvor loppepresset er meget lille. Hvis din hund har levende lopper eller omgås andre hunde eller katte, vil hvidløg ikke kunne beskytte tiltrækkeligt. Hvidløg kan heller ikke slå levende lopper ihjel ej heller orm og andre parasitter - her skal du i stedet henvende dig til din dyrlæge for at få den rette rådgivning.

• #17   7. jan 2008 Astrid A

Ja det kan du have evig ret i... :O)

• #18   7. jan 2008 Mette
    kan se du har fået svaret smiler...

• #19   7. jan 2008 maj-Britt L

Takker for info'en

Tror måske vi skal skrue lidt ned for hvidløgen så...

• #20   7. jan 2008 Et knust fed hvidløg om dagen tager de fleste hunde ikke skade af, tvært imod kan det have en (udokumenteret) virkning på lopper.
    Det er i større mængder man skal passe på, og så er der selvfølgwelig forskel på mængde ved en hund på 2 kilo og en på 60 kilo.

Man kan købe tørret hvidløg i div butikker beregnet til hunde, der står også hvor meget/lidt i forhold til størrelse på hunden.

• #21   7. jan 2008 Richo har aldrig haft lopper i nu, men jeg give han et fed hvidløg en gang om ugen... og det virker for mig... og jeg ved godt at det er giftit at give hunde hvidløg men det virker her ved os... smiley

• #22   7. jan 2008 Capstar (købes evt. på apoteket) dræber de levende lopper der måtte være på hunden og det du allerede har brugt sørger for at der ikke kommer nye lopper via "avl".

Man kan ikke undgå at få lopper med ind i huset hvis feks. hunden møder et pindsvin, eller noget andet spændende på sin vej.

• #23   7. jan 2008 Jeg får ikke lopper med ind. Og mine hunde er meget nærsynede når de møder pindsvin, de skal faktisk "føle" på dem med tænderne

• #24   7. jan 2008 Maj-Britt L

Hvad mener du ?? Hvis de netop er så tæt på at de kan smage dem med tænderne skulle chancen/risikoen for at de får lidt nye beboere med hjem da være rimelig stor. Men må dejligt at du slipper for lopperne under alle omstændigheder.

• #25   7. jan 2008 Ja ,men jeg har ikke fået nogen med hjem, måske fordi de er så koerhårede. Jeg ved det ikke.
    Og ja det er da rart ikke at få ekstra husdyr

• #26   7. jan 2008 Hmm, jeg tror hunde må have forskellige "tærskler" for sådan noget. Lissom at nogle mennesker aldrig bliver bidt af myg og andre bare bliver overfaldet..

Luna har fået hvidløg (enten frisk eller i granulat) i 3½ år nu, og har ikke haft lopper.. Heller ikke selvom vi har passet en loppebefængt hund.

• #27   7. jan 2008 hmmm måske er det pelsen der gør lidt forskel, vi har også undgået ekstra logerende indtil videre.

God dag til jer alle !

• #28   7. jan 2008 Man kan også købe hvidløgsgranulat i hesteforretninger.. Der har jeg købt mit denne gang..

Kommentér på:
Loppetid

Annonce