{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  trækkeleg mellem 2 hunde & leg
  • #1   10. feb 2008 hvorfor må de ikke trække?

altså kommer de op og toppes om det?

• #2   10. feb 2008 bare læst flere steder at de ik må trække mellem hund og mennesker, noget med de kan ta skalde oven i hovedet / agrasive

• #3   10. feb 2008 jeg leger da tit trække tov leg med trixi, hun elsker det og har ikke taget skade. hundene gør det også indbyrdes, men lille Joe er nu ikke nogen særlig match for trixi.

• #4   10. feb 2008 Altså du kan skade hundens nakke, ryg og tænder hvis du bare flår den rundt.. Men to hunde der leger må gerne lege "hvem får den først" så længe de ikke ryger i hovedet på hinanden..

Ang hund og menneske.. Jeg ved ikke om amstaffer er meget anderledes end andre racer, men alle hunde (så vidt jeg ved) kan godt tåle legen med rusken i legesager.. Det bliver de skam ikke agresive af..

Jeg ved der er nogle hunde der stresser op over det, og så er det ikke længere en god leg.. men agresive bliver de nu ikke..

hvem ha fortalt dig det?

• #5   10. feb 2008 http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=145107

flere forskelige meninger self, men der jo ingen af dem som vil slippe, og de kan knore af hinanden..
    nogle skriver at det bringer "kamphunde-instinket" frem eller hvad man kalder det.

• #6   10. feb 2008 ja jeg ser nu ingen skade i det..

hvis du kan se din hund bliver for vild og stresser op over det, ja så lader du bare være..

og hvis din hund bliver agresiv, så har det intet med træklegen at gøre, så er det noget andet..

• #7   10. feb 2008 mmh okay, han er nu slet ikk agrasiv eller noget, glad og livlig hund

• #8   10. feb 2008 jeg er dog ikke spor tilhænger af em der binder noget i et træ, og hunden så skal dingle der og bide..

Men en god trækleg hund-hund eller hund-fører er der i mine øjne intet galt i =)

• #9   10. feb 2008 Jeg mener ikke det er en god ide, især ikke med kamphunde. Jeg har oplevet med mine egne, en mini buller og en STB, at hvis de finder noget at trække i, så kører de mere og mere op, og begge nægter at give sig.
    Jeg afbryder sådan en "leg", for at det ikke skal udarte sig.

• #10   10. feb 2008 nej det jo også det.

• #11   10. feb 2008 Mine trækker altid i bamser.. Mht menneske/hund så kan det være lederskabet komme på prøve, hvis vovesen vinder hvergang.

• #12   10. feb 2008 Jeg har hørt at trækkelege er med til at øge dominansen. Og hvis man f.eks. har en hund som i forvejen er meget dominerende skal man ikke lege trækkelege med dem af den grund. Men hvis man f.eks. har en hund som har dårlig selvtillid kan man lege trækkelege og lade hunden vinde og derved øge selvtilliden.

Har også hørt trækkelege hundene imellem hjælper dem til at skabe rangorden *S*

• #13   10. feb 2008 Kiks >> Det var der jeg ville hen med det jeg skrev smiley

• #14   10. feb 2008 Så tag en kiks - fortæl mig, hvordan lederskabet kommer på en prøve ved trækkeleg....

Altså sådan rent teoretisk.

Fortæl mig, hvad den trækkeleg betyder for hunden.. Og fortæl mig, hvordan lederskab hænger sammen med at hunden vinder sit "bytte"

• #15   10. feb 2008 CH >> Hvad jeg har forstået på denne teori, så er det at ved at hunden vinder, så ser den sig som den stærkeste og hvis det gentager sig for mange gange (for de hunde som i forvejen har trang til at være meget dominerende) så vil den se sig som den stærkeste generelt og derved se sig som leder eller mulig leder og "udfordre lederen" (ejeren).

• #16   10. feb 2008 Jem kem - der er et paradoks ved den teori - nemlig, at de to ting tilhører helt forskellige drifter i hunden.

Den ene - dens ambition om at blive til noget i livet (som jeg dog mener er misforstået, men det er en anden diskussion) og den anden er dens byttedrift, der handler om at skaffe føde og overleve.

En hund er ikke dominerende overfor sit bytte. Og når den leger trækkeleg er den i byttedrift. Det, den gør er at jage, indfange og dræbe sit bytte, for derefter at bære det hjem.
    Har intet med dominans at gøre what so ever....

• #17   10. feb 2008 CH >> Siger også bare det er hvad jeg har hørt smiley Vi har også aaaltid leget trækkelege med vores hunde *S* Og vi kan jo se de elsker det *S*

• #18   10. feb 2008 JemKem - jeg spørger ikke fordi, jeg ikke har hørt det før - nok nærmere fordi det kunne være interessant at få en forklaring på noget, som mange siger, men som i min opfattelse er en gigantisk misforståelse.

Dermed ikke sagt, at trækkelege er gode for alle hunde med alle ejere.
    Det er det ikke - har man en hund, der stresser let og man ikke er god til at få hunden i den rigtige drift, så skal man hellere lade være.
    Ellers er det en givende og naturlig aktivitet for en hund, der på linje med spor giver afløb for dens instinkter.

• #19   10. feb 2008 CH >> Det synes jeg du lyder til at have ret i *S*

Kommentér på:
trækkeleg mellem 2 hunde & leg

Annonce