{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
342 visninger | Oprettet:

Hvad koster det??? {{forumTopicSubject}}

Hej hej

Jeg vil gerne til at få mig et nyt medlem i familien...en labrador... og så er mit spørgsmål: Hvad koster det at have den? altså med foder og såen i måneden?...
Vil jo helst ikke få mig en lille guldklump, og så afskaffe den hvis jeg ikke har råd...

p.s.
Sille som står under min profil, er mine forældres hund...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad koster det???
  • #1   5. sep 2005 Tjah, det er jo helt afhængigt af hvilket foder du vil bruge.
    Gilbert koster omkring 500 kroner i foder om måneden, og han er jo nogenlunde samme størrelse..
    Derudover skal du jo selvfølgelig være opmærksom på loppemidler (vel omkring 250 kr ofor et halvt års forbrug).
    Så er det jo også altid godt at have lidt på kistebunden til uforudsete dyrlægeregninger.
    Og så er en sygekasse til hunden også en god idé.
    Jeg giver ca 1500 kr om året for forsikring og sygekasse til Gilbert.

Mange hilsner fra Belinda. (Der selv går og venter på at få en labrador. JUBII)

• #2   5. sep 2005 Anskaffelse af hund Hund fra dyreinternat ca. kr. 1.500
    Racehund stambogsført i Dansk Kennel Klub fra ca. kr. 4.000-7.000
    Éngangs- udgifter: Lovpligtig ID-mærkning (tatovering el. mikrochip) kr. 350 *
    Lovpligtig tilmelding til Dansk Hunderegister kr. 150 *
    Lovpligtigt hundetegn med ejers navn, adr. og tlf. kr. 100
    Halsbånd og liner kr. 200-300
    Hundekurv kr. 200-500
    Mad og vandskål kr. 150
    Børster, negleklipper m.m. kr. 150
    Hundelegetøj kr. 150
    Faste udgifter pr. år: Lovpligtig ansvarsforsikring kr. 350
    Hundesygeforsikring kr. 850
    Sundhedseftersyn / vaccination kr. 400
    Loppeprodukter / ormeprodukter kr. 300
    Variable udgifter pr. år: Foder - afhængig af kvalitet og mængde kr. 1500-5000
    Dyrlægebesøg - hvis uheldet er ude... Almindelig konsultation: typisk 4-500 kr.
    vagtkonsultation er altid dobbelthonorar. **
    Øvrige: Hundepension pr. døgn kr. 130
    Hvalpemotivationskursus kr. 300
    Klipning el. trimning afhængig af race kr. 300-600
    Bøger om træning m.m. kr. 200
    Hundepas m.m. hvis hunden skal med til udlandet Et hundepas udstedes, når man skal dokumentere forhold, som f.eks vaccination mod rabies. Prisen varierer på udstedelse af hundepas, men det er oftes billigst i forbindelse med anden behandling på dyreklinikken.

• #3   5. sep 2005 Xanthosfoder holder i 3 måneder, og koster 250 kr, loppemiddel til 6 måneder 200 kr., forsikring årligt ca. 500 kr. Dyrlæge årligt ca. 500 kr.

Derudover kommer godbider, og uforudsete dyrlæge regninger mm.

Håber du kan bruge det.

• #4   5. sep 2005 he he er det så dyrt*g*tror inden tilvide h jeg brugt omkring på frida som er 5mdr 8000-9000 men magen af tingen er så også noget man kan bruge i magen år det er så også med udgifter til at ta den en gang over til fyn til det årlig skue for stafferne

• #5   5. sep 2005 ja det er sjovt , hvor meget ekstra der kommer på end det man regner med, maden er sgu det billigste,
    men mors shopaholic har nok skyld i de fleste udgifter hihi

• #6   5. sep 2005 Jolly får rester af vores mad.. Hvis vi ikk får noget hun kan spise, får hun ris og noget kød.,
    Indimellem får hun olie i maden og så får hun resten af æggeviden når mor har bagt...

Det er ret godt for hende, og desuden er jeg ikk så meget til det hundefoder man kan købe idag !!

• #7   5. sep 2005 Hmm I bruger en HEL del flere penge end jeg gør!
    Okay! Jeg får foderet som løn for frivilligt arbejde i en hundepension.
    15kg koster vel 300-500kr diafarm
    årlig forsikring 1200kr (udvidet og sygeforsikring)
    Et dyrlægebesøg til vacc. ca 1000kr
    Hvis uheldet er ude er selvrisikoen på 800kr

Ialt om året excl. foder (man vælger jo selv hvad man vil fodre med)
    3000kr
    250kr md
    eller
    ca 10 kr om dagen!

• #8   5. sep 2005 Hejsa.

Regn med ca 7000 til anskaffelse af hvalpen (hos seriøs opdrætter med fokus på sundhed).

Så kommer der 2 gange vaccination + ormekur til ca. 1000 kr.

Så kommer foderet. Regn med ca. 400 om måneden for et kvalitets hvalpefoder, altså ca. 5000 om året.

Så skal hvalpen have en kurv (evt først efter et år da hvalpe jo splitter alting ad og sagtens kan sove i en papkasse med et tæppe). Der skal evt. være et bur i bilen. Der skal snor og halsbånd og legetøj til.

Loppemidler koster ca. 600 kr om året.

Så skal hunden gå til træning (ca. 500-1000 kr om året).

Og så er der de uforudsete udgifter til dyrlæge (og evt. lidt ødelagte sko og lign.)

Sygeforsikring er også en særdeles god ting at have og koster ca. 1200 om året (men så er man også fri for at tænke økonomi hvis hunden brækker et ben eller lignende).

Så alt i alt plejer jeg at sige at det koster 10.000 det første år og derefter ca. 6500 de næste år, men det afhænger jo lidt af hvad man vil med hunden.

Håber du kan bruge dette til noget.

Mvh.

Camilla
    Ejer af 3 labber.

PS: skulle du bestemme dig for at anskaffe en lab, vil jeg altid gerne give gode råd.

• #9   5. sep 2005 Hej Jesper

Hvis økonomi er en faktor for dig, var det måske værd at overveje at få en mindre hund. En mindre hund spiser langt mindre om dagen, den skal have langt mindre mængder medicin osv. På den måde kan du måske sikre dig, at du f.eks har økonomi til at tegne en hundesygeforsikring, som gør dig i stand til også at vælge lidt dyrere behandlinger, når du kommer til dyrlægen med din hund, og som måske redder dig fra en situation, hvor du skal tage et ubehageligt valg.
    Husk, prisen for hunden er ikke afgørende...du kommer til ofre meget mere på din hund i længden. Har du ikke råd til at betale 5000-6000 for din hund, har du heller ikke råd til at have hund...i hvert fald ikke på en forsvarlig måde, for da er du ikke økonomisk istand til at tage dig ordentligt af dit dyr.

• #10   5. sep 2005 camilla>> koster de virkelig så meget?? gav 6000 for kayser med papirer.. vidste ikk en lab var så dyr..

• #11   5. sep 2005 Nina: Man kan godt få en lab med papirer til 5000, men alle de kenneler jeg vil anbefale tager mellem 6000 og 8000. Det er de folk som bruger lang tid på at finde de rigtige kombinationer, ofte bruger de bedste hanhunde fra udlandet og som ofrer meget tid og mange penge på at gå på udstillinger og andre prøver med deres hunde.

Kommentér på:
Hvad koster det???

Annonce