{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.167 visninger | Oprettet:

Lungeorm med døden som følge {{forumTopicSubject}}

Ja så fik min stakkels elskede dødssprøjten.. jeg er så dårlig over det..Freya fik konstateret lungeorm d. 17 oktober og blev aflivet den 30 januar. På den tid nåede hun tre sprøjtekure og en pillekur direkte mod orm..og tre penicilinbehandlinger, hvoraf to var i pilleform og den sidste i sprøjteform. Freya stoppede aldrig rigtigt med at hoste og blev ikk helt sig selv igen.. Men vi håbede hele tiden medicinen ville hjælpe. Hun fik på ingen måde lov af overanstrenge sig medmindre hun selv fik ild i rumpetten..
Vi har mistet vores allesammens elskede. Den lille på 8 som brugte hende til trøst når han savnede sin far eller bare var ked af det eller super glad, pigen på 14 som havde taget mod hende da hun blev født og som altid puttede med hende, Drengen på 18 som legede de voldsomme lege men som også opdrog og var superkærlig overfor hende.. og migselv.. min elskede prinsesse.. Som sad op i sofaen og skuede over stuen, som lå i min fodende eller ved min side som min bedste ven, Som fulgte hver bevægelse i køkkenet når jeg lavede hendes kød parat, som holdt mig ved selvskab på toilet når jeg var i bad, som hver morgen fjollede rundt og smånappede mig af kærlighed.. når hun satte sig ved mig i sofaen og lagde en pote på min skulder eller hofte.. Selv kaninerne her i huset var dine venner..
På fyn hos sanne stod du i ½ time med panden trykket mod døren fordi katten var derinde og den ville du gerne hilse på.. stædig var du.. Med Ester trak i grene af træer som om i var vilddyr.. men i morede jer kosteligt..

Freya du mangler bare så meget her i mit hus.. Dit liv blev kortet med ti år.. 3½ nåede du at blive.. Mors et og alt.. du var som mit barn..
Da blodet kom vidste jeg den var gal.. din mave var pludselig stor, og du havde store problemer med at få vejret.. vi vækkede dyrlægen og dit hjerte var slidt i stykker og dine organer stoppet med at virke. Kl. var kvart i to om natten og jeg vidste du sku dø.. Du kæmpede alt for meget min pige.. eller også ville jeg ikke gi slip på dig....
Du skulle ikke engang stå i kø i hilmen.. du kom direkte ind.. Din godhed var enorm..
Børnene er knuste.. Som jeg selv.. Lille frikadelle.. Elsker dig altid...Stolte tøs.. Smukke tøs.. min prinsesse..

Freya fik fred.. og jeg lider nu... men hellere mig end hende...

denne form for selvterapi er nok nødvendigt for at komme videre.. den lille kommer stadig til at kalde på hende når vi kommer hjem.. og jeg vil også gerne stadig lave madrester til hende.. jeg hader det her.. hader den smerte.. hader jeg ikke kunne ændre på tingene..

ved andre har gennemgået det samme.. og ved i har lidt som jeg.. og stadig savner.. og hvor er det forfærdeligt..
Havde bare sådan brug for at beskrive det og se det på skrift..
Kys til dig min elskede.delle..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lungeorm med døden som følge
  • #1   1. feb 2008 "If it should be"

    If it should be, I grow frail and weak,

    And pain should wake me from my sleep,

    Then you must do what must be done,

    For this last battle can´t be won.



    You will be sad, I understand,

    Don´t let grief then stay your hand,

    For this day more than all the rest,

    Your love and friendship stand the test.



    We have had so many happy years,

    What is to come will hold no fears.

    You´ll not want me to suffer, so,

    When the time comes, please let me go,

    I know in time you too will see,

    It is kindness you do to me,

    Although my tail its last has waved,

    From pain and suffering I´ve been saved.



    Do not grieve that it should be you,

    Who has to decide this thing to do,

    We´ve been so close, we two, these years,

    Don´t let your heart hold any tears.


  • #2   1. feb 2008 Største medfølelse herfra, hilsen en med tårer i øjnene.

  • #3   1. feb 2008 Føler med dig ......
    Hvil i fred Freya.


  • #4   1. feb 2008 Største medfølelse her fra,sidder med tåre der triller ned ad kinden,det var smukt skrevet må jeg sige,meget rørene..

    Hvil i fred Freya


  • #5   1. feb 2008 Susanne. Det gør mig inderligt ondt at læse om Jeres tab. Teksten rørte mig virkelig og tårerne triller ned ad kinden, af bar tanke om, hvor smertefuldt det må være for dig. Hun har det godt nu, på den anden side.

    Det minder mig om, hvor taknemmelig vi skal huske at være, hver dag.

    Kærlig Hilsen Camilla


  • #6   1. feb 2008 Susanne J

    Ja... det er en form for selvterapi at få sat ord på... Og det er også terapi at få fortalt historien til andre - uanset om de er fremmede eller ej - og vide at de vil kunne sætte sig ind i din situation, fordi de selv har en hund, som de elsker ligeså meget som du elsker din!

    Den eneste gang jeg virkelig har grædt - er ellers ikke "typen" - var da min gamle beagle blev aflivet. Der er faktisk så få levende væsener, som ville kunne vække en sådan følelse i mig!!! - men den hund der har holdt en med selskab i mange år, eller man er opvokset med, betyder jo uhyggeligt meget for en!!!

    Heldigvis har du jo en dejlig hundeflok - og familie, som kan hjælpe med at trøste!!!


  • #7   1. feb 2008 Åh nej:-(

    Hvil i fred Freya:-(

    Mine tanker og store knus til jer i denne svære stund


  • #8   1. feb 2008 Kære Susanne
    Jeg føler med dig, mistede min elskede Mick sidste år på grund af hjerteorm. Så jeg ved hvor svært det er. Min lille jack russell blev 4 år og 9 måneder, så måtte jeg lege gud, og lade ham sove ind.
    Freya, find lille Mick deroppe i hundehimlen, og tag jer nogle løbeture sammen, og kig ned til os der savner jer så meget.
    Det er så uretfærdigt i skulle tages herfra så tidligt
    R.I.P Freya


  • #9   1. feb 2008 Ingen ord kan trøste. Føler med Jer.

  • #10   1. feb 2008 Nu sidder jeg også og tuder. Både over din rørende fortælling og over den hund, jeg selv mistede.
    Føler med dig og din familie.

    R.I.P Freya


  • #11   1. feb 2008 Kæmpe krammer til dig... hvor må det være hårdt.

    Jeg bliver også forskrækket.... er der slet ikke noget, man kan gøre, for at undgå at hunden kan få hjerte eller lungeorm?


  • #12   1. feb 2008 Hold da op hvor blir jeg bevæget over jeres medfølelse.. Og hvor jeg bare oz føler med alle jer der selv har prøvet det.. og hvor jeg som en skrev håber alle sætterpris på det de har, for tiden kommer ikke igen... Alt er så uvirkeligt.. jeg kan stadig ikke forstå at det er sandt.. flere gange gennem dagen har jeg lykkeligt glemt det men får så et brag oveni hovedet når jeg husker det.. Men en dag blir det nemmere..Håber jeg..

  • #14   1. feb 2008 tusinde tak tine.. det er sødt af jer.. jeg tror det er for svært at snakke om for meget endnu.. kan ikke snakke om det uden at græde.. dette har kostet et helt ocean af tårer at skrive.. og der er endda kun halvdelen af hvad jeg kunne have ønsket mig at skrive.. men jeg ved i er der når jeg er i stand til at snakke,.. og det er jeg taknemlig for.. For intet er værre end at stå med smerten alene..

  • #15   1. feb 2008 åhhhh nej, dette indlæg har fået tårene frem, de løber ned af mine kinder.

    Det gør mig virkelig ondt at i har mistet jeres lille pige

    Tanker og store knus fra mig

    R.I.P. freya


  • #17   1. feb 2008 Benedikte J
    Der er vist kommet noget der hedder stronghold men mener ikk at kunne have fundet noget videnskabeligt dokumenteret på det er forebyggende... men kunne ønske mig det...


  • #18   1. feb 2008 Susanne... tak for det, jeg vil spørge dr. dyr....
    vi kommer jo tit i hundeskoven, og andre steder hvor man kunne frygte at smitten breder sig....

    Jeg føler virkelig med dig. Snøft


  • #19   1. feb 2008 Man kan også bruge noget der hedder advocate. Det er på recept, så en tur omkring dr. dyr er nødvendigt

  • #20   2. feb 2008 Det gør mig ondt for jer alle, Susanne ! smiley
    Hvil i fred, Freya.


  • #21   2. feb 2008 advokate er en billigere udgave af stronghold.. bare en oplysning..
    Og takker alle for opmærksomheden ved Freyas farvel..


Kommentér på:
Lungeorm med døden som følge

Annonce