{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
949 visninger | Oprettet:

Om Simba... {{forumTopicSubject}}

for et par dage siden skrev jeg om min hund Simba som grundet HD har haft meget besvær med ryggen..

Jeg vil lige sige at jeg har læst hele tråden igennem og det blev lige lidt for svært at kapere det hele, så jeg valgte at logge af og holde en pause fra hg om aftenen og igår..

Simba har døjet rigtig meget, ja.. Han har HD hvad der svarer til B/C og dyrlægen tog billeder af hans lænd og kunne se en lille skævhed/urenhed som han faktisk ikke regnede for det helt store (dyrlæge Gregers Gregersen fra Aalborg Dyrehospital)..

Simba har så været i massage, kiropraktor og han har også i perioder fået smertestillende, men jeg har kun brugt blomstermedier og han har fået Glucosamin Og MSM vis foder..

Han har svært ved at gå lange ture da han går pasgang/gåsegang efter for lang tid i snor og samme rytme, men han kan dog godt løbe rundt og fjolle når han er fri..

Simba er blevet mere passiv, men at gå så langt som at sige min hund LIDER det synes jeg er forkert..

Han LIDER ikke, han vil gerne med på tur, han vil gerne lege og han har ingen besvær med at rejse sig og lægge sig ned..

Jeg har været igennem mange følelsesmæssige op og nedture med Simba og jeg bruger tit gf til at læsse af på, men I behøver ikke være i tvivl om at kommer dagen så skal beslutningen tages..

Lad nu være med at sige at jeg er egoistisk og at min hund lider osv, for det er altså ikke tilfældet.. Han er altså en glad hund, og han piver ikke når han går osv..

Lad nu være med at tro jeg piner min hund for min egen skyld.. det kunne jeg aldrig drømme om mennesker..

smiley

Heidi og hundene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Om Simba...
  • #1   10. jan 2008 Har du evt et link til tråden?
    Håber alt godt for dig og din hund:o)


  • #2   10. jan 2008 Ved du hvad søde... Zenith levede et glimrende liv trods HD.
    Det var slemt i perioder, men til dagligt klarede vi den med diverse naturmidler og begrænset motion, leg mv.

    Det er kun dig der kan træffe den rigtige beslutning og jeg er overbevist om at du - og kun dig - ved hvad der er det rigtige for din hund..


  • #4   10. jan 2008 Frodo har HD i grad C og har det fortæffeligt. Han knokler rundt som om han ikke har det, han ved heller ikke at han er kastreret for han ter sig som en der ikke er.

  • #5   10. jan 2008 Jeg sidder og bliver helt paf.
    Emma har HD c i venstre og fri i højre og jeg mærker intet på hende. Hun får J/D og fiskeolie. Vi har smertestillende til hende, men det er sjældent nødvendigt.
    Vi mærker intet på hende og hun hverken halter eller har besvær med at hoppe op nogen stedet og kan fint rejse sig når hun har snorket hele natten.
    Vi oplever langt fra, at hun lider og tanken om at hun skulle aflives har da overhoved ikke strejfet os.

    Vi har haft en hund med svær HD og der var det tydeligt at den havde mange smerter og blev selvfølgelig aflivet......det var frygteligt at være vidne til :o(
    Men som Emma har det kunne jeg ikke drømme om at tage livet fra hende.

    Du vil helt sikkert vide når tiden er til det.......håber simba får et langt og godt liv :o)


  • #6   10. jan 2008 Jeg så tråden i går... Det var ikke lige netop det der blev skrevet i den
    Trunte skrev at efter hun var faldet over Somba var det blevet meget værre... At dyrlæge , massage mm. ikke hjalp . Og jeg ved at alle der deltog i tråden ligesom jeg , læste at Simba havde ondt ....Jeg skal da lige se om jeg kan finde den...


  • #7   10. jan 2008 Link: http://hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=161866

    Jeg har nok i min sorg givet udtryk for at hunden havde det værre end han havde..
    Ja han har fået maaange behandlinger, men jeg har idag købt ingefær og hybenpulver.. Og prøver også med fiskeolie og sådan noget Body Booster fra Olivers..

    Jeg prøver altså ikke krapagtigt at holde fast i ham - jo jeg vil gøre aaalt for at han kan blive og have et godt liv, men jeg har ikke hørt fra en eneste dyrlæge at de synes aflivning var en mulighed..

    Tak for jeres opmundringer:)


  • #8   10. jan 2008 LB: Så har jeg udtrykket mig forkert.. Simba har været i behandling med kiropraktor siden efteråret og jeg faldt over ham i søndags og det gav et slag som selfølgelig ikke gjorde det bedre for ham..

  • #9   10. jan 2008 Simba og Trunte
    Hvis jeg igen læser t indlæg som dit , vil jeg da igen råde folk til at aflive hunden...Jeg har jo prøvet det selv....


  • #10   10. jan 2008 Det er da også helt i orden at du mener det, og at andre gør.. Men jeg bliver bare endnu mere ked af det når folk siger jeg er egocentreret og kun holder liv i min hund for min egen skyld..

    Jeg gør meget for ham - i de flestes øjne også for meget - men jeg ved at jeg ikke kan få ro medmindre jeg vidste at jeg havde gjort ALT det jeg kunne..

    Tro mig hvis han havde så ondt at han havde besvæ med at gøre dagligdags ting (rejse sig, ikke kunne hoppe op og ned af sofaen osv) så ville sagen være heeelt anderledes. Men han har overskudl til at lege, han vil gerne gå tur osv. - skal man så aflive?

    Sæt nu jeg afiver ham imorgen uden at have prøvet ingefr, hypen, Bodybooster osv og det hjælper? Så kunne jeg have reddet ham og han kunne have fået et godt og langt liv..

    Desperat? Måske, men jeg synes da jeg gør noget for at fremme hans livskvalitet - jeg lader ham jo ikke bare ligge og have ondt..


  • #11   10. jan 2008 Tro mig hvis han havde så ondt at han havde besvæ med at gøre dagligdags ting (rejse sig, ikke kunne hoppe op og ned af sofaen osv) så ville sagen være heeelt anderledes...


    Så langt at han ikke kan bevæge sig nogenlunde frit må det helst ikke komme...Og det er flot alt det du gør for ham , men jeg mener at man kan også prøve for meget... Du var måske langt nede i går, de dage vil der komme mange af... Man håber og håber på et mirakel , jeg ved det godt , og ved hvor svært det er...Men at elske er også at give slip når tiden er inde... Og du kan mærke hvopr det er på tide at give slip , dybt inde i dig selv...


  • #12   10. jan 2008 Kære Simba og trunte,
    tag dig ikke af hvad folk skriver herinde, på baggrund af de du har skrevet. Du kender din hund allerbedst og dine økonomiske såvel som følelsemæsige grænser.

    Min hund har vist også HD på den ene hofte, så jeg kan godt forstå dig. Har læst din tråd igår og det lød lidt voldsomt, men det kunne sagtnes være påvirket af de tanker, der gik igennem dit hovedet på det tispunkt.

    Held og lykke fremover.


  • #13   10. jan 2008 Selvfølgeligt kan man prøve for meget, helt helt enig:)
    Men Simba er ikke hverken prøveklud eller offer eller noget som helst - han er en glad hund, som ja har nogle ømheder, o jeg er panisk for at gå for langt, men det ved jeg at jeg har så mange proffessionelle (dyrlæge, kiropraktor, massør osv) inde over at jeg sætter min lid til at der er nogen der sætter grænsen, min kæreste forskikrede mig for igår at han aldrig ville lade mig gå over stregen med Simba - Simba kommer aldrig så langt ud at han ikke kan hoppe op i sofaen osv.

    Men jeg vil ikke aflive ham med en følelse i maven om at jeg ikke havde gjort hvad jeg kunne..


  • #14   10. jan 2008 Dana S
    Jeg har også haft en hund med HD Han blev 8 år... Så jeg ved hvad jeg taler om . Og hvis man ikke skal tage sig af hvad folk skriver , hvorfor så skrive...


  • #15   10. jan 2008 Simba og Trunte - mine stjerner .

    Som jeg skrev... Du kan mærke hvor det er tid...


  • #16   10. jan 2008 Dana S: Ja mine følelser var helt klart påvirket, Simba døjer med ryggen, og han har været meget igennem, men der er jo også positive ting..

    Jeg havde en negativ dag hvor tingene var uoverskuelige og jeg havde det svært - jeg ved at der kommer en dag hvor beslutningen må tages, jeg vil bare ikke tage den for tidligt..

    Tak:)


  • #17   10. jan 2008 LB: Tiden er ikke inde endnu, det ville føles så uendelig forkert og for tidligt at gøre det nu..

    Maria: tak søde:)


  • #18   10. jan 2008 Maria: Det skal jeg gøre:)

  • #19   10. jan 2008 Simba Og co.. ja du må da undskylde at vi så har læst din tråd forkert..

    Men som jeg læste den,var din hund spækket med smerter og det er stadig min mening at det ikke er værdigt for nogen hund !

    Jeg prøvede at komme med et råd til dig og forklarede hvorfor.. Dette råd fastholder jeg,dog uden den smertestillende pga hans sygdom smiley

    God bedring med ham herfra



  • #20   10. jan 2008 Stine M: Det var faktisk det du sagde der gjorde at jeg prøver alternertive smertestillende metoder og gør at han kan modtage massagen ordentligt - så jeg prøver lige om der er noget af det som gør at det kan linde hans smerter..

    Og tak:)


Kommentér på:
Om Simba...

Annonce