795 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Ang. program på tv2 Ang. program på tv2

Jeg så den udsendelse på tv 2 tidligere i dag og kunne ikke finde nogen tråd ang. det jeg vil spørge om..

Jeg sad simpelthen med tårer i øjnene over at se familien måtte skille sig af med den dejlige hund. Dels fordi man kunne se at det virkelig var en hund der betød noget og dels fordi jeg synes det var synd for hunden..
Nu skal det siges at jeg er utrolig glad for Goldens, så det rørte mig rigtig meget.

Jeg vil så høre.. Er der virkelig, og jeg mener virkelig ikke noget man kan gøre i det tilfælde af at man udvikler allergi? Eller ens børn, som her var tilfældet? Kan man ikke leve med det på nogen måder?

Nu er jeg selv ung og har ikke planer om børn forløbig - så derfor har jeg meget svært ved at sætte mig ind i den situation, at man skiller sig af med et dyr pga. det. Nu bliver jeg nok høvlet ned af nogen - men for mig er mine dyr virkelig mere end guld værd. Jeg får det rigtig dårligt indvendigt, når jeg tænker på at muligheden for at skulle skaffe sig af med sine dyr, er der. Nu har jeg selv to katte og har planer om at få en hund til sommer når pladsen er til det.
Men ja, jeg vil høre - er der virkelig ikke noget at gøre i sådan en situation? Og ville i selv have taget det valg?
I må ikke misforstå mig i det jeg skriver, men jeg kan bare ikke rigtig sætte mig ind i situationen

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.
  • Rengøring 1.590 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophæng af gardinskinne i soveværelse 800 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og reoler 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang. program på tv2
  • #1   9. jan 2008 tror ikke der er så meget og gøre når barnet er så lille, ville jo være synd og proppe barnet med medicin.

Men ihhh sad også og fældede en lille tåre, puha det må gøre ondt

• #2   9. jan 2008 Maria - Ja, puha. Det må helt sikkert ikke være et nemt valg. Og stakkels pige også. Men et eller andet sted er mine dyr jo også ligesom mine børn, så ja det er da svært at skulle sætte sig ind i det.

• #3   9. jan 2008 jeg har spist allergi piller hver dag i 10 år

• #4   9. jan 2008 Der har allerede været 2 tråde om det...

• #5   9. jan 2008 Jeg har selv to børn,og vil helt sikker prøve alt inden jeg ville gå af med min hund

• #6   9. jan 2008 Selv om man for børn er ens dyr stadig vigtige, men....ens børn ER vigtigere: man har båret dem i sin mave og født dem. Men beslutningen er selvfølgelig svær alligevel - men det var der vist heller ingen tvivl om at det var for kvinden.

• #7   9. jan 2008 jeg sad også og fældede en tårer, tænker bare på hvor ulykkelig jeg ville være hvis jeg skulle af med fie, det ville jeg ikke kunne bære

• #8   9. jan 2008 Her har vi osse to unge mennesker med allergi. Havde jeg et så lille barn med de problemer, havde jeg osse ladet hunden komme videre.

• #9   9. jan 2008 Astrid - Det er jo helt rigtig. Det er bare den fornemmelse jeg IKKE kan forholde mig til - MEN, den dag jeg får mit første barn, som jeg har båret i 9 måneder i min mave, har jeg garanteret en lidt anden holdning. Men stadig, betyder mine dyr meget som min familie, de ér en del af familien - og ingen tvivl om at det er en rigtig svær beslutning. Men jeg ville også prøve alle andre muligheder inden jeg ville skaffe mig af med hunden.

Camilla - link til de to tråde? kunne ikke finde nogen

• #10   9. jan 2008 vi sad også begge to og tudede...
    Min mand sagde endda, at "ja så må man jo skille sig af med barnet... hunden var her først!"... XD
    Kunne ikke lade være med at grine ind imellem alle tårene smiley

• #11   9. jan 2008 min hund er mit barn..

jeg kan slet ikke forestille mig tanken om at jeg en dag skal af med ham..

• #12   9. jan 2008 syns også det må være et svært valg,, for uha kunne ikke forestille mig og skulle af med rocky.

men men men syns også det er synd og proppe sådan et lille menneske med medicin, og når hunden var så glad for andre, var det klart det rigtige valg de tog

• #14   10. jan 2008 Jeg tror ikke på at der er nogen der ville vælge deres hund frem for deres børn.... heller ikke dig hvis du kom i den situation.
    Du kunne jo selv se hvor ondt det gjorde på hende. Hun elskede da den hund helt vildt. Men selvfølgelig må hun skille sig af med den når det handler om hendes barns sundhed...

• #15   10. jan 2008 Jeg havde helt sikkert valgt det samme.
    Jeg elsker min hund, men den er ikke mit barn.... det er en hund. Den skal ikke behandles som et barn.

• #16   10. jan 2008 jeg behandler også min hund som en hund, og ikke som et barn..

men da han er den eneste jeg har udøver min kæreste, fylder han meget i mit hjerte, og føles som mit barn derinde..

ved godt det er en hund..

• #17   10. jan 2008 For det første undrede jeg mig over at ungen har allergi, men alligevel var der da lige et klip hvor hunden overslikkede ungen.....

Men mht mig selv så ville jeg ligemeget hvor meget jeg elsker mine dyr, ikke sætte mit barns helbred og liv på spil for at kunne beholde dyrene !
    Da vores søn blev født, var jeg panisk angst for at han skulle udvikle allergi overfor vores katte ( Vi havde ikke hund der ) Og nu er jeg gravid igen og tænker da på det samme igen....

En ting er at spise piller eller få indsprøjtninger som voksen, men et andet er at sætte dyrene højere end ens barns helbred...
    For der skal ikke mere end et kraftigt anfald og uheldige omstændigheder til og så er barnet dødt - Hvis det er worst case scenario..
    Og så ville jeg nok ikke kunne leve med mig selv, ved tanken om at jeg var skyld i det, fordi at jeg ville beholde mine dyr....

• #18   10. jan 2008 Jeg har selv hatf allergi helt fra spæd af og vi havde hund og beholdte den, man var ikke så sippet dengang for 26 år siden. og jeg fik ikke noget for det. jeg tror at kroppen tilsidst vænner sig til hunden så man nærmest bliver imun overfor den. Jeg har altid haft hund uden nogen problemer, men går jeg til lægen og får lavet en allergi test, ville den sige at jeg ikke kan tåle hund.....Mærkeligt...jeg har en datter på 6 måneder og skulle hun gå hen og få allergi, ville jeg gøre alt for at beholde vores hund. jeg ville simpelthen DØ hvis jeg skulle af med ham.

• #19   10. jan 2008 Freja

Ahh, der vil jeg så ikke gi dig ret... Min lillebror er hyperallergisk overfor katte. Han ville højst sandsynligt (lægens ord) blive slået ihjel hvis han var 1 time i samme lokale som en kat...

Der er jo forskellige grader af allergi

Kommentér på:
Ang. program på tv2

Annonce