596 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Jamen hvad med lille Sofus?? Jamen hvad med lille Sofus??

Ja her kommer så en lille beretning om hvor vidt folk bliver skræmt for vid og sans når de ser en stor muskel
lignende hund.

Jeg var på vej hjem fra arbejde og er næsten nået hen til min havelåge, hvor en dame forpustet med sin cykel holder mig hen,,,,,,,,Kamilla, siger hun, "kan dine hunde ikke hoppe over hegnet??"
jeg undre mig lidt over hendes spørgesmål, men svare," tjooo hvis det virkelig tar dem kan de vel godt, men de har da ikke gjort det endnu"

Ja siger hun, "for jeg tænkte på stakkels lille sofus (hendes lille hund som strejfer) de kan jo slå ham ihjel hvis de kommer ud og den ene er jo en hanhund ikk??"

Jeg bliver nu en smule irreteret men forstår godt hendes angst og siger til hende i en bestemt tone " nu er det jo altså ikke "Kamphunde" jeg har, Men 2 Mastiff blandinger.

Hvor til hun svare " jamen er det ikke det samme???
Jeg koger på det tidspunkt af raseri, for mine hunde er ikke farlige og står på den rigtigt side af hegnet, og er der nogen Gimli elsker at lege med er det min svigermors hanhund, der er 5 år gammel.

Jeg forsikre hende om gentagene gange at hundene ikke gør noget og at de ikke hopper over hegnet, men det føles som at snakke til en dør så jeg vælger at feje hende af og sige at kæmperne skal have mad, så ikke de springer over hegnet og æder hendes hund næste gang hun kommer forbi.

Hjertesuk herfra.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jamen hvad med lille Sofus??
  • #1   12. feb 2008 hun ved jo åbentlyst intet om hunderacer.... smiley

• #2   12. feb 2008 Nej og jeg kunne ikke med alverdens ord bryde igennem til hende *suk*

• #4   12. feb 2008 Først vil jeg sige, at nej nu er det ikke alle der ved noget om hunderacer.. Og hvis de ligner noget der kunne være farligt, ja så er det en muskel "kamphund" i deres øjne.. Jeg gider ikke bebrejde folk at de er bange.. Min mor er bange alle store hunde...

MEN kan helt sikkert godt forstå din irritiation over det... Ingen tvivl om det..

• #5   12. feb 2008 Man kan ikke tage folks angst fra dem...

Så man må bare leve med, at de ikke kan se de saliggørende i vores skønne vapser...

• #6   12. feb 2008 Hmm -ja hvis hun er så bange for dem så må hun jo sørge for hendes hund ikke strejfer?
    Det var da en måde at løse "problemet" på.

forstår din irritation

• #7   12. feb 2008 Men ja hun burde bekymre sig mere om, problemet med at hendes egen hund strejfer....

• #8   12. feb 2008 Du skal ikke tage det så tungt, havde NEMO med på voldene den anden dag og gå i solskinnet, imod os kommer to piger med en lille hund og en race jeg ikke kunne placere, da de ser min langhåret bløde bamse hund som endda kun er knæhøjte og fredlig som et lille lam, hiver de hunden op i armene og går den anden vej, og nu er nemo jo ikke just en muskelhund... folk er bange for der sker deres hund noget, det er jeg selv tiltider hvor jeg vælger at gå den anden vej fordi jeg er i tvivl... ryst på hovedet, du ved at dine hunde ikke gør noget og tilgiv hende, man høre så meget grimt, hun er bare glad for sin hund og nervøs for at der sker den noget.

• #9   12. feb 2008 Tror da også jeg var kommet til at sige, at hvis hun holdt hendes egen hund hjemme, så var det jo slet ikke aktuelt.

• #10   12. feb 2008 Ja den hund render som den har lyst til, men det er ikke okay at mine står i haven *suk* (kvinden må være gal)

Det eneste mine hunde kan finde på, hvis der kommer en hund gående ude på vejen, er at gø- men aldrig har de forsøgt at hoppe over,

• #11   12. feb 2008 Sikke en fræk nabo, det er jo ulovligt at "bare lade sin hund strejfe", hvad bilder hun sig ind, kan godt forstå du er rasende, hun er heldig hun ikke er min nabo.

• #12   12. feb 2008 Nej i må ikke misforstå mig, jeg kan bestemt godt forstå hun er utryk eller bange , men mine hunde står jo bare og "bræger" i deres indhegning og fortæller at her bor de.

• #13   12. feb 2008 Tilføjelse : de bræger ikke hele dagen, men når der kommer nogen forbi ude på vejen *smil*

• #14   12. feb 2008 Kate Elise H: Jamen det værste er, hun er ikke min nabo, hun bor godt 2,5 km væk fra mig, så det er ikke hverdag hun kommer forbi med sin hund, den kommer oftest selv forbi, og mine hunde er da ikke sprunget efter den endnu.

• #16   12. feb 2008 Jeg syntes bare hun er så streng at lade sin lille vimmer gøj løbe alene løs på gader og stræder, den kan jo også forvolde skade på biler, mv.

• #17   12. feb 2008 ROFL.... stakkels Sofus..... *GGGGG*

Hvis du vidste hvor mange problemer jeg har med en løs hund her i byen... skal vi skrive en bog sammen ???

• #18   12. feb 2008
    A;h .: Ja det er nok størrelsen på mine hunde der skræmmer folk.
    Vi har en kammerat, som er helt vild med gimli, men er sindsyg angst for nala, men hundene er samme Blanding, og han kan ikke sige hvorfor, så når han kommer lukker vi Nala væk.

Kate Elise H
    Jeg kan kun være enig-

• #19   12. feb 2008 * Fru B Y *
    Hjælpe-Administrator: Ja lad os starte kapitel 1 med ; Hold forhelved jeres hunde hjemme *GG*

• #21   12. feb 2008 A;h .: det ville jeg også kunne forstå. *smil*

• #22   12. feb 2008 Løse hunde er også lidt træls her. Når jeg ser nogle spørger jeg ganske uskyldigt, om de har tabt snoren..... ellers har jeg da én de kan låne (med et smil) !! Som regel er svaret, nej, nej... den er lige her, hvorefter jeg beder dem om at sætte den på hunden, hivs den skal have sin virkning. Og det virker faktisk. Ingen sure miner men måske lidt flove......
    Jeg er mere bange for, at deres løber ind til min, end at min løber ud til deres.

• #23   12. feb 2008 Har du tænkt på, at den sidste kommentar til hende kan resultere i, at hun begyndet at fodre dine hunde, for at sikre sig de ikke spiser hendes smiley
    Synes nu hun skulle prøve at holde sin egen hund indenfor, og så lade dine være.

• #24   12. feb 2008 Camilla S: *smil* det ville være besparende for mig, tænk hvad jeg spare i hundefoder *GG*

• #25   12. feb 2008 Jette M: nu ved jeg, eller håber at hendes hund ikke kan komme ind til mine, for jeg er ikke sikker på at Gimli tillader en anden hanhund på sin martrikel- når han leger med svigermors hanhund er det på neutral grund.

• #26   12. feb 2008 Hehe ja, jeg kunne forestille mig sådan nogle store basser spiser en del smiley

Kommentér på:
Jamen hvad med lille Sofus??

Annonce