{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.999 visninger | Oprettet:

Erfaring med Orijen hundefoder? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg været inde og se på analyser af hundefoder på www.dogfoodanalysis.com og det er skræmmende hvad der er i og hvilken effekt det kan have på ens hund. Resultaterne kan være lige fra for lidt kød til for meget korn og brug af kemikalier der er kræftfremkaldende i foderet. Jeg har fx. læst om RC, Hills, Arion osv. og det er ikke videre pæne resultater.
Til gengæld scorer Orijen meget højt på listen over godt hundefoder og kan beskrives som et BARF relateret tørfoder - det er ihvertfald sådan det fremføres. Men er der nogle af jer der har erfaringer med det foder? Jeg har lige bestilt Orijen foder og vil gå ned i morgen og aflevere den sæk Arion jeg lige har købt i dag tilbage.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med Orijen hundefoder?
  • #1   8. feb 2008 Astrid... Nej desværre men jeg er desværre ikk så god til engelsk så ville høre hvis du har tid om du vil sige mig hvor godt royal canin endeligt er?

• #2   8. feb 2008 Mai-Britt: Det vil jeg gerne. Hvilket RC foder bruger du? De har nemlig rigtig mange varianter smiley

• #3   8. feb 2008 Small dog <10kg men ville køre over på Chihuahua hvalp
    Alt efter hvor det ligger selvfølgelig

• #4   8. feb 2008 Jeg har lige sendt dig en pb på Chihuahua foderet, men det er de samme fyldstoffer osv. de putter i.

• #5   8. feb 2008 Ja, Tirith er også på en lille pose Hills p.t. og jeg blev også lidt overrasket da jeg læste om Hills.
    Men det lover da godt for Orijen, hvis det oven i købet kunne dufte ok for os mennesker. Jeg synes generelt hundefoder lugter. Nej, Kingsmoor er ok i lugten, men Tirith vil ikke røre det med en ildtang mere smiley

• #6   8. feb 2008 Er der virkelig ingen der kender lidt til Orijen foder?

• #7   8. feb 2008 Astrid - Undskyld jeg blander mig..
    Men kan du se noget om Olivers hundemad i analysen?

• #8   8. feb 2008 Nej, Olivers kommer der intet søgeresultat på.

• #9   8. feb 2008 Er selv gået fra Hills prescribtion diet til Orijen, da jeg fandt ud af hvad hills indeholdte og blev meget skuffet. Orijen principper er jeg glad for:)

• #10   8. feb 2008 Okay - Tak.. Har kun god erfaring med det indtil videre.. Fortsat god aften..

• #11   8. feb 2008 A Woman and her.....: Har du så kunne se nogen ændring på din hund efter du har skiftet? Fx. med pelsen eller andet?

Lotte M: Det var så lidt smiley

• #12   8. feb 2008 Hvordan finder jeg Jeniki? JEg må lige se om her er en søgefunktion smiley

• #13   8. feb 2008 Har fundet hende - tak smiley

• #14   9. feb 2008 Jeg synes faktisk at det dufter godt, altså¨af hundefoder at være, det værste jeg har lugtet var hills allergifoder, føj.
    Han havde en del problemer med huden og pelsen, spm var meget tør, men alligevel fedtet at rører ved, men den er nu blevet flot synes jeg, vi har kun kørt på det i 6 uger og der skal gå ihvertfald 12 uger før man kan se om det har en virkning. Min søster skiftede også over til det efter jeg havde fortalt hende om det og hendes papillon trives indtil videre også godt på det.
    Og ja så kommer han heller ikke af med så meget mere som før, men glæder mig til at se resultatet med tide, er ihvertfald for en gangs skyld helt tryg ved et foder.

• #15   9. feb 2008 Jeg vil så lige skynde mig at fortælle at jeg havde en dårlig oplevelse med fodret... Jeg brugte det på min daværene hvalp og hun fik meget dårlig mave, nok fordi det var al for hårdt for en bette hvalp så ikke foder dem med det så længe de er hvalpe, det er min erfaring!

• #16   9. feb 2008 Det fåes jo som hvalpefoder, men jeg tror ikke at man kan sige generalt at man skal undgå det til hvalpe, ligespm mange barfer deres hvalpe også. Tror det afhænger af hvalpen, ligesom med alt andet foder blkiver man j nødt til at prøve sig frem til det der fungere bedst.

• #17   9. feb 2008 Det er forskelligt hvad hunde bedst fungere på, så der må man prøve sig lidt frem. Jeg har prøvet Orijen på Buddy, men det var ikke noget positivt resultat.

Han sked meget og var uregelmæssigt (tegn på, at han ikke kunne omsætte foderet ordentligt) og så lugtede det bare noget så fælt. Føj.... :o/

Nu får han Eaglepack, som er det absolut bedste foder til ham. Hans lorte er mindre, den er fast og lugter næsten ikke.

• #18   9. feb 2008 Orijen reklamerer med at der ikke er korn i.
    Nu er Tirith snart 8 måneder, så maven er ikke så sat mere. Hun ryger på hvalpefoderet.
    Jeg har også overvejet Eagle Pack, men nu prøver jeg lige Orijen.

• #19   9. feb 2008 sat = sart smiley

• #20   9. feb 2008 Vi havde overvejet orijen,men så læste jeg inde på den omtalte hjemmeside at de ville være forsigtige med at bruge det til hvalpe pga. det høje protein niveau..
    Er der nogen der bruger det til deres hvalp?

• #21   9. feb 2008 hej

jeg er startet med at fodre med orijen, da Titan ikke ville spise RC længere. og orijen spiser han med største velbehag.. hans pels er den samme, dejlig blød og pæn. de store ændringer har der ikke være andet end at han er blevet glad igen for tørkost...

men jeg er rigtig glad for orijen.. man skal bare lige holde øje med hunden når man skifter da orijen/barf er meget protein og det kan også være skadeligt hvis man giver for meget af det..

• #23   9. feb 2008 Jeg går ud fra at de stoffer du omtaler som værende kæftfremkaldende er BHT og BHA....
    Det er aldrig påvist, og nogen mener tvært imod at det forebygger kræft, så det er der intet hold i.
    På fødevarestyrelsens hjemmeside er de heller ik angivet som værende kræftfremkaldende.
    Jeg synes orijen lyder rigtig godt, men jeg synes deres høje poteinindhold er skæmmende. Så højt er det jo ik engang for dem der fodrer med råt.

• #24   9. feb 2008 Jeg har ikke undersøgt hvilke stoffer de betegner som værende kræftfremkaldende, så jeg ved ikke om det er dem som du nævner. Men hvis det ikke er påvist , hverken det ene eller det andet, vil jeg lade tvivlen komme hunden til gode smiley
    Men i nogle fiskefodertyper til hunde tilsættes der Ethoxyquin til foderet og det er kræftfremkaldende ifølge den ovenstående uafhængige hjemmeside.

Men det er nu ikke for at nedgøre andre fodertyper at jeg har skrevet om hundefoderanalyse-hjemmsiden. Jeg vidste først den eksisterede i går, men det er da skræmmende hvad man bruger som fyldstoffer og hvilke konsekvenser det kan have for hunden.

Godt at høre, at de fleste har gode erfaringer med Orijen.

• #25   9. feb 2008 Vil bare lige sige, at den undersøgelse er lavet i Canada og det er det canadiske foder der står øverst på listen... Så vidt jeg er informeret er undersøgelsen lavet ved at læse på indholdet og derudfra vurdere om det er godt eller dårligt. I de produkter der indeholder kylling, går de generelt ud fra at en meget stor procentdel af kyllingen er vand, og et produkt der måske indeholder 30% kylling vurderer de lige pludselig til at indeholde 10 % kylling. Der er ikke foretaget laboratorietests af foderet, men kun læst på pakkerne.

• #26   28. apr 2008 Vi bruger Orijen hvalpe foder til Sitka. Og vi har prøvet meget forskelligt, men er faldet tilbage på orijen hver gang. Han virker ikke så sulten, som med andet fodder, eksempel, Hills, natures best. Han har mindre afføring og det er pænt fast. Plus vi synes han holder hans form godt på det foder.

• #27   28. apr 2008 men ja, tror det er bedst til hunderacer der kræver et højt protein indhold. Eks. Malamutter.

• #28   14. feb 2009 Hvor køber i jeres orijen?

Har kigget på petfoods.dk og porcani.
    Priserne er jo nogenlunde det samme, men ku jo være nogen kendte en udsalgs hjemmeside eller sådan smiley

Ellers må man jo bare betale hvad det koster (Ik fordi jeg syns det er dyrt)

• #29   14. feb 2009 Vi køber det på petfoods.dk.

• #30   10. maj 2009 Da Samson var 6-8 måneder brugte vi orijen. Vi var meget tilfredse med det. Hans pels var lækker, han fik en god muskelfylde og han var generelt meget sund at se på. Han var mere frisk men uden at være hyper aktiv/stresset. Vi synes godt om foderet fordi han ikke skulle have så meget, og han virkede mere mæt (Det er en stor ting for Samson, han kan simpelthen spise til han kaster op, og så fortsætte). Og det bedste ved det var at han kun sked halvt så meget som på det andet foder vi har prøvet. Får orijen brugte vi Hills, Der havde han en kedelig pels. og nu bruget vi Olivers på grund af prisen. Men han ser nu altså ikke så pæn ud som han har gjort smiley så vi overvejer at skifte tilbage til orijen.

• #31   31. maj 2009 Er franske b. Betegnet som "Små" i den sammenhæng?

• #32   9. apr 2010 jeg bruger orijen til mine 3 chihuahua...og har gjort det fra starten...det er et super foder...og de elsker det...også den nye der er kommet med vildt kød..

• Poul J
    Poul J Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Svar: 3
    #33   4. aug 2010 Jeg bruger også Orijen BARF Tørfoder til mine 2 schæferhunde! Og de ELSKER DET! Hundende fungere og arbejder rigtig godt på Orijen foderet smiley

Jeg køber det via www.orijen.dk for man også kan finde informationer og priser vedrørende Orijen BARF Tørfoder

• tanja g
    tanja g Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #34   12. okt 2010 Jeg har også købt Orijen. har en han mops på 2,5 år , der har lidt rigtige meget af Dermodex ( hårsækmider) nogle har fortalt mig at for meget protein til sådanne hunde er noget møg, er det rigtigt...han har nemlig ikke haft miderne i 1,5 år nu...og dette foder er jo næsten kun protein
    mvh Tanja

• #35   18. maj 2011 min grosserhvalp er startet op på Orijen hvalp, til store racer og det er han rigtig rigtig glad for. faktisk så glad at han kan trænes på det - så pølser og kiks er måske en fortid ha ha.. ;0)

vi er nogle stykker i østjylland som er gået sammen om at bestille Orijen hjem sammen, så vi dermed får det billigere og fragtfrit.
    (link fjernet)

• Agnieszka  K
    Agnieszka K Tilmeldt:
    apr 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #36   27. apr 2017 Jeg har en multi allergi hund som får Orijen six fresh fish - da hun var syg med parasitter havde hun bedre mave på det end RC Og Hills til tynd mave - ingen af mine fremtidige hunde eller katte kommer til.at få andet end det. Og så skal.man lige huske at for mange proteiner til hund på længere sigt kan skade og det løses enkel ifg min dyrlæge Det gælder dog ikke fiske proteiner -så uanset hvilket kornfrit foder du vælger så husk på at fiske proteiner skader ikke på.længere sigt men orijen six fresh fish Er vist også lidt dyrere end det andet orijen foder:)

Kommentér på:
Erfaring med Orijen hundefoder?

Annonce