Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kartofler, hunde (?)
  • #1   9. feb 2008 mennesker kan da også spise skrællen, så hvorfor ik hunden.. men bare skrub dem godt..

• #2   9. feb 2008 Jeg laver nemlig også hjemmelavet. og indtil videre har jeg jo skrællet græntsagerne.. Men det er da bare spildte kræfter hvis det ikke behøves smiley

• #3   9. feb 2008 Nej men det var det jeg tænkte om de behøver skrubbes, nu når jeg jævnt tit ser mine hunde spise jord smiley

• #4   9. feb 2008 jeg ville skrubbe dem, du vil vel heller ik selv spise dem beskidte ;o)

• #5   9. feb 2008 Kirsten - Kartofler er da fine nok til dem og desuden gir jeg dem slet ikke rå grøntsager, da de ikke kan fordøje dem ordentligt!!

• #6   9. feb 2008 Lisa H - Jow jow, herhjemme spiser vi ikke andet end beskidte grøntsager... Dejligt med alle de jordbakterier smiley

• #7   9. feb 2008 Vær opmærksom på dette her om kartofler :

Kartoffelplanten (Solanum tuberosum) er tæt beslægtet med planter fra natskyggefamilien. Umodne kartofler, rå grønne kartofler, kartoffelplantens grønne blade og kartoffelæblerne indeholder giftstofferne solanin og chaconin. Solanin er ætsende, kan give mavetarm-irritation, pludselig blodmangel og påvirker hundens nervesystem. Desværre er det ikke altid let at se om en rå kartoffel har et grønligt skær, og det er da svært at undgå risikoen for disse giftstoffer. Forgiftningen er dog oftest mild, og det er således ikke sikkert at hunden udviser tegn på forgiftning. Dette skyldes at stoffet solanin optages meget dårligt af hunden, ligesom det ofte omdannes til mindre giftige stoffer, der hurtigt udskilles fra kroppen. Symptomerne på kartoffelforgiftning viser sig som mavetarm-irritation med kvalme, opkast, nedsat appetit, bugsmerter og blodig diarre. Nervesystemet påvirkes også. Hunden vil virke sløv og fraværende, den vil få kramper og vil begynde at savle. Til tider ses åndedrætsbesvær, lammelse af kroppens muskler samt bevidstløshed. Kogte kartofler udgør ingen sundhedsmæssig risiko for en sund og rask voksen hund.

• #8   9. feb 2008 Nina B>> Jamen det vidste jeg godt. Vi andre har jo heller ikke godt af det grønne på kartoflerne smiley

• #9   9. feb 2008 :: Nicole ::. Med verdens dejligste hunde

det er nok bare min der er kræsen så, han spiser sgu ik hvad som helst ;o)

• #10   9. feb 2008 Uni D > godt så, nej det har vi ikke, men var også bare lige tænkt, til dem der evt. ikke ved det.
    Som skrevet står, kan det være svært, at se det grønne.

• #11   9. feb 2008 `Da jeg var på dyrehospitalet, kogte vi kartofler til hundemaden. De blev kværnet med skræl, så nej, det tager de ikke skade af.

• #12   9. feb 2008 Eddie får ihvertfald hver 2 dag rå gulerødder, det holder hans mave iorden, og han optager ik noget ved, men føler sog stadigvæk mæt.
    Nu er det ik sådan han kun får rå gulerødder hver 2 dag, han får også hans mad. Men han vil ligeså gerne ha en gulerod som en anden godbid, så feder de heller ikke, da vi ska passe lidt på ham da han er kastreret. Han elsker faktisk alt grønt.

• #13   9. feb 2008 kïrsten. nu mente jeg nu om jeg kunne koge dem med skræl... smiley

• #14   9. feb 2008 Nina B>> Nej det er jo rigtig nok.. Men mon ikke man sådan får stort set hele kartoflen at se, når man skære den i små stykker ?? smiley

• #15   9. feb 2008 Eddie får faktisk aldrig kartofel, da han ik ret godt kan li det.
    Hvis han får "menneske mad" er det ris, kogt kylling det elsker han.

• #17   9. feb 2008 Sakki får kogt gulerod m. skræl på dagligt. Jeg skrubber dem da ikke - er der lidt jord på ryger det da af i kogningen... smiley

• #18   9. feb 2008 Tror da godt at du må give hende dem når de er kogte. Men jeg ville aldrig give min hund en rå kartoffel.

• #20   9. feb 2008 charlotte>> eg har læst en del om det her med at lave hjemmelavet kost.. Og det eneste der er med grøntsagerne er at de skal være kogte.. Der har aldrig stået noget om at de skal blendes... Udover det får de ris og kød.. En tredjedel af hver..

• #22   9. feb 2008 Nårh ja det kunne jeg da godt se det logiske i :)..... Men syns nu godt nok mine tygger på det.. Men måske en ide med at blende, så sortere de da ikke fra.. smiley

• #25   10. feb 2008 Suplement til ovenstående.
    Hunde optager langt bedre ris ;O)

• #26   10. feb 2008 Susakki: Når jeg laver hjemmelavet mad får de en tredjedel ris, en tredjedel kød og en tredjedel grøntsager (deriblandt kartofler) smiley

• #27   10. feb 2008 Uni : ja,bare hunden trives, det er jo det vigtigste.
    Jeg selv kører ½ barf og ½ tørkost - begge dele m. kogt grønt som fyld...simpelthed fordi han ka li de grøntsager...ski ikk for næringens skyld...tsk...tsk

• #28   11. feb 2008 susaki>> Ville også rigtig gerne barfe, prøvede det, men tror du Zitca gider råt kød??? Nej da, han vil ha det tilbedredt.... Er ikke sikker på om han overhovedet er et rovdyr ;O)

• #29   11. feb 2008 Uni : er det ikke et spørgsmål om tilvænning og om Zitca er sulten nok ? I al fald er alm. kødben jo vigtig del af mundhygiejne. Har du prøvet med kylling eller kallun ?

• #30   11. feb 2008 jeg ville dælme ikke give mine hunde katofler.. har set hunde der udelukkende lever af kogte katoffler og sovs..

ikk noget kønt syn.. ingen glans i pelsen, ingen energi, der er faktisk ikke rat meget hund i det hele taget.. men kan da huske min gamle vovse fik en katoffel en gang imellem, syntes hun var rigtig hyggeligt.. men ville ikke fodre med det... det er jo kun kuldhydrater, vi mennesker har faktisk heller ikke særlig godt af dem... Ihvertfald hvad min kostvejleder siger..

• #31   11. feb 2008 men jo gi dem da med skræl, så får de da lidt flere vitaminer

• #32   11. feb 2008 Betina : de vitaminer i skrællen optages jo ikke.... ;O)

• #33   11. feb 2008 *SuSakki* okay.. jamen så vil mit råd lyde på smid de katoffler ud og fodre med noget hunde rent faktisk har godt af.

• #34   11. feb 2008 flere gullerøder måske..

• #35   11. feb 2008 Betina G>> Øøøøh??... Mine hunde har nu en masse energi og en masse glans i pelsen... Men nu fodre jeg jo så heller ikke med sovs og kartofler..... Som skrevet før fodre jeg med 1/3 Kornprodukt, !/3 Kød og 1/3 kartofler.. Deri blander jeg Vitabena som er et vitamin/mineral tilskud til hunde...

Susakki>> Jooo, men så er det lissom med tørkosten.. Der spiste han måske hvis jeg var heldig efter tre dage, og kun meget sparsomt...

Men kødben får han, det vil han underligt nok gerne ha.. Så længe det kan gnaves i på den måde

Kommentér på:
Kartofler, hunde (?)

Annonce