{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.573 visninger | Oprettet:

parring, hvad er normalt? {{forumTopicSubject}}

hej hej jeg har en overbo der gerne vil have sin lille tæve parret af Svenne på et om et par måneder. Det er fint med mig, men jeg vil gerne lige vide lidt om hvordan det foregår normalt med betaling osv? betaler den anden part efter parring, når man kan se hunden er gravid, eller efter hvalpene er født?

Hvor længe skal de gå sammen når hun er i løbetid?

Har aldrig haft en tæve, så mangler lidt viden på det punkt:o)

Jeg vil jo også meget gerne være omkring hvalpene mens de er små, og når nu det er min overbo er det vel et rimeligt krav eller hvad vil i mene?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  parring, hvad er normalt?
  • #1   8. jan 2008 Du har da vel for pokker ikke tænkt dig og avle med Svenne når han har adfærdsproblemer ? :-S

Det er ikke en angreb, syntes bare det er meget uansvarligt ..

• #2   8. jan 2008 jeg tror desværre ikke jeg kender nogen der har stor erfaring indenfor området med parring... men det ville måske være en god ide....
    Jeg vil gerne selv lige vide lidt om emnet, så jeg netop kan snakke med hende og se hvor meget hun ved om emnet:o)

Hvis jeg intet selv ved kan det jo være svært at vurdere om hun er klog på det, eller ej:o)

altså hendes tæve er en lille blanding af chinese crested og poms, så vi kan jo ikke rigtig vide hvordan hvalpene bliver, andet end at de bliver frygtelig grimme:o)

• #3   8. jan 2008 Jo det har jeg, vi har fået trænet os fra det med madagresiviteten stort set.... han er ved at blive en god hund, og det er jo ikke arveligt når det var pga han ikke fik nok mad som hvalp...
    ville ikke gøre noget jeg ikke mener jeg selv kan stå inde for, og det mener jeg jeg kan. Han er en god hund:o)

• #4   8. jan 2008 okay så .... men husk og tænk på købere til hvalpe inden i lader dem parre så din nabo ikke brænder inde med dem

• #5   8. jan 2008 jae jeg har tænkt på det, men det er vel lidt svært at finde købere på forhånd når vi ikke har set de små? jeg vil måske overveje at tage en selv, det har jeg ikke helt besluttet mig for endnu....
    Tæven er utrolig speciel, og charmerende at se på, så det vil absolut blive nogen meget sjældne hunde hehe

• #6   8. jan 2008 jeg ved grunden til svennes adfærd fordi han ikke kommer fra en ret god opdrætter, og andre hunde derfra af forskellige racer har haft samme problem.

Hun vil have hvalpe på svenne fordi hun synes han er en dejlig hund, og hun også tror det vil blive nogen meget specielle hvalpe...
    Det er min kæreste der har drøftet det med hende i går, da han arbejder sammen med hende, så derfor ved jeg endnu ikke hvor meget hun ved om emnet...

• #7   8. jan 2008 Det giver ikke mening. Det eneste i ved om resultatet er at det bliver grimt, men det står du gerne inde for? Altså, at du overvejer at avle uden at vide nogenlunde hvad resultatet bliver.. På en hanhund som ikke er fyldt 2 endnu?

Hvis i slet ikke kan tales fra projektet vil jeg foreslå at i som minimum får checket hundene for patella.
    Ellers findes der tonsvis af blandingshunde derude der mangler hjem.

• #8   8. jan 2008 molosshuset
    Du snakker vidst om noget du ikke ved noget om.... Hvor i alverden får du den konklussion fra?????

• #9   8. jan 2008 mcfluff
    jeg er ikke tilhænger af tavlemafiaen, og jeg mener ikke det kum er hunde med tavle der skal have lov at avle...
    nej vi kan ikke vide hvad udfaldet bliver, men de er begge to små søde aktive hunde.

Der er mange hvalpe derude ja, men jeg tror bestemt ikke de bliver svære at komme af med, det er jo ikke en af de utallige lab eller amstaff mix der er til salg...

Den her tråd er ikke lavet for at diskutere hvor vidt jeg skal have lov til at vælge om min hund skal parres, den beslutning kan jeg sagtens selv finde ud af at tage.
    Den er heller ikke lavet for at høre på de utallige der mener man ikke burde avle uden tavle...
    Det er ganske simpelt for at finde ud af noget om emnet, så jeg kan tage en god beslutning omkring det...

• #10   8. jan 2008 Hvor skriver jeg om stamtavler?

Jeg snakker om at blande 3 hunde uden at ane hvad man får ud af det, samt brugen af en for ung (ikke færdigudviklet) hanhund...

• #11   8. jan 2008 molos
    jeg har åbenbart msforstået noget her?
    Forstod det som om du mener det er min skyld svenne havde problemer??

• #12   8. jan 2008 mcfluff
    sorry så, det var det jeg troede du mente...er jo efterhånden vant til at det er den samme sang med stamtavlerne hver gang:o)

Jeg ved godt det ikke er til at vide precis hvordan hvalpene bliver af sind, men jeg kender til alle tre racer hverfor sig, og de minder om hinanden på mange punkter... vil sige at tæven er mere aktiv end svenne, men ellers virker de som et godt match...

Svenne skal ikke lave hvalpe før han er klar til det, men jeg har fået fortalt at de små racer som ham er tidligere udviklet end de store...

• #13   8. jan 2008 Det skal lige siges , at det INGEN steder er Lisa´s skyld at Svenne er sådan .. det ved jeg fordi jeg havde hund samme sted fra .. men han er blevet aflivet pga sine problemer

• #14   8. jan 2008 Men hunden er da stadig alt for ung.....

• #15   8. jan 2008 tak for det laura:o)
    nej svenne havde nogen problemer fra hvalp af, og det har vi valgt at arbejde med, da han jo på mange andre punkter er en god hund...

• #16   8. jan 2008 nå.... jamen der er jo tydeligvis mange her der ved noget om emnet her, så kunne det tænkes der var nogen der gad svare på det jeg egentlig spørger om:o)

• #17   8. jan 2008 stefanie
    hvor står det henne hvornår han skal parres da?
    Jeg skrev om nogen måneder, og det betyder altså ikke at det er lige forløbig okay...

• #18   8. jan 2008 these shoes are made <<<

det er en hundehandler .. jeg vidste først at min havde problemer da jeg kom hjem ...

• #19   8. jan 2008 molos
    tak for det det vil jeg gøre....

• #20   8. jan 2008 Lisa....I dit allerførste og indledende indlæg skriver du selv OM ET PAR MÅNEDER........ smiley Så der stod det...

• #21   8. jan 2008 stefanie
    og hvad er forskellen? altså så kald det en forkert formulering eller noget hvid det skal komme dertil:o)
    Det jeg mener er, at det sikkert vil blive når han er omkring et år eller mere, afhænger også af tævens løbetid osv jo

• #22   8. jan 2008 shoes
    jeg ved ikke om det her er berettiget eller ej, men jeg synes du har lagt negative svar til mine sidste tråde, og det irritere mig en smule.... hvorfor skriver du, hvis du ved at vi har forskellige holdninger, og at jeg ikke skifter holdning fordi du skriver det.... Jeg gider ikke diskutere holdninger, vil bare gerne have svar på noget fakta om emnet...

Det er rigtigt jeg ikke har erfaring med at parre hunde, men man skal da lære det på et eller andet tidspunkt ikke:o)
    Derfor spørger jeg herinde så jeg kan få flest og bedst information så jeg kan træffe en beslutning på baggrund af det..

• #23   8. jan 2008 Lisa... Synes stadig det er for tidligt...

• #24   8. jan 2008 stefanie
    jamen det er også fair nok du synes det:o)
    nu kender jeg jo min egen hund, og han har fra starten været hurtigt udviklet...
    Jeg snakkede med min dyrlæge om emnet, og han mente han ville være klar omkring 8 måneder, men det synes jeg er lidt for tidligt...

• #25   9. jan 2008 Betaling erlægges normalt efter parring, nogle gange en engangssum, mens andre desuden kræver et beløb for hver levendefødt hvalp.
    Tæven indlogeres sjældent hos hanhunden, men besøger ham oftest to- tre dage i træk.
    Hanhunde ejeren har derefter ikke krav på særlig indflydelse eller "samkvemsret" til hvalpene.
    Men jeg må forundres over, hvordan i vil udregne en rimelig parringsafgift? Ligesom jeg tvivler på, at indtjeningen på disse hvalpe vil kunne oppebære udgifterne til et eventuelt kejsersnit.

• #26   9. jan 2008 da det er avl uden nogen form for tavle, eller garanti for hvalpenes udseende ellr temperament, er det efter min ringe mening svært at gætte på hvad prisen skulle være..

Havde det været eksemplevis en gravhund, kunne jeg skyde på, at du skulle have omkring 2500 for en parring, men ANER det ikke, så du må ikke hænge mig op på det. Det er hvad jeg ville give, når nu jeg ved, at sunde og raske hvalpe kan sælges for 5-8000, afh af afstamning.

Men det er ikke engang sikkert at der er nogen der gider købe hvalpene...
    Måske i skulle kalde det et fælles projekt?

Altså at i deler alle udgifter og indtægter ligeligt? 50-50?

Så er et evt tab dækkket ind af begge parter.

Kommentér på:
parring, hvad er normalt?

Annonce