{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
374 visninger | Oprettet:

Michael F
Michael F
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

amstaff ?? {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen, jeg kunne godt tænke mig en amstaff og har læst en masse om den og er efterhånden ved at ha et indblik i hvilken type hund det er, men har bla. læst at det er en hund det lige pludslig kan slå klik for over for andre hunde ? bla. læste jeg om et eksepel om en amstaff der havde begået sig med andre hunde hele liivet men en dag da den var ca 2 år slog det klik for den og den gik amok.. ? nogle der har erfaringer omkring dette, eller oplevet det ? og hvordan er den i det hele taget ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  amstaff ??
  • #1   21. jan 2008 Har du haft hund før?

• #2   21. jan 2008 ved ikke hvordan de er, men tasso har en veninde som er en amstaff.. Hun er den sødeste, jeg har også læst at det kan slå klik i deres hoveder men det tænker jeg ikke på.. de er en dejlig hunderace, men tror ikke selv jeg kunne anskaffe mig en :o)

• #3   21. jan 2008 Altså Gucci kunne med alle hunde da hun var mindre, elskede at komme med op i skoven og hygge sig med alle de andre... Dette gik rigtig godt indtil hun var omkring halvandet år... Nu er det kun få hunde som hun kender hun kan lege med, fordi hun er en utrolig dominerende hund.

Min faster som er hundeadfærdsterapeut siger at det er kendetegnende for racen at de gerne vil være "sig selv" og ikke så gerne gider andre hunde, som andre racer gør.. Nu kan man jo ikke generalisere, men sådan er det ihvertfald med in Gucci. Det er nogle meget dominerende hunde...

• #4   21. jan 2008 Jeg har 2 og vil sige det slår ikke lige pludselig klik men han kan ikke med andre han hunde, men var ikke noget der sket fra den ene dag til den anden =) Og det kan ligeså nemt så klik for andre hunde..

Men ellers har CH efter min mening fat i det rigtige =)

• Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    jan 2008

#5   21. jan 2008 tudefjæs: nej jeg har ikke haft hund. mine forældre har dog..
    Team tassoogtanja: har også nogle vendinder der har amstaff og jeg tænker heller ikke på det når jeg er sammen med dem, men hvis jeg skal ha en hund som amstaff vil jeg vide så meget som muligt..
    louise D og ch tak for svarene rart at høre nogle informationer fra andre.

• Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    jan 2008

#6   21. jan 2008 ved selvfølgelig godt det kan ske for alle hunde, men med alle de fordomme om amstaffen så har man et stort ansvar..

• #7   21. jan 2008 Min amstaff han som ikke kan med andre han hunde kan godt med dem han kender =) Og jeg købte os en amstaff som 1 hund og har nu 2 og det altså intet problem som første hund

• Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    jan 2008

#8   21. jan 2008 okay smiley tror også det er en hund der passer mig godt med alt den energi smiley men hvad hvis i møder andre hunde når den er i snor ? selvfølgelig har opdragelse også MEGET at skulle ha sagt..

• #9   21. jan 2008 Michael F, det man skal være opmærksom på er at når de bliver kønsmodne, så kan der være risiko for at de ikke kan med andre af samme køn. Dette er dog klart med udbredt hos han hunde.

Men dette er ikke et Amstaff problem som sådan, det er et hunde problem. Det er bestemt ikke unormalt at hanhunde ikke kan sammen, især hvis der er tæver til stede. Så vil de kæmpe om hendes brunst.

Men Michael, tag kontakt til nogle kennel´er i Danmark og kom ud og snak med dem, mød hundene, det er den eneste måde at lære på, man kan ikke læse sig til alt.

Inde på Dansk Terrier Klub under racen finder du en liste over kennel´er

• Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    jan 2008

#10   21. jan 2008 lars M: ja okay så er problemet bare at de tygger hårdere en mange andre hunde.. var bare nervøs for at det var et større problem for amstaffer generalt... men det lyder som en go idé smiley tak for tippet

• #11   21. jan 2008 Og vigtigt køb kun en Amstaff med FCI/DKK stamtavle. Der foregår så meget skam avl på påstået Amstaff´s, og du risikere meget nemt at få fingre i en dårligt avlet hund der kan gi en masse problemer.

• #12   21. jan 2008 Lars jeg er helt enig =)

For min amstaff kan ikke med andre store han hunde som ikke er kas.... Men alle som er og hund hunne kan han med og har han altid kunne =)
    Og det ikke sådan den går helt amok når der går en anden forbi overhoved, man skal bare ikke slippe dem løs sammen, men det lære man lyn hurtigt hvem de kan med og hvem de ikke kan med såå intet problem og som Lars siger så er det altså meget normalt

• #13   21. jan 2008 Ja det er kraftigt og vijle stærk hunde og det gør også at de ikke stopper fordi det gør lidt ondt.

Vores hanhund kan heller ikke med andre hanhunde, det skal man være opmærksom på, men det bliver aldrig noget problem, for vi går ALDRIG med vores hunde løs.

• #14   21. jan 2008 Lars ingen af mine har papir og de fejler intet og slet ikke i hoved, de er tværrtimod mere afslappede smiley Så syntes jeg ikke man kan sige... En hund er ikke mindre farlig fordi den har papir.. Kodeordet er opdragelse!

• Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    jan 2008

#15   21. jan 2008 ja har også læst at der er problemer med mange avlere, men nu er jeg heller ik typen der bare skal ha den billigeste fordi den er billig smiley planen er at den skal ha stamtavle men det er fedt at få oplysninger og gode råd inden jeg går ud og køber hund... så bare skyd løs hvis der er ting man skal være opmærksom på osv.

• #16   21. jan 2008 Nadia, jeg snakker ikke kun om hovedet, jeg snakker bestemt også fysisk.

Det er rigtigt at man sagtens kan finde gode blandinger, men der er bare langt større overvægt af dårlige, de bliver ikke tjekket ordenligt hverken fysisk eller psykisk, og derfor er det et lotteri.

Det er ikke noget der er sikkert med en tavle hund, men risokoen er klart mindre, plus de folk der har avlet ved meget mere og er meget mere behjælplige hvis der opstår problemer.

De har også en langt større viden end folk der laver et kuld hvalpe på deres hund ofte første gang, for det skal den da lige prøve.

• #17   21. jan 2008 Michael, dette er Amstaff gruppen under Dansk Terrier Klub, kontakt dem og de kan sætte dig i forbindelse med kennel´er i Danmark.

Det er meget seriøse folk der ved hvad de snakker om.

http://www.amstaffnetwork.dk/

• Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    jan 2008

#18   21. jan 2008 men det smareste ville være at finde en god kennel hvis det skulle blive aktuelt..

• #19   21. jan 2008 Absolut og det kan de hjælpe dig med.

• Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    jan 2008

#20   21. jan 2008 okay mange tak for den goe response har været til stor hjælp..

• #21   21. jan 2008 Chang han er helt pjattet med og komme ud og lege med andre hunde..
    Og han er godt og vel 2 år..
    Han har aldrig haft problemer

• #22   21. jan 2008 Nadia, det gør mig godt nok urolig, når du siger at det ikke har noget med papiret at gøre når vi taler om denne race, for uanset opdragelsen kan du ikke fjerne eller lave om på hundens gener, uanset hvor godt du prøver at opdrager dine hunde,. Jeg syntes ellers du plejer at være ret fornuftig, men lige her gør du mig nervøs..ams er kendt for at være gode med mennesker, men ikke med andre hunde, det har mange ams ejere måtte sande og mange her i kbh.har selv måtte gå den tunge gang for at få dem aflivet fordi de skambed andres hunde pludseligt under leg, andre igen fordi Deres egen hund er blevet offer for en anden ams, og jeg taler KUN om hunde jeg selv kender/kendte, og som har kendt hinanden fra de var de der 8-10 ugers hvalpe, alle var hvalpe nogenlunde samtidigt med mine, som blir 4 til April, så det sker ikke hun når de er omk. 2år, det kan ske når de er 3-4år for den sags skyld, men alle 6 hunde var rigtigt godt opdragede men uden papire, så ejerne kendte kun forældrene, men ikke bedsteforældrene osv. Desuden er det ikke kun det, at de bider hårdere men, at de ikke slipper taget igen, når de f'ørst har bidt sig fast, det gør dem farlige i mine øjne.. Men måsker ser jeg lidt anderledes på det end i andre da både jeg selv er offer og faktisk døde pga, bid fra 2 af dem "dem=kamphunde" da jeg ville redde een af mine hunde som var ved at få knust kraniet mellem deres kæber..Ejerens ord, Gud det har de da aldrig gjort før..MEM ok, bare min mening om ams/kamphunde og 1stegangsejere..

• #23   21. jan 2008 CH, det må hun da næsten gøre så....Ti Hi.

• #24   21. jan 2008 LOL....Godt spørgsmål.Ggg.Nope, jeg faldt dødom lige undenfor skadestuen ogvågnede op 3uger senere på Rigshospitalet,efter 7mdrmed dagligeb operationer osv var jeg back igen...;o)

• #25   21. jan 2008 Sorry får snart et flip af min elendige puter..Jeg kan altså godt både stave og skrive men på det her hakkebrædt tar det tid..

• #26   21. jan 2008 Ja ja.. levende, men med enorme ar på krop og sjæl som evigt minde om den oplevelse,som desværre ikke er den eneste, men jeg behøver vist ikke fortælle om dem alle vel, denne burde være mere end nok ;o)

Kommentér på:
amstaff ??

Annonce