{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
227 visninger | Oprettet:

Katte-spørsmål {{forumTopicSubject}}

Er der nogen herinde der har forstand på katte? Det drejer sig om min veninde hun har fået 4 killinger her i eftermiddag, de 2 første var meget svage og døde. De 2 næste var også svage men det lykkedes os at få liv i dem. Men de vil ikke rigtig spise, og de virker egentlig meget små og ser lidt for tidlig fødte ud. De vejer begge 90 gr. Men vi aner ikke hvad normal vægten er ??
Hjælp os please

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte-spørsmål
  • #1   25. aug 2005 Uha tror I skal ha fat i en dyrelæge :o(

• #2   25. aug 2005 Hun vil ikke slikke dem, vi har gnubbet dem og prøvet at lægge dem til. Men hun ligger hos dem

• #3   25. aug 2005 Prøv at sæt deres munde op til patten!

• #4   25. aug 2005 ellers kan i købe erstaningsmælk!!!
    min moster er dyrlæge så det kan være det hjælper hun har selv fodret en masse "efterladte" killinger op på den måde!!!
    prøv det!!
    vil hun godt varme dem for det er meget vigtigt at de bliver holdt varme!!!
    held og lykke med dem?

• #5   25. aug 2005

I må igang med at give de killinger noget mælke erstatning... i kan få noget på apoteket der hedder KMR har de ikke det, så har de noget tilsvarende.... Lad være med at give dem det i sutteflaske, men giv dem det med pipette....
    Sørg også for at killingerne er varme... brug evt en varmepude, men endelig ikke for høj varme... sørg også for at deres mor får noget nærring, noget med noget energi i.

• #6   25. aug 2005 Kia > hun ligger fint hos dem og varmer dem og de er fint lune. og vi har prøvet at hjælpe dem til patten uden held.

• #7   25. aug 2005 Min kat fik 5 killinger for ca 10 uger siden.......og de første par timer gad hun dem heller ikke......hun gik endda fra dem. Men ca 5 timer senere lagde hun sig ned i kassen til dem.....men som Kia siger er det meget meget vigtigt at de bliver holdt varme, ellers dør de.....men køb noget erstatning og giv dem, hvis ikke moderen vil lade dem sutte.......

Held og lykke

• #8   25. aug 2005 Vi har faktisk en amme-mor til dem hvis alt andet glipper men syntes jo det ville være bedst hvis moren selv kunne, det er første gang hun har killingerne.

• #9   25. aug 2005 men det er jo altså også meget vigtigt at de får ro til at finde ud af det .........

• #10   25. aug 2005 Det er jo heller ikke sikkert at en anden kat vil have noget med de killinger at gøre......
    Jeg fandt jo to efterladte killinger i mit skur og tog dem med ind til min kat.........men det kunne jeg godt glemme.....hun flyttede sine egne 5 og lod de 2 ligge, det var ikke hendes.

• #11   25. aug 2005 Hende vi har er ligeglad, hun kan lide alles killinger. hun er så dejlig

• #12   25. aug 2005
    Elena: Rigtigt ! giv mor-missen ro ....

• #13   25. aug 2005 Men hvor længe skal vi lade dem hvile ?? inden vi sætter det helt store igang ???

• #14   25. aug 2005
    Killingerne kan klare sig i ca. 12 timer uden mad, de har faktisk madpakke med,.. men jeg synes i skulle få fat i noget erstatning i tilfælde af at de ikke begynder at die selv..... prøv at lade hunkatten være alene med killingerne i et mørkt rum...

• #15   25. aug 2005 jeg tør ikke sætte tid på, sæt nu det gik galt, det kan min samvittighed ikke bære.
    Men tænk på den stakkels missemor......det er helt nyt for hende, men tror det sker MEGET sjældent at de ikke finder ud af det. Det gør de jo også i naturen, og træder i for tidligt ind i det, så finder hun jo aldrig ud af det.
    Sørg for at hun har sin kasse et sted hvor hun kan få fuldstændig ro og fred.
    Sørg for at kattebakke, vand og mad er lige i nærheden, så er jeg næsten sikker på at det nok skal komme.
    Jeg ville nu heller ikke have en masse til at stå omkring min seng og fortælle mig hvad jeg skulle gøre, da jeg lige havde født mine børn................ss

• #16   25. aug 2005
    Hvis hun ikke slikker dem, så kan i også smøre lidt smør ned lands ryggen af killinger, det plejer at hjælpe...
    Giv gerne hunkatten noget energi som jeg skrev... ½ dl fløde, 1 æggeblomme og lidt druesukker vil gøre hende godt ...

• #17   25. aug 2005
    90 g. er altså heller ikke for meget... normalvægten er 110-120 gram ... så lad være med at lade der gå for lng tid før i griber ind og gør noget... ring evt. til jeres dyrlæge... det koster ikke noget

Kommentér på:
Katte-spørsmål

Annonce