Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kennel hoste
  • #1   27. jan 2008 Det lyder meget som kennelhoste.. Jeg ville smutte forbi dr dyr i morgen..

• #2   27. jan 2008 jeps lyder som kennelhoste. lad hende ikke gå for længe med det, da det kan sætte sig til lungebetændelse og det er ikke for sjov.

• #3   27. jan 2008 okay hva er det og hvordan skal det behandles

• #4   27. jan 2008 når en hund har kennelhoste, hoster den så hele tiden? eller er det kun en gang i mellem hvis den overanstrenger sig og eksempelvis har svært ved at få luft?

• #5   27. jan 2008 Det er kun nogen gange hun gør det, det er ikke nogen bestemte tidpunkter

• #6   27. jan 2008 hvordan får en hund kennelhoste? smitter det meget let?

• #7   27. jan 2008 vores Bertha har nemlig sagt goddag til en hund, hvor det viste sig at denne havde kennelhoste...

• #8   27. jan 2008 Ja kennelhoste smitter meget let....Nej de hoster ik nødvendigvis hele tiden, tit kommer det når hunden laver noget.
    Men det afhænger også af hvor slemt de er ramt.

• #9   27. jan 2008 ja smitter det ??

• #10   27. jan 2008 Line- Ja det er ik så smart gjort af ejeren, hvis han vidste det

• #11   27. jan 2008 kan det gå væk af sig selv eller skal de på pencinlin

• #12   27. jan 2008 Tjek evt her:
    (link fjernet)

• #13   27. jan 2008 Kennelhoste

Af dyrlæge Ulrik Westrup

Hvad er kennelhoste hos hunde?
    Kennelhoste er en betegnelse for en luftvejsinfektion hos hunden, der skyldes en kombination af flere bakterier, mykoplasmer, viruser og andre forhold i omgivelserne, som kan gøre hunden mere modtagelig. Infektionen kaldes for kennelhoste, fordi den forekommer i sammenhænge, hvor mange hunde er tæt på hinanden, som f.eks. i en kennel.

Ved undersøgelse af hunde med Kennelhoste, er der fundet flere forskellige virus bl.a. "canine parainfluenza (CPI)" og canine adenovirus (CAV) type 2. Herpes virus og en reovirus er også fundet, men som dog begge menes at have mindre indflydelse. Der er også isoleret en bakterie "bordetella bronchiseptica", som man mener har stor indflydelse på sygdomskomplekset.

Hvad er symptomerne på kennelhoste?
    Inkubationstiden for kennelhoste er mellem 5 og 10 dage. Du vil tit opdage mindre symptomer, som f.eks. let tør hoste og en smule nedstemthed hos din hund, og symptomerne opstår gerne fra den ene dag til den anden. Der er en tendens til, at yngre hunde bliver lidt hårdere angrebet end ældre hunde.

Ofte er det hosten, der er det største problem, fordi den virker selvforstærkende, og fordi et hosteanfald kan ende i en opkastning. Hunden kan få feber, dvs. en temperatur over 39,3 °C, og det er ofte årsagen til manglende ædelyst. I nogle tilfælde kan der også opstå lungebetændelse, fordi hundens immunforsvar er generelt svækket, og den derfor er mere modtagelig over for en infektion med bakterier.

Hvordan kan din dyrlæge stille diagnosen kennelhoste?
    Normalt vil dyrlægen stille diagnosen på baggrund af symptomerne og dine eventuelle oplysninger om hvornår, og under hvilke former, hunden har været i kontakt med andre hunde. Dyrlægen vil normalt lægge stor vægt på, om der er andre følgelidelser, som f.eks. begyndende lungebetændelse eller problemer med at holde vand og mad i hunden, fordi den kaster op hele tiden. Det er derfor vigtigt, at du henvender dig til dyrlægen, hvis nogle af symptomerne opstår.

Hvordan behandles kennelhosten?
    Hunden behandles med hostestillende medicin og eventuelt med antibiotika, hvis der er mistanke om begyndende lungebetændelse. I sygdommens akutte fase og i rekonvalescensfasen bør du holde hunden i ro.

Sygdommen kan til dels forebygges ved årlig vaccination mod nogle af de viruser, der indgår i sygdommen.

Hvordan er fremtiden for din hund, hvis den har kennelhoste?
    Med mindre der opstår voldsomme bakterieinfektioner i forbindelse med kennelhosten, vil hunden komme sig fuldstændig.

Hvorfor får hunde kennelhoste?
    Hunden får kennelhoste, fordi den er i kontakt med andre, smittebærende hunde.

Hvad er risikoen for, at din hund får kennelhoste?
    Risikoen afhænger fuldstændigt af, om der udbryder en epidemi, og om din hund har meget kontakt med andre hunde.

Hvilke racer er særligt udsatte for at få kennelhoste?
    Alle racer er lige udsatte.

Selvfølgelig er der forskel, på hvor slem det er . xD

• #14   27. jan 2008 Jani- Jeg fik at vide at går det ik over i løbet af et par dage skal man kontakte dr dyr igen...Men det er der vist lidt forskellige meninger om.

• #15   27. jan 2008 I starten er det kun ved anstrengelse at de hoster, uden behandling blir det hurtigt værre og værre, man skal også huske på at lungerne aldrig blir lige så gode, som før hunden blev smittet. så man skal ikke forvente at ens hyberaktivehund nogensinde blir hyber igen,det blev min ikke og hun kom i behandling 2 dag hun hostede, fordi jeg troede at hun havde noget i halsen..

• #16   27. jan 2008 Anita- hvad for noget? Har sin hund så fået nogle følgesygdomme?
    De gange min hund har haft det har da ik påvirket hans aktivitetsniveau efter han blev rask.
    Og det behøves ik blive værre bare fordi hunden ik kommer i behandling.

• #17   27. jan 2008 Jeg kan læse i det link at det er værst forhvalpe og unghunde, min var o kun 8mdr, nok derfor hun ikke er så hyberaktiv mere.

• #18   27. jan 2008 okay tak

• #19   27. jan 2008 Min hund var en del yngre, og det har ik påvirket hans almene sundhedstilstand overhovedet.

• #20   27. jan 2008 Anita- er det noget din dyrlæge har sagt?

• #21   27. jan 2008 Jeg fik besked på at holde hende så meget i ro som jeg kunne, men hun har jo aldrig fået modermælk og er skravlet fra hendes kuld, hun har altid som hvalp tiltrukket dårligdomme ,,ss...Det er hun heldigvis vokset fra, men hun fik skab samtidigt, måske det har noget at sige..

• #22   27. jan 2008 Ejeren til den hund, som vores Bertha sagde goddag til, vidste ikke selv at hans hund havde kennelhoste.. det fandt han først ude af 2 dage efter..

• #23   27. jan 2008 Ja dyrlægen sagde det og hun blev heller aldrig så hurtig og udholdende som inden.

• #24   27. jan 2008 Ja det med at holde hunden i ro fik jeg også at vide.
    Tror da det har noget at sige, for min hund har haft det tre gange, og jeg har da aldrig hørt om det du skriver- eller mærket det for den sagt skyld

• #25   27. jan 2008 Anita- det har jeg godt nok aldrig hørt eller oplevet med de hunde jeg kender.....det svarer jo til at en influenza ville påvirke os resten af livet.
    Mon ik det har noget at gøre med din hunds almene sundhedstilstand

• #26   27. jan 2008 Line- Okay, ja den chance tar man jo når vufferne skal snakke:o)

• #27   27. jan 2008 ja hunden skal holdes i ro under kennelhosten og de ca 10 dage frem den er potentielt smittebærer,l dvs kun korte tisseture, evt et dækken på så den ikk bliver kold. evt hvis den har feber får den noget antibiotika hos dyrlægen. eller evt noget hostedæmpende. de kan have ondt i halsen, derfor er det en god ide at bløde maden op med varmt vand, så det nemmere glider ned smiley Min fik det da han var 12 uger, og han hostede i et væk, kastede hvidt skum op osv.men dyrlæge sagde han ikk havde feber, så vi blev sendt hjem igen... så gik der nogen dage, hosten holdt lige så stille op og han blev rask igen smiley

• #29   27. jan 2008 har heller aldrig hørt om det med at hunden aldrig blir helt ok igen... ELLER JO, men det er hvis det sætter sig som lungebetændelse og hunden ikk får ordentlig behandling eller kommer til dyrlægen, så kan det ske at hunden ikk får sin korrekte lungekapasitet tilbage..men det sker heldigvis meget sjældent smiley

• #30   27. jan 2008 Kennel- kaster de også op ved det?

• #31   27. jan 2008 Pinscher- Ja det er også det jeg mener med følgesygsomme......:o)

• #32   27. jan 2008 Det er muligt Cappy, som sagt så var hun et skravl, men jeg fik først at vide at hun var opfostret på vælling da hun var 2år, jeg anede ikke at hun ikke havde fået modermælk dra fødslen da jeg fik/købte hende, jeg har bare aldrig haft en syg hund før da..Så jeg kendte ikke så meget til sygdommen andet end hva man ku læe for 25år siden el.,mere..jeg burde ha opdateret min viden el. mangel på samme..ss..

• #34   27. jan 2008 Man kan jo ik vide alt, og det er jo det vi har dyrlægerne til:o)

• #35   27. jan 2008 Kennel- nej føj det lyder ik rart. Håber din hund bliver helt rask.
    Men forskellen er vel at de bliver ved med at hoste ved hjerte/lungeorm?
    Jeg har sltid fået besked fra dyrlægen om at komme hvis hosten ik er væk efter et par dage.

• #37   27. jan 2008 Min har det i øjeblikket og får Ronaxan, det er et antibiotika og det har allerede hjulpet.
    Så gå hellere til dyrlægen hurtigst huligt.

• #38   27. jan 2008 Uha ja, jeg har skiftet dyrlæger mange gange fordi de var for dårlige, een påstod at hun havde røntgenfotograderet min gamle tæve, men da jeg selv har arbejdet på dyrehospital og har taget røntgen og fremkaldt billederne, kun jeg se at det var billeder fra en puddel str. og min var en Rotte blanding på 64kg.så den dyrlæge blev "fyret på stedet" , hun forlangte sku også penge for de falske billeder, Det viste sig at Landbohøjskole var de eneste der på det tidspunkt havde et røntgenapperat der ku ta billeder af så store hunde..De er slemme nogen af de læger.Lige som vore egne ;o)

• #39   27. jan 2008 Vil lige blande mig.. Vi har 3 schæfer og var uheldig at blive ramt af kennelhoste. ham på 2 år fik det først, derefter fik hende på 6 år det så men hende på 6 mdr fik det ikke. vi gav dem hostestillende og holdte dem helt i ro, men hende på 6 år fik så samtidig dårlig mave, så jeg var forbi dyrlægen efter piller til hende unden hund (hun har før fået piller for maven så derfor) jeg ville ikke tage hende med i tilfælde af der sad nogle der med en hvalp som ville blive smittet. Fik besked om at man ville kunne mærke på hunden samt høre på dens hosten hvis det var ved at sætte sig til lungebetændelse. Der gik en uge så var de ovre det..

• #40   27. jan 2008 Det tyder på at det har været fordi min var et skravl i forvejen, men hun fik også "kun" hostestillende og beskeden om ro og intet andet. Men hun fik heldigvis aldrig lungebetændelse..Hun blev også hurtigt rask bare ikke så kvik om hun var inden..

• #41   27. jan 2008 Hende på 6 år fik behandling pga der også kom dårlig mave så ville vi ikke tage chancen med at hun selv kunne komme af med det. Deres imun.. skal også være ok for at de selv kan bekæmpe det. Men jeg tror det er det bedste hvis de kan det.

• #42   27. jan 2008 Hmmm måske så jeg kun at hun blev sløvere, ikke hvorfor, hun var jo vant til at lege med mange hunde, og pludseligt var der kun hende og hendes søster pga.hosten og skaben, så sku de jo holdes væk fra andre i lang tid, hun har måske kedet sig af H til...

• #43   27. jan 2008 Afføringsprøver skal samles over 3 dage, hvis man skal undersøge for hjerte lunge orm

• #44   27. jan 2008 vores hunde er lige så aktive som de altid har været. man kan ikke mærke på dem at de har haft kennelhoste.

• #45   27. jan 2008 Hov hun er da også kommet sig, for nu efter hendes hvalpe er blevet store ter hun sig igen som om hun er på aldre med sine drenge, de er 11uger,hun leger og ter sig ligsom dem når hun får snoren af..
    jeg skal vist lige ha en lur så min forkølelse ikke stopper min hjerneaktivitet mere end den gør allerede.Ingen kommentarer veller..TAK..Ggg..Pinligt..LOL da.

• #46   27. jan 2008 Kennel- ja det er rigtigt det kan vare længe.....jeg har som sagt bare altid fået at vide, at det skal være blevet bedre efter et par dage, ellers skal hunden ha noget.
    Men det er da helt sikkert godt at have i baghovedet at det altså kan være noget langt mere alvorligt.

Kommentér på:
kennel hoste

Annonce