{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

Engelsk vs. Fransk Bulldog {{forumTopicSubject}}

Vi, min kæreste og jeg, er ved at beslutte os for hvilken hund vi gerne vil tage ind i familien om et år eller to.

Vi har snævret feltet ind til den Engelske og den Franske Bulldog.

Nu er det sådan at vi ser rigtig gode kvaliteter i begge hunde, men vi har rigtig svært ved at træffe den endelige afgørelse.

Jeg er 22, han er 24. Vi bor i eget, stort etplanshus med stor, indhegnet have. Vi har en skøn hankat, der er MEGET omgængelig, og derfor må de to jo lige vænne sig til hinanden.

Jeg arbejder fra 7.00 - 16.00 i hverdagene, min kæreste er hjemme kl. 15.00 og ofte endnu tidligere.

Weekenderne bruger vi oftest hjemme, evt. med rengøring, havearbejde og hygge. Evt. kommer der lidt gæster i løbet af weekenden, også børn.

Alt efter hvilken af racerne vi ender med at vælge, vil det være dejligt at den kan tages med f.eks. på besøg hos andre hunde/mennesker og derfor er ok med bilkørsel.

Vi vil gerne have en legesyg hund, en man kan tumle lidt med. Vi er desuden begge opvokset med hunde. Den hund vi anskaffer os skal SLET ikke være et dydsmønster af en agilitystjerne (hvilket passer rigtig godt med de racer vi står tilbage med ;o) Men den skal dog kunne lære "Nej" og sit navn at kende :o)

Vi er meget i syv sind, men mener selv at de to racer er virkelig dejlige hunde der vil passe godt ind hos os.

Til alle Jer der kender en eller begge racer godt, kom endelig med fordele og ulemper ved de to racer, og gerne dit bud på hvilken hund der passer bedst til os.

Mange hilsner

Marianne

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Engelsk vs. Fransk Bulldog
  • #1   30. jan 2008 Jeg ville ta dem begge smiley

Jeg er ikke nok inde i racerne til at kunne sige for og imod.. Måske den franske er mere rask end den engelske

• #2   30. jan 2008 Ja jeg vil oss sige at den franske er nok lidt mere livlig men jeg ville nu vælge en Engelsk Bulldog super dejlig hund og de har som regel et super temp

• #3   30. jan 2008 PS ... Når I køber hunden så sør for der er en god stamtavle på den ... koster godt nok lidt mere men det er alle pengene værd

• #4   30. jan 2008 Personligt ville jeg vælge EB. FB er der mere drive i - hvor EBeren er mere afslappet og knapt så aktiv. Vil anbefale dig at kontakte www.bulldogklubben.dk.

Jeg har selv haft EB før DdB, som jeg selvfølgelig syntes du skal vælge i stedet for ;o)

• #5   30. jan 2008 jeg tror begge hunde passer meget godt til jer... Begge hunde er meget nemme at have med rundt til andre folk.. jeg har tit lotus med rundt til folk fordi de er vilde med ham.. og han er meget rolig og menneske glad.

Han kan godt lide katte når de kan lide ham.. hehe helle´s forældre har 3 katte hvor han plejer at ligge og putte med de 2 af dem.(virkelig et sødt syn).

Jeg har forståelsen af at den franske er lidt mere aktiv end den engelske... Men jeg er ret glad for lotus da han er aktiv når vi er det ..og slapper af når vi andre gør det..

Men man skal også være klar på at det er en race der knytter sig meget til en og gerne til 1person.

jeg har så passet en del engelske bulldogs og det er også en skøn hund. lidt mere doven end den franske.. Men har du en boldt så den klar..

Ang bil kørsel så elsker lotus at køre i bil.. og han bliver fornærmet hvis han ikke komme med..

• #6   30. jan 2008 Ville vælge en fransk, men det er jo nok fordi jeg har en... Uanset hviken race i vælger, så køb en med tavle...!!!

• #7   30. jan 2008 Ja nemlig Mia.... Pokkers så enige vi er for tiden...;0)

• #8   30. jan 2008 tror begge har lige mange skavanker, så vær om hyggelig med hvor du skaffer dem fra.

jeg er til den franske, da den er lidt mindre. men ellers til den franske kan tilføjes: stædig, egen charme med grynt og snorken. ( så hvis du vil have nattero, er det ikke disse racer du skal vælge), og en masse fisen...
    de har deres bullertrip, som kun kan give et smil på læben.
    vores er god til børn og gør alt for at være i nærheden af dem.
    de vil gøre ALT for en godbid

• #9   30. jan 2008 Hvorfor er det den Franske fiser sådan?

• #10   30. jan 2008 tror det er begge racer. men vores gamle amr bulldog kunne også ryde et lokale

• #11   30. jan 2008 maibritt - det gør EB altså også. Det gør de fleste underbidshunde - ved ikke hvorfor :o)

• #12   30. jan 2008 Jeg ville selvfølgelig vælge den franske:-)

Det med at den franske er mere livlig.....well vores Julie, er stadig kun en hvalp, selvfølgelig vil hun lege som alle andre hvalpe, hun kan rende og spille idiot, og hvis hun så ser en af og gå hen i sofaen, så går der 2 sek, så kommer hun for at vil være med, hun kan sagtens sove en hel dag, hvis der er en at sove sammen med:-) Så jeg synes absolut ikke at hun er specielt aktiv mere end man kan forvente af en hvalp.. rottweiler hvalpe er i hvert fald langt mere livlige end en FB, hvis man skal sammenligne med andre racer.

held og lykke med den nye hund.

Og som de andre skriver, køb en med tavle, og direkte fra opdrætter, så er du lidt bedre stillet.

• #13   30. jan 2008 Jeg vil skyde på, at der må være noget anderledes ved deres tarmsystem:-)

• #14   30. jan 2008 en fb kan altså godt være være et dydsmønster af en agilitystjerne. Vores Freia var en af de bedste på hendes hold, og hun elskede det smiley

• #15   30. jan 2008 Vores franske er bestemt også meget rolig. Kan dog sagtens blive legesyg på et splitsekund hvis man opfordre til det.. En helt utrolig nem hund, og hun har været meget nem at opdrage. Har også været en af de bedste på lydighedsholdet...;0)
    Hun elsker alle folk og specielt børn. Og hun elsker også alle andre hunde... I bund og grund en fantastisk hund med meget meget charme...

• #16   30. jan 2008 Prutter, bøvser og snorken er da bare en ekstra charme...;0)

• #17   30. jan 2008 Kan en fransk buller godt holde til agility? Sådan også mht knogler osv...? Selvf. skal den ikke begynde med det for tidligt, som så mange andre hunderacer. Den skal selvf. være vokset ordentligt smiley

• #18   30. jan 2008 Der er i hvert fald franske der går til agility. Der var en hel billedserie med en fransk der gik til det på bulldogklubbens hjemmeside...

• #19   30. jan 2008 JemKem - man kan godt gå til agility med dem men IKE før de er over 2 år

• #20   30. jan 2008 Smydi >> Det ku jeg heller ikke finde på... Det er ligesom med chowen... Ingen løbeture før de er udvoksede.... Og helst ingen trapper før de er ½ år... *S*

Henrik og Rikke >> Sejt *S* Vi har snakket om at når vi engang skal have en hund mere, at det måske skulle være en lille hund... Især fordi Rico er helt pjattede med små vovser... Og vi har fundet ud af at han har en forkærlighed for franske smiley Og jeg har forelsket mig lidt i Emma her på HG... hun ser da for nuser ud og hendes bullertrips er for skæge *GG* Har også set mange andre som bare er skønne *S* Og vi har også kigget en del på temprament hos dem, og tror det er sådan en der vil passe godt til os. Vi har også snakket om en mobs *S* Jeg kunne bare godt tænke mig at den næste hund vi skal have også kan lidt mere end "nej, sit og dæk" smiley Men det skal stadig ikke være en totalt overgearet hund som en border collie eller noget i den stil hehe...

• #21   31. jan 2008 jeg ville vælge en engelsk, ikke kun fordi jeg selv har den race, men dens aktivitets nivu er mindre end den fransk, og den er knap så reseveret som jeg har oplevet med de franske. En Eb kan man slæbe med alle steder og den er ven med alle.
    Men men men som før nævnt, køb endelig en med dkk bog, da eb er en meget propulær hund for hundehandler.
    Min første eb var fra en hundehandler ( som jeg var uvidene om) den kostede mig ca 10-12000kr i de 6 uger jeg oplevede at have den. Det koster alt for mange tårer at gå på kompromi .
    A reel dog is a bulldog

• #22   31. jan 2008 Den engelske er også en rigtig lækker hund... Det var helt sikkert også mit andet valg...;0) Det er vist et meget svært valg i mellem de to racer...;0) Men vil lige sige, at de franske jeg kender bestemt ikke er reserverede...

• #23   31. jan 2008 Jeg vil nu give Henrik og Rikke S ret, jeg kender heller ikke nogen FB, der er reserverede. Og man kan til enhver tid slæbe en FB med alle steder, det har vi i hvert fald gjort, og kender venner, der også tager deres hund med alle vegne.....

• #24   31. jan 2008 WOW!!!

Alle de svar disse to skønne racer har opfordret til!

Vi vil uden tvivl købe en hund med tavle, så det er helt på plads for os.

Men uha, vi synes bare det er så svært.

Måske jeg skal skrive hvad vi selv har af "DILEMMAER".

Min kæreste vil gerne have en hund der er frisk og fræk og vil lege meget med ham. Derfor holder han mest på FB (Mærkeligt, troede han var mere til større hunde :o)

Jeg vil gerne have en frisk og legesyg hund der også falder forholdsvis hurtigt ned igen, en selvstændig hund, og jeg er nok mest til de lidt større racer. Derfor er jeg mest på EB.

Hvad angår udseendet kan vi SLET ikke vælge, de er begge skønne. Mht. skavanker har jeg efterhånden erfaret at de er lige "slemme"?

En hund der snorker og prutter...? Det opdager jeg ikke, jeg har jo allerede én mand i sengen :o)

Er der forskel på de to racer mht. renlighed, f.eks. om de savler, kaster rundt med maden når de spiser, plasker vandet fra skålen over helle gulvet osv?

De er så fantastiske begge to, at det i sidste ende bliver sådan nogle små ting der afgør det, for begge hunde har det temperament, sind og udseende vi elsker!

• #25   31. jan 2008 For øvrigt...

Med hensyn til pleje, der er det helt underordnet hvilken der kræver mest, det tæller ikke for mig.

Helle: Vi har intet problem med at den vil knytte sig mest til den ene af os, det er helt ok, bare det bliver mig ;o)

Hvis vi en skønne dag ønsker at få børn (!!!) er der så én af de to der vil klare situationen bedre, er det racer der vil blive jaloux?

• #26   31. jan 2008 Smydi:

Tak for linket, har været inde og læse at ingen af dem savler :o)

Jeg skal lige votere med min kæreste, og så tager vi på udstilling den 8. marts og ser hvilken af de to der giver os den aller bedste fornemmelse i maven.

Må indrømme at jeg stille og roligt også bliver mere og mere varm på FB...

• #27   31. jan 2008 Ja tag til 100 års jubilæet, og kom rundt og snak med de forskellige hunde...

• #28   31. jan 2008 Min FB savler ALDRIG, det skulle da kun lige være når hun har drukket vand, ellers aldrig. Julie har været rimelig nem at gøre renlig. Julie ELSKER børn:-)

• #29   31. jan 2008 ja for sørnsen da, i skal da komme til 100års jubilæet, der kan i virkelig få ser begge racer. Og mange af dem.

• #30   1. feb 2008 Vil nu stadig sige, at det er et sprøgsmål om hvad man vænner dem til, de FB, det er jo klart, at hvis de er vant til at gå/løbe 10 km hver dag, så vil de kravle på væggene, hvis man en eller 2 dage ikke motionere dem.....Sådan er det vel med de fleste racer.

• #31   1. feb 2008 Vores franske kræver bestemt heller ikke særlig meget gåtur. Hun vil da gerne gå langt, men vi kan ikke mærke forskel om hun går langt eller ej... Hun nægter selv at gå i dårlig vejr, så vil hun hellere hygge indendørs... Men som Bullystyle siger, så er det jo forskelligt... Men tror bestemt også det er hvad man vænner dem til...

• #32   1. feb 2008 Jeg elsker den franske og har altid været forelsket i racen. Efter jeg fik Pina er min kærlighed kun blevet større =) Kender ikke til den engelske.

Pina er glad for at gå tur (kort som lang). Hvis man tager hende med til stranden eller i skoven bliver hun rigtig glad, men hvis man ikke gør det elsker hun bare at rende ude i haven og grave, snuse og lege. Hun elsker også at lege indenfor og elsker at sove længe om morgenen. Hun elsker at ligge i sofaen og putte og nusse. Hvis vi skal nogen steder er hun altid med, og elsker at opleve nye ting. HUn kan godt lide at køre bil og elsker mennesker, børn og andre dyr. Pina er bare en drøm af en hund.

Kommentér på:
Engelsk vs. Fransk Bulldog

Annonce