{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan klipper man negle?
  • #2   23. jan 2008 har aldrig gjort det selv... får altid dr. dyr til det når vi er der inde... men igen ikker sikkert det er tit nok..

• #3   23. jan 2008 Som Christina skriver, kun lidt hver gang og så lidt oftere. Har du først klippet for meget glemmer din hund det ikke for det gør nemlig rigtig ondt på den og det bløder meget.
    Sammenlign det med hvis du flækker en negl helt nede, din finger er øm i flere dage.

• #4   23. jan 2008 jeg får os min dyrelæge til det han skal have 100 kr for to hunde
    så slipper jeg få og klippe forkerte :O)

• #5   23. jan 2008 Jjeg ahr lært ved min (og hørt fra mine forældres) dyrlæge at man skal lade saksen hvile så den er i klippeposition, og så lade den køre fra trædepuden og ud, kommer der så negl igennem "øjet" på saksen som kan klippes af er de ca det for lange. er der intet er de fine. xentas ligner også nogle der bør klippes, men er tilpas længde.. men det med bldoet. det gør ikk ondt på hunde hvis det bløder. bare hav et håndklæde klar og tryk så hodler det hurtig med at bløde..

• #7   23. jan 2008 Neglens natur
    Mange hunde slider deres negle (eller klør som de også kaldes) naturligt, ved at gå på varieret underlag. Men hvis der dannes mere negl end der slides, må ejeren hjælpe til ved at klippe hundens negle. Hundens negle består yderst af et hornlag, som kan være gennemsigtig, lyst eller mørkt. Under hornlaget ligger det, som populært kaldes "nerven". På lyse negle kan "nerven" ses som den lyserøde stråle inde i neglen. "Nerven" består imidlertid af flere dele, bl.a. nervevæv, der udløser smerte, hvis man klipper for tæt på eller hvis man skulle være uheldig og klippe direkte i den, hvilket man naturligvis skal undgå. Endvidere er der blodkar, som giver den lyserøde farve i de lyse negle. Endelig er der i bunden af neglen en lille knogle, der kaldes for klobenet.

det gør djævels ondt Nina - så det er altså ikke sandt

• #8   23. jan 2008 Chine - giver dig helt ret - jeg gør det også selv - også blod - og smertefrit her

• #9   23. jan 2008 Min dyrlæge er så dårligere til det end jeg er. Hun klippede alle Theas negle så langt ind at de blødte og måtte brændes. Heldigvis var Thea i narkose.
    Theas nerver sidder meget langt ude og derfor ser hendes negle altid for lange ud.

• #10   23. jan 2008 Har også været ude for at Dyrlægen klipper en anelse for langt!!! Husk endelig også ulvekloen der sidder lidt længere op ad benet, den kan blive frygtelig lang og gå ind i huden. ellers få en anden end dig selv til de, hvis du bliver for nervøs utryg ved det. Det kan hunden jo mærke med det samme og ellers lidt ad gangen, som andre også skriver pøj pøj

• #11   23. jan 2008 Klippe helt ind, det lyder makabert???

• #12   23. jan 2008 bel bider sine negle sku. men hun har osse mega lange negle.. men jeg tør ikke klippe dem efter sidste gang da jeg klippet for langt på den ene...

• #13   23. jan 2008 Ok, tænkte nok du ikke mente det så slemt som det lød. :O)

• #14   23. jan 2008 Efter en rigtig grim oplevelse ved en tidligere dyrlæge gør jeg det selv!
    Hun fik nemlig klippet alt for meget af og Mikey nærmest skreg, så modbydeligt ondt gjorde det. Så det med at det ikke gør ondt kan du absolut ikke regne med!

Aldrig om andre end jeg selv nogensinde skal klippe hans negle. Tager ca. 2-3 mm ad gangen alt afhængig af hvor lange de er. Han slider selv dem på bagpoterne.

Nu tager det ca 2-3 min max for mig at klippe alle negle på forpoterne, for 3 år siden var det umuligt pga den oplevelse, men med træning kan det lade sig gøre.

Tålmodighed er en dyd smiley Og husk at rose vovsen!

• #15   23. jan 2008 Thea var allerede i narkose pga en brækket tå, så kender ikke prisen hvis det kun er for at få neglene klippet.

• #16   23. jan 2008 Fik dem klippet,er meget stolt af mig selv :o)
    Tak for alle jeres svar

• #17   23. jan 2008 Flot, godt du kunne overvinde din tvivl. :O)) Kate

• #19   23. jan 2008 Jeg fik dyrlægen til at vise mig hvordan man gjorde, da vi var afsted med Laika til vaccine og chip, han tog den ene, og guidede mig på den anden for pote - og har gjort det selv efter - men tager kun en smule, og så lidt oftere smiley

Kommentér på:
Hvordan klipper man negle?

Annonce