{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

Hunde tegn {{forumTopicSubject}}

Hvorfor er det at folk ik kan finde ud af at få hunde tegn på deres hund i tilfælde af den stikker af eller andet.... 2 gange i løbet af igår og idag har jeg været ude at gå med min hund hvor der pludselig kom en hund strejfende, som jeg så har taget med hjem og bagefter gået ud for finde hvor de hørte til.... jeg fandt da heldigvis begge hundes hjem men det jo ik alle der ville ulejlige sig med at gå og lede.......... ja ved godt de fleste er chippet, men jeg personligt vil da heller ik køre ind til dyrelægen for at få læst en chip der sandsynligvis ik er der når den ikke engang har et hunde tegn...... bare lige et surt opstød fra mig....... (Skal da siges i parentes at det er da dejligt at se de glade mennesker når man afleverer deres hunde tilbage.)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde tegn
  • #1   19. jan 2008 Kan kun give dig ret.. som minimum burde de da bære tegn med et telefonnummer......

  • #2   19. jan 2008 Alle hunde skal da vidst nok bærger hundetegn når de færdes ude.
    Er ikke sikker.

    Men her hvor jeg bor får vi et udleveret af boligforening mod betaling af 100 kr, det er noget man skal betale for at have hund eller kat her.


  • #3   19. jan 2008 § 1. Besidderen af en hund skal sørge for, at hunden, fra den er 4 måneder gammel, er mærket og registreret samt bærer halsbånd forsynet med et skilt, der angiver besidderens navn og adresse.
    Stk. 2. Justitsministeren fastsætter nærmere bestemmelser om mærkning, registrering gebyr og om udformningen af skiltet, jf. stk. 1.
    Justitsministeren kan herunder bestemme, at mærknings- og registreringsordningen skal administreres af en eller flere private organisationer, og at besidderen af en hund skal give de nødvendige oplysninger samt indbetale gebyr til disse organisationer.


  • #4   19. jan 2008 Vil gerne lige sige at begge mine hunde er både chippet og har tegn på, men de har begge været smuttet og det var fordi de om natten så en ræv jeg ikke havde set, de kravlede under et hegn for at følge ræven hvorved halsbånd og sele blev siddende så politi og andre der var på udkig kun havde chippen at gå efter, de har nu både sele og halsbånd med tegn på for at jeg undgår det sker igen, men ok det skete da de var store hvalpe og de er begge holdt op med at smutte, og prøver de at smutte efter ræv eller kat om natten, kommer de heldigvis tilbage når jeg kalder.. Bare en lile forklaring hvorfor nogle hunde måske ikke har tegn eller halsbånd på, for vi har også tit tabt tegnene under leg..

  • #5   19. jan 2008 ok ja det kan jo ske at de bliver tabt, men nu de 2 jeg nævner de virkede ikke engang overrasket over det da jeg sagde deres hund ik havde hunde tegn på...

  • #6   19. jan 2008 Må tilstå at vi først fik tegn på vores i december... Hvilket jo er for dumt, for ja det er meget nemmere at finde tilbage til ejeren hvis den bærer et hundetegn.

    Dog syntes jeg også at man hører flere gange, at folk ikke få lavet nyt tegn, når de får nyt tlf. nr. osv...



Kommentér på:
Hunde tegn

Annonce