{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.182 visninger | Oprettet:

Forkert race {{forumTopicSubject}}

Er der nogen af jer, som føler eller tænker, at i har valgt en forkert race..,..?
Tænker på at man hellere vil have en anden race,...?
Hvis man ser for mit eget vedkommende, så har jeg altid været vild med store hunde og har gennem mange år ønsket mig en bullmastiff eller en bordeaux. Da jeg så besluttede at få hund igen, efter min gamle blev kørt over, så boede jeg i min ejer lejlighed, og regnede med at gøre det i mange år frem over. Jeg har altid tænkt, at jeg vil vælge hund ud fra hvad der passer til min livsstil, og ikke hvad jeg ønsker. Jeg valgte så efter flere års tænken, at gå ned på listen over hunde jeg kunne tænke mig, og endte måske nede omkring nr. 10 hvor der stod bullterrier, det blev så lavet om til miniature bullterrier, da størrelsen passede mig bedre til lejlighed.
Bullterrieren er en stor hund, fanget i en lille hunds krop, og det passede mig ok.
Skæbnen ville så, at jeg 2 md. efter jeg fik min mini buller rendte ind i min kæreste, og 3 md. senere købte vi hus.
Så kom jeg til at tænke over, at nu havde jeg plads til min ynglingshund, en bordeaux eller bullmastiff. Men jo længere jeg tænte over det, jo mere indså jeg, at jeg allerede har min drømme hund. Vil simpelthen ikke bytte ham væk for en million, selvom min næste hund nok bliver en stor hund.
HAr nogen af jer haft samme tanker....?
Det kan være alt fra størrelse, temperment, pleje osv....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forkert race
  • #1   10. jan 2008 Nej.

  • #2   10. jan 2008 Nej slet ikke, han er den helt rigtige for mig.. vi klikker så godt sammen

  • #3   10. jan 2008 ikke at jeg mener, at jeg har valgt en forkert race, men at han var det perfekte for mig på det tidspunkt.
    Jeg har haft gravhund, schæfer/sibirian husky, rottweiler og nu en mini buller, og der er vel stadig nye racer på vej til mig.......


  • #4   10. jan 2008 nej! så absolut ikke! nogle gange kan jeg da ærge mig over at mine drenge er sådan overfor andre dominante hanhunde men det må jeg bare tage med og acceptere smiley

  • #5   10. jan 2008 Nej Overhovedet ikke.

  • #6   10. jan 2008 ja jeg vil helst have schæfer.. men da de har svage hofter og jeg ønsker en agilityhynd må jeg vælge en der er lettere og mindre - og ikke skamavlet heller..

    så det bliver en border.. terrier eller collie har jeg ikke helt besluttet mig for, men der e jo også et stk tid til at bestemme mig endnu =)


  • #7   10. jan 2008 selvom bullterrieren stod nede omkring nr 10 på listen over hunde jeg kunne tænke mig, så ligger den nok oppe omkring nr. 3 nu.
    Den kan drive dig til vanvid med sin stædighed, og sin måde at ignorere en på, men tror ikke på der findes en race, der kan få dig til at grine mere. Hver dag er jeg ved at flække af grin, med de tosse ting, som han finder på.
    Selvom han ikke er min ynglingsrace, så er jeg så vild med ham........


  • #8   10. jan 2008 Altså, jeg har lidt.
    Men det er fordi, der er så mange racer, jeg godt kunne tænke mig. heh...


  • #9   10. jan 2008 dorte b: helt enig. Min første egen hund fik jeg gennem dyrernes beskyttelse. Det var et kryds mellem en schæfer og sibirian huske. En fantastisk smuk hund, men gal i skralden. Jeg fik ham da han var 5 md. gammel, og der havde han allerede haft 3 hjem. Jeg havde slet ikke sat mig ind i ham, og købte ham kun af nød. Han ville blive aflivet få uger senere, hvis ikke man fandt et hjem til ham.
    Han var slet ikke hvad jeg regnede med, men jeg elskede den tid vi havde sammen. Jeg bandede flere gange over ham, når hans jagt drifter tog over, og han jagtede alt der kunne bevæge sig.
    Han var slet ikke den hund jeg regnede med at han ville være. Dog ville jeg aldrig bytte ham væk for noget..., men jeg fandt ud af fordelen ved at undersøge racen/racerne inden man køber.....


  • #10   10. jan 2008 Ja jeg har helt sikkert en forkert race.
    Jeg bor i en et-værelses lejlighed med en engelsk springer spaniel. Han er alt for krævende for mig. Så ja, jeg kunne godt ønske mig en anden race.

    Jeg har overtaget ham fra min mor, han er 9 år gammel. Jeg elsker ham og ville aldrig bytte ham for noget. Så må jeg jo bare gå de ture med ham han kræver og aktivere ham alt hvad han har brug for.
    Men det bliver helt sikkert en anden mindre krævende race næste gang.

    Jeg synes du traf det rigtige valg. Man kan ikke vælge en hund fordi at det er den man bedst kan lide når ikke den passer til den livsstil man har. At tilfældet så bare er at du nu bor i hus, er jo så det. Ville være værre hvis det var omvendt smiley
    Man kan ikke vælge race ud fra hvordan ens liv måske kommer til at udvikle sig.


  • #11   10. jan 2008 Marlen d: Ja det er jo ikke det at man ikke elsker sin hunde race, men bare det at der er andre racer der passer bedre til en.

  • #12   10. jan 2008 da jeg fik bella vidste jeg ikke hvad jeg gik ind til.. forkert af mig ja...
    men hun var et helved det første år.. men har fået styr på hende nu.. men ved også at jeg aldrig skal have en eller noget med border igen... de passer bare ikke til mig.. har lært nu at jeg skal tage en hund der passer til mig, ikke bare en hun jeg syntes er lækker....
    men vil dog ikke af med min hund, nu er hun her, og her bliver hun til hun ikke kan mere...


  • #14   10. jan 2008 Ja. Jeg ville aldrig skille mig af med Oscar. Og han er en skøn race. Super kærlig og dejlig. Jeg kan stole 100 % på ham, og det er fantastisk.
    Men han passer ikke til min livsstil. Det vidste jeg også godt da jeg tog ham. Men jeg valgte at så måtte jeg tilpasse mig, for han skulle ikke aflives.
    Desuden tror jeg at han har det bedre nu. Der er meget mere ro omkring ham, og det tror jeg passer ham rigtig godt. Det virker heller ikke som om den lille lejlighed genere ham overhoved.

    Jeg elsker at have hund, og jeg skal helt sikkert have en til når oscar dør en dag (om lang tid forhåbentlig), men det bliver en helt anden type hund smiley


  • #15   10. jan 2008 hi hi hi, en bullterrier er en følgesvend, som du griner af.
    Det er ikke en hund du kan forvente noget af. Jeg kan træne med lille rocco med godbidder ,og få ham til at gøre det meste, men hvis han ikke lige gider, så gør han ikke noget for din skyld. Du kan kalde på en bullterrier, mens den graver i græsplænen. Den kigger bare op på dig og graver videre. Den er så kold. Den er ligeglad med hvor meget skæld ud den får, den gør hvad der passer den. Man kan heller ikke knække den, man bliver nødt til at arbejde sammen med den. Den er så stædig, at man tror det er løgn., men også den sjoveste hund i hunde verden.


  • #16   10. jan 2008 Alle mine hunde har været den rigtige race :o)
    Heldigt vil jeg mene.


  • #17   10. jan 2008 Tonny -> Ja det er altså ikke en bullterrier jeg skal have så smiley

  • #18   10. jan 2008 Ja jeg har valgt forkert.
    Jeg elsker min Julius men han er godt nok en stor mundfuld. Han er en blanding. Moren er labrador og shæffer. Faren er en berner sennen.
    Jeg havede aldrig troet at han ville få så meget shæfergen som han har. Men berner sennen er i hvertfald ikke at mærke.
    Han er en vildbasse uden lige og skal aktiveres rigtig meget, ellers laver han ulykker.
    Han er samtiddig sindsyg intelligent.
    Han begynder dog at falde mere til ro. Til dels fordi at han bliver ældre men nok også fordi at vi har lært at takle ham.
    Han er den dejligste og mest kærlige hund i verden og jeg vil ikke bytte ham for noget, men jeg skal aldrig have sådan en blanding igen.
    Men Uno vores boxer han passer perfekt til mig. Så det er nok den race der kommer til at være i vores hjem resten af livet.
    Knus Anja


  • #19   10. jan 2008 til bine:
    Tak for den gode karakter. Ja lille Rocce er noget for sig selv. Jeg er simpelthen så vild med ham, fordi der ikke er noget der kan imponere ham.

    Hvis i vil have noget at grine af, så kig under hans profil, og se hvad han gjorde, da min kammerat passede ham.


  • #20   10. jan 2008 tonny

    Jeg glæder mig til at jeg kan have stor hund igen, men jeg er nu alligevel faldet ret hårdt for min "nøjes" race, fordi den netop passer til mit liv som den er nu...


  • #21   10. jan 2008 Nej jeg eeelsker de racer Simba er blanding af smiley
    Især Golden..

    Og udover det, er han bare perfekt til mig.. :o)
    (Med undtagelse af når han laver ballade.. Men hører jo med til hans alder *G*).


  • #23   10. jan 2008 nej, jeg ville ikke bytte med dem jeg har nu... smiler... de er stædige, eventyrlystne, superkælne, byder alle velkomne...
    men trænings mæssigt, er de meget langt fra schæferen, som jo er dejlig nem at træne.. he he.. det er disse også , men på en helt anden måde, som gør at tænkeren godt nok skal i gang.. oooog ikke at forglemme, ens egen stædighed.. så jeg synes vi passer godt sammen alle 4.. + familien... he he

    Vi har også en masse grin i hverdagen og det gør det altså dejligt nemt at holde af et dyr... he he...


  • #24   10. jan 2008 Jeg er jo så en af dem som har været heldig at vokse op med hund og jeg har aldrig været i tvivl om at det var samme race jeg skulle fortsætte med, så nu har jeg jo så 3 labber :-))))) og får formodentlig aldrig andre racer.

  • #25   10. jan 2008 Hm.......Den er lidt svær for tingene bliver hurtigt misforstået men jeg prøver nu alligevel :o)

    Effie er den helt rigtige hund for MIG. De schæfere har 1.pladsen i mit hjerte og det kan der nok ikke lige laves om på.

    Carlos er blanding, dybt dybt elsket. Han er IKKE en jeg på nogen måde har fortrudt, men skal jeg se tingene udefra uden følelser, ja så passer han ikke ind i mit billed af den ultimative hund.

    Mit temperament er til hunde der løber på vægge. Hunde der selv tænker og hunde der kræver af mig. Hunde der holder mig på dupperne. Caros er stik modsat. Så ud fra MIN livsstil passer han ikke.

    MEN, aldrig har jeg haft en hund der er så elsket af HELE familien som han er . Han er vores varmebamse der bare gerne vil nusse og pusse. Han opsøger børn som voksne og er roligheden selv.

    Her må jeg jo indrømme schæferne er mors hunde. De elsker familien, men de kan godt undvære dem bare jeg er her. Carlos ville savne hver og en.

    Så konklutionen må være han er perfekt i familielivet, langt fra træningsmæssigt. Og det er på det arbejdsmæssige område han er "forkert" valg :o)


  • #26   10. jan 2008 Nu er Moniqe en blanding der fald ind i vores liv ved en tilfældighed... og hun passer som fod i hose, ingen tvivl om det, hun er mors pige *ss*
    Det har krævet tålmodighed og en hulens masse tilpasning, fra min side, men jeg har meget svært ved at forestille mig en hverdag uden hende.




  • #27   10. jan 2008 ja det kan du tro jeg har.
    i sen sommeren 07 købte jeg en f.t.springer spaniel, skøn hund uden tvivl. mente egentlig også jeg havde sat mig ind i racen. har haft hund før, en blanding, kanon hund. da vi fik den var jeg 23 og vi havde ham i 11 år, han havde svær hofteledsdysplasi og måtte derfor aflives. men da jeg købt springeren, ledte jeg efter en som mindede om vores første hund. men jeg var imellem tiden blevet 20 år ældre og havde nu 2 børn. og jg opdagede hurtigt at han krævede for meget i forhold til det liv jeg lever nu. han blev via kennelen sendt til en jæger i jylland. nu har jeg hentet en lille lhasa apso hvalp og sat mig grundigt ind i racen og dens behov. det er ikke min mans ønske med sådan en lille hund, men mit. og det var oprindeligt mit ønske med en lille hund da jeg købte springeren, men alle i familien skulle jo finde hunden interessant og det blev en fatal fejl.


  • #28   10. jan 2008 Nej.

  • #30   11. jan 2008 Min families hunde, har næsten altid været cairn, så jeg tror ikke der er nogen der har syntes vi har valgt forkert på det punkt, men vores blanding Toffy mente min far en overgang var forkert valgt, hun var meget rebelsk som hvalp, men som voksen er hun blevet en meget blød hund, og hun er virkeligt lydig.. Så der er ikke længere tvivl om at hun alligevel var et godt valg.. smiley

    Jeg ved allerede hvilke hunde jeg selv skal nå at have, og i hvilken rækkefølge i forhold til studier og den slags..
    Når jeg flytter vil jeg gerne have en cairn, som mine forældres, de er ikke større end de er nemme at tage med rundt,(det er nemmere med en cairn i en cykelkurv end en retriever...) jeg er vokset op med dem, så jeg får ikke et større chok over hvordan de er at opdrage.. Men når jeg får hus skal jeg have en golden retriever, det har jeg altid gerne ville have.. Og jeg har læst og læst og læst om dem.. Jeg er sikker på det nok også skal blive et rigtigt valg...


Kommentér på:
Forkert race

Annonce