{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.888 visninger | Oprettet:

fransk bulldog - fælder {{forumTopicSubject}}

jeg har en fransk bulldog på snart 1 år.
nu er jeg så løbet ind i et problem, hun fælder simpelthen så meget at hun har fået skaldet pletter, både på hovedet, bag ørene, på halen, og flere steder.
hun burde få de vitaminer gennem maden, som hun skal have.
samtidig med at hun får de vitaminer hun skal have dagligt gennem hendes mad, får hun også fiskeolie.

- er der andre der har været ude for at deres hund fælder så enormt meget ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fransk bulldog - fælder
  • #1   24. jan 2008 hmm måske er det hårsækkemider

  • #2   24. jan 2008 det lyder ihvertfald lidt ligesom det mine forældres franske havde

  • #3   24. jan 2008 hvad blev der gjort ved det ? - ved du det ?

  • #4   24. jan 2008 tina *GG*, ej den var faktisk lidt sjov...

  • #6   24. jan 2008 En tur til dyrlægen er nok det bedste.

    Men vil da lige tilføje, at Binka da hun var omkring 1 år gammel, også havde en fældning, hvor hun fik bare pletter. Der var ikke noget i vejen, huden var fin, og hun kløede sig ikke. Og pelsen voksede såmænd bare ud i løbet af en måneds tid.


  • #7   24. jan 2008 har hørt om en der havde en hund der fældede.. og ja gav også hundeforder ... men en opdrætter sagde til dem a de skulle prøve a stoppe med foderet.. i en uge 14 dag og foder med mad... evt. skånekost..
    Og det virkede.. ligesom mennesker kan få for mange vitaminer og få andre symptomer... så kan hunde også.. de taber bare pælsen og meget voldsomt... ikke sikkert det er det.. men det hjapl dem og de havde prøvet alverdens ved dyrelægen... og det havde ikke hjulpet..
    men i løbe af bare en uge 14 dag skulle man kunne se det hjælpe... igen alt efter hvor slemt det er...
    muligvis et forsøg værd??


  • #8   24. jan 2008 Hvis man kigger på dine fotos liger det helt sikkert demodex. Du skriver i din profil, at din hund netop er blevet opereret i øjet i august måned, hvis den så i forbindelse med operationen er blevet behandlet med cortisonpræperat ( prednisolon) er dens imunforsvar sænket, hvilket betyder at hårsækmiderne har haft gode vækstbetingelser.
    Gå til din dyrlæge, eller opsøg en der har faglig expertise i hudsygdomme, og få taget en skrabetest af hunden, således at den kan komme hurtigt i behandling.


  • #9   24. jan 2008 Mia Elfrida H

    ja de fik nogle indsprøjtninger som gjorde så ondt på dem at de skrev og vred sig osv har aldrig oplevet noget ligende så det kan ikke være helt sundt det de får sprøjtet ind... men mine forældre stoppede behandlingen og begyndte at barf fodre og det hjalp


  • #10   24. jan 2008 Mia Elfrieda - kontakt din opdrætter, og hør om der er allergi eller Demodex (hårsækkemider) på linierne. Og/eller om der er problemer med nogle af de andre hvalpe fra kuldet.

Kommentér på:
fransk bulldog - fælder

Annonce