1.990 visninger
|
Oprettet:
Lille hvalp spiser afføring. {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Jeg har en ca. 10 mdr gammel chi - hvalp tæve som hedder Angel. Hun spiser sin egen afføring,har snakket med dyrlæge,hvor jeg fik at vide at der er delte meninger om det,så jeg fik ikke rigtig noget svar. vil gerne hører om der er nogen af jer,som har prøvet det samme med jeres hund/e og om man evt.kan vænne hende af med det?
Eller er der noget jeg skal give hende for at hun ikke skal spise det?
Jeg synes det er ulækkert når hunde gør sådan noget.
Men ved ikke hvad der skal til,for at hun holder op.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Er det sit eget eller osse andres hun spiser?
Hvis det er hendes eget, kan du få noget at komme i foderet som får afføringen til at smage rigtig grimt, så hun ikke har lyst til at spise det. His det osse er andres er der vidst ikke andet at gøre, end at være meget opmærksom når du går, og forindre hende i at få fat i det (sålærer hun det nok med tiden)
dec 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.515
Men hvorfor det lige skal være så MUMS fatter man jo ikke en hyt af...
dec 2004
Følger: 40 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 79 Svar: 1.366
Det man skal forstå er, at hunde instinktivt har en forkærlighed for fødeemner i forrådnelse. Det medfører, at de ofte holder af at æde ådsler, afføring eller skrald fra skraldespande.
Man skal også huske på, at tæverne æder hvalpenes afførring (fæces) - i det mindste så længe de er mælkefodrede (diende). Denne adfærd er i naturen et vigtigt led i at beskytte hvalpene fra "fjender". De rydder så at sige sporene væk. Samtidig stimulerer de hvalpene til at afsætte fæces ved slikningen. Derfor kunne man hævde, at det er en normal adfærd for en hund at æde fæces.
Ikke desto mindre føler de fleste af os, at det er en uheldig adfærd. Den er jo også forbundet med en forøget risiko for at blive påført infektioner og parasitære sygdomme.
Hvis det kun er dens egen afføring den spiser, er det nemmest at kurere, fordi man kan fjerne afføringen efterhånden som den kommer, og man kan hurtig aflede hvalpen ved eks. at kaste en bold, og så samle op efter hunden. Samt at man hos dyrlægen kan købe noget der hedder kaprotabs/natriumglutaminat som man kan putte på foderet, så vil afførringen smage meget grimt. (En form for 3. krydderi - et tilsætningsstof)
M.h.t. andre dyrs afføring, ja så gælder det om at være opmærksom på hvad der ligger forude og ellers konsekvent sige NEJ hvergang hvalpen gør tegn til at skulle tage en mundfuld og husk ros og giv godbidder når det lykkes at gå forbi uden at tage en mundfuld ;0)
jan 2008
Følger: 67 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 37 Svar: 482
tak for jeres hjælp allesammen.
Hvor længe ca. går der før hun holder op ?
dec 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 1.002
apr 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 86
Vi har skældt ham ud når vi ser det, 'smidt' ham hen i kurven og som 'straf' får han børstet lidt tænder med hundetandpasta
Indtil videre har det helt klart givet gode resultater, og faktisk en gladere og kærligere hund
Lille hvalp spiser afføring.