{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

1.ste kiopraktor besøg {{forumTopicSubject}}

Hold da fest, så kom vi til kiopraktor i går og sikke en oplevelse.

Jeg har lige siden Misja var omkring 6- 7 måneder spekuleret over hvorfor hun lagde større muskelmasse på det ene lår end det andet, men aldrig fået/fundet nogen rigtig forklaring på det.

Hun her en fin HD status og en meget fin lænd på røngten billederne.

Jeg har haller aldrig helt kunnet forstå hvorfor hun har - oppe lige før skulderne - en skrå vinkel der skråer NEDAD mod hendes skuldre, istedet for OPAD mod nakken, som hos de fleste andre hunde (ligesom mankestykket på en hest).

Jeg har heller aldrig kunnet forstå hvorfor hun pas-ganger når hun traver,

- eller hvorfor hun konsekvent vejer 2 kg. for meget men ikke er tyk (det viste røngten billederne, der var ingen fedt depoter på taljen) og IKKE kan tabe sig på light fodder og skrap motion i over 1 år.

I går fik jeg svar og de bekraftede mine egne tanker og forstillinger om, hvordan ting der tilsyneladene IKKE har noget tilfældes - ofte har det alligevel..

Misja blev "rettet" ved "mankestykket og i dag går jeg og kigger forundret på min hund !

Hun går nu og for første gang i hendes liv, skråt nedad fra nakken og jævnt ud i ryggen...

Hun har en hofteskål der sidder skråt på en sådan måde at det har trukket det ene bagben nedad og derfor er sene og lår muskel mindre og kortere end det andet. Dette er sandsynligvis sket inden jeg fik hende og jeg tror såmen også jeg kender "synderen" ;o)

I familien hvor hun er født, var der er lille turbo dreng på omkring 2 år der fes efter den mest frække og altid livlige turbo-hvalp - Misja.
Ofte var hun hurtigere end ham og han fik kun fat i hale eller et bagben og løftede hende op i det når han kunne slippe afsted med det (han var for lille til at vide og forstå bedre).

Hun vil blive så svag i den ene side for en periode, at hun først skal rettes ud i hofter og lænd om 14 dage - kors hvor jeg glæder mig - og hvor det glæder mig at jeg fulgte min inpuls om at der var "noget" der ikke var "rigtigt" ved Misja's ryg SELVOM hun ikke har virket plaget eller hemmet af det.

For nogen er det "huld-i-hovdet" at gå igang med at behandle sin hund, når den nu hverken er halt eller syg. Jeg tænker bare sådan, at det da ikke er normalt at ens hunds ryg skel ligne en stejl bakke op og ned på den måde og jeg er glad for at jeg holdt fast i den tanke for det skulle ryggen nemlig heller ikke.

Misja's "depoter" ved taljen lignede ikke fedt på røngten og føles også helt hårdt, fordi det er affaldsstoffer der har hobet sig op over 2½ - 3 år's brug af skæve ryg hvirvler og bækkenbund mv.

Ydermere har hun et stress nivou der sparker r** og det giver yderliger affaldsstoffer i hele hendes system, præcist som hos os mennesker der heller ikke tåler stress over flere år..

Jeg VED jeg er i gode, kompetente, indsigtsfulde, erfarene og meget kærlige hænder nu og jeg ser idan grad frem til at Misjas ryg bliver lige fra hale til nakke + hendes mobilitet og balance bliver mere fri og stærk fremover *S*

Især når jeg tænker på hvor aktiv, stædig og levende hun er og hvor stort et behov hun har, for at kunne bevæge sig længe og hurtigt helst hver dag, ude på de lange gå-ture..

Dette var min første lille fortælling om vores dejlige og hyggelige tur til Svebølle, sammen med DEJLIGE Agge (som både Misja og jeg er temmeligt forelsket i) og Pia R - TUSIND tak fordi vi måtte køre med og for den edder-hyggelige bumle-igennem-alle-landsbyerne-hjemtur *gs*

Kærlige knuser til jer, fra os :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1.ste kiopraktor besøg
Kommentér på:
1.ste kiopraktor besøg

Annonce