{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.442 visninger | Oprettet:

Krav om hundetegn til muskelhunde {{forumTopicSubject}}

Jeg har kigget de tråde der har været idag for at se om dette har været oppe men kunne ikke finde noget så undskyld hvis det er en repost:)
Læste netop nu på tekst tv dette:

Der skal langt vedre styr p muskelhunde og deres ejere. Muskelhundene skal udstyres med et særligt hundetegn der skal gøre det lettere for politiet at fjerne farlige hunde fra gaden og samtidig skal det gøres til et lovkrav at muskelhundene skal holdes i snor.
Det mener socialdemokraterne der i nlste uge vil have folketingets partier med på et indgreb imod muskelhunde, der har stået bag en stribe angreb på andre hunde skriver Nordjyske og fyens stiftidende.

Hvad siger i til det?
Gad vide hvilke racer der skal hører ind under dette, og så vidt jeg ved atg det da allerede en lov om at hunde skal holdes i snor, eller hvad?

Andre forumemner med "Krav om hundetegn"
Krav om hundetegn til muskelhunde
Det mener Socialdemokratiet (link fjernet)
Skrevet af: Tyson *Nej til mundkurv - Ja til ansvar! * - 4. apr 2009
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Krav om hundetegn til muskelhunde
  • #1   13. feb 2008 Nope loven siger at hunden må gå uden snor hvis man kan styre den.... det er der bare ikke mange der kan.... så det er en lidt slap lov.

• #2   13. feb 2008 Det er i orden. Så bliver der styr på det. Og man kan ikke bare overgi hunden til en anden, hvis man selv bliver frakendt den.

• #3   13. feb 2008 Jeg synes bare de skal se at komme igang med at fjerne ALLR de hunde der lemlæster andre hunde og det er med det samme!

• #4   13. feb 2008 øøh forstår ikke helt det med hundetegnet

• #5   13. feb 2008 hvorfor kan folk ikke bare holde op med at kalde dem muskelhunde, det er en race som 1000vis af andre racer, alle hunde har muskler - dets mere man bruger dem - dets større og stærkere bliver de, jeg hader navnbegrebet kamphund

• #6   13. feb 2008 Jeg ville da være ked af hvis jeg havde en af dem der går ind under muskelhunde, og den aldrig kunne komme ud og løbe rundt og lege uden snor...jeg synes da det er rimelig vigtigt at de kan få lov til rigtig at strække sog igennem engang imellem, men da ikke særlig rart hvis man ligefrem ville få en bøde for det hvis nogen så det smiley

• #7   13. feb 2008 alle hunde skal have hundetegn, lovpliktige forsikringer, chippet eller øretatoveret og det er uanset race

• #8   13. feb 2008 Så køb en flexiline. Og sæt en lang snor i den.

• #9   13. feb 2008 Ja jeg forstår heller ikke rogtog muskelhunde begrebet....og er heller ikke sikker på hvad det er der skal stå på det specielle hundetegn.

• #10   13. feb 2008 Doggymom anbefaler Zink salve mod ondt i numsen!! * For mit vedkommende med tayson så kunne jeg ligeså godt lade ham løbe uden line hvis jeg skulle sætte ham i en flexline med yderligere en snor på....mine chancer for at holde ham ville alligevel være på 0% i sådan en anretning smiley

• #11   13. feb 2008 jeg ville sq ikke overholde den lov så

ville stadig lade ham få løbe krudt af de steder han får lov nu

• #12   13. feb 2008 kan ikke se nogen grund til særligt hundetegn..
    Men jeg kender heller ikke argumentet bag dette forslag ?!
    Omend finder jeg det er et yderst glimrende tiltag, at disse hunde skal holdes i snor. Så kan loven bedre håndhæves, og vore mere fredelige hunde har forhåbentligt større chancer for at kunne færdes i sikkerhed *s*

• #13   13. feb 2008 ENZO'S MOR H. Tja jeg oprettede det skam kun for at høre hvad folk synes om disse nye forslag der ville komme, men når du nu er så træt af det så er du skam mere end velkommen til at hoppe over tråden og lade være med at deltage smiley

Moster Gerda Guds favorit smiley Hmm "jeres mere fredelige hunde" ....ja okay så:)

• #14   13. feb 2008 Enzo's mor..
    Jammen gerne smiley
    Finder du på et emne ? *s*

• #15   13. feb 2008 Så for sevan ;-D

• #16   14. feb 2008 syntes alle dem med muskel hunde skal bytte dem ud med geder.. hehe men hvad skal folk så snakke.. smiley

• #17   14. feb 2008
    A Woman And Her Rottweiler....A Beautiful Thing! .

Nå ja, jeg finder nu også en "rotte" forholdsvis fredelig..
    Men du må da give mig ret i, at der efterhånden er opstået et problem, med visse racer !?

• #18   14. feb 2008 Min muskelhund blev nu overfaldet af en af jeres "mere fredelige hunde" i sidste uge... (hvis vi nu skal dele det op i muskelhunde - og så alle de andre) Lortet var ikke i snor - og ejeren var blæst i bøtten.

Er ved at være s**** træt af denne debat for at sige det pænt.

Hvis alle folk da for h... ville acceptere hvad de har mellem hænderne, og tage ansvar derefter - det være en hyrdehund, en terrier, en - ja, i don't care.

• #19   14. feb 2008 Det burde der være til alle hunde, og krav på stamtavle, så man slipper for n masse problemer pga. underlig blandede racer.
    Udover det skulle der også være regler om at holde hundende i line når der er fremmede hunde

• #20   14. feb 2008 Har godt læst om din "piges" ufattelig uheldige uge..:-(
    Den stakke... !
    Camilla, altid trist at møde tåbelige ejere..!
    Og især trist at ens hund bliver overfaldet, jeg har oplevet det med min Agge...
    Det var så en Arm. bull, uden papirer "naturligvis"..

Uanset hvad, så kan i ikke komme uden om, at visse hunderacer virker attraktive på visse mennesketyper..

• #21   14. feb 2008 YES en dræber-muskel-ged

• #22   14. feb 2008 ENZO'S MOR H..... hold da kæft sådan ville jeg ikke løbe en i en mørk aften hvor jeg er odt stiv hehe

• #23   14. feb 2008 Moster Gerda Guds favorit smiley

Nej, det har du desværre ret i. Det er bare SÅ træls altid at blive sat i bås smiley
    Jeg ved godt jeg ikke skal klynke, jeg har SELV valgt at få en am.staff - og derfor burde jeg oss vide hvor "hadede" den type hunde efterhånden er...

Håber din Agge er kommet sig 100% efter overfaldet!

Indfør et uden-tavle-avls-forbud på visse racer. Jeg tror det ville hjælpe en del...
    Samt noget bedre kontrol af al den import der foregår...

• #24   14. feb 2008 Jeg er skam godt klar pover at der er et problem, så naiv er jeg dog ikke:) Men kan bare ikke se hvordan dette skulle løse det. Dem som nu spreder skræk og er uansvarlige og lader deres hunde løbe rundt uden snor, vil jo næppe begynde at tage snor på hunden pga denne lov, de ville jo nok fortsat være ligeglade, men ja det er jo ikke til at vide...

• #25   14. feb 2008 Camilla, ja..
    Og mere politi, så hundeloven i almindelighed kan håndhæves *s*
    Så er det nemlig slet ikke nødvendigt med yderligere lovmæssige tiltag !
    Den eneste fejl hundeloven har, er at den ikke bliver håndhævet..

Jeg holder dog stadig på, at som tingene tilstand er lige nu, med manglende politi og ufattelig mange "muskelhunde" (DKK anslår der er ca. 20.000 her i dk) Så er politikerne nødt til at gøre noget ekstraordinært..
    Om det er det rette tiltag aner jeg ikke, men jeg er glad for at der trods alt bliver gjort noget ! *s*

Der kommer ikke sådan et lovmæssigt tiltag, uden der også har været grund til dette, og jeg forstår ikke at dette faktum bliver ignoreret ?!

• #26   14. feb 2008 Ja jeg synes det var bedre at håndhæve de love som allerede er, istedetfor bare at tilføje nye, som der så sikkert heller ikke er resurcer nok til at håndhæve...

• #27   14. feb 2008 Det ville være rart hvis der snart sker noget i hvertfald.
    Håber dog ikke at der kommer forbud mod flere racer.

Et problem er der i hvertfald - og det skal der gøres noget ved.
    Er træt af at det skal ødelægge min race smiley

Ja, 20.000 "muskelhunde" i DK (hvilke racer mon de tæller med herunder?) - og hvor mange mon har DKK-tavle?
    Dette er desuden ved at være gamle tal...

• #28   14. feb 2008 Hvis ambull tælles med går procent tallet naturligvis ned for dem med dkk tavle. Hva med FCI er den heller ikke god nok??

• #29   14. feb 2008 Jeg var hos DKK i anden anledning i Mandags, det var dér jeg fik tallet af vide *s*
    Jeg mener at det var "muskelhunde" uden tavle, der blev anslået med dette tal ?!
    Men det kan da undersøges smiley

• #30   14. feb 2008 A Woman And Her Rottweiler....A Beautiful Thing! .

Jeg tror netop at dette nye tiltag, er opstået pga politikernes viden om, at der ikke er ressurcer nok til at håndhæve den "gamle hundelov" !
    Jeg formoder de ser et formål med dene skærpelse af lovgivningen, og lur mig om ikke politiet har haft noget at skulle have sagt i den sag !?

• #31   14. feb 2008 Moster Gerda

Det var bare samme tal der blev opgivet for et par år siden - mon ikke det er steget?

Det er jo ikke ordentligt defineret hvilke racer der er muskelhunde endnu. Nogle tæller Rotweileren, Boxeren og andre med... Andre gør ikke.

Vivi
    Am.bull er da heller ik FCI-godkendt - er den?

• #32   14. feb 2008 Nope men der findes en del ast herhjemme med fci tavle som bare blir stemplet af dkk...så fci var ikke nævnt i forhold til fci

• #33   14. feb 2008 fci var ikke nævnt i forhold til ambull...gaaaaaaab er for træt...

• #34   14. feb 2008 Jo, en FCI-tavle er oss ok*G*
    Ikke fordi jeg tror det gør det store i antallet af "muskelhunde" med tavle...

Bulldog...
    Ja, nogle af de blandinger de bliver lavet er fuldstændig... ja... ved ik engang hvilket ord jeg skal bruge for ikke at fornærme nogen...
    Men det er i hvertfald ikke alle der er lige hensigtsmæssige!

He he, blev lige i tvivl med am.bull'en

• #35   14. feb 2008 Gnider mig i øjnene og ønsker jer godnat!!

• #36   14. feb 2008 Godnat Vivi*S*

Bulldog
    Ja, lige præcis.
    Har set nogle chokerende blandinger, hvor jeg bare har tænkt "det der vil jeg ALDRIG have inden for mine døre..."
    Og at folk de TØR?
    Mange af racerne er så "stærke" i forvejen - hvorfor dog mixe?

• #37   14. feb 2008 Jeg tænker egentlig ikke Rottweileren som en egentlig "muskelhund" !
    Bevares er den da stor, og trods det er den eneste hund jeg nogensinde er blevet tygget i af, så anser jeg den ikke som en hmm "farlig" race. De er jo til at træne med, i og med de bliver og har historie som brugshunde !

Staf'fen er jo en terrier, og det giver sig selv, at det er en langt mere selvstændig race end f.eks. "Rotten"
    At Boxeren sidestilles med "muskelhund" er mig fuldstændig ufatteligt ! :-S

jeg vil også krybe til køjs

• #38   14. feb 2008 Jeg har endda hørt fra en, at alle hunde over 30 kg betragtes som muskelhunde...

Fint, ku jeg ik la vær med at tænke, så er Tuffe ik en muskelhund*GG* Hun vejer nemlig kun 25*G*

Ja, det er en terrier - og det tror jeg mange glemmer i arbejdet med hunden!

En anden ting der ville være rart, var hvis der kom en "officiel" liste over hvilke hunde der går ind under betegnelsen...
    Folk er jo ikke i tvivl om at am.staff, am.bull, sbt (og andre - ka ik lige tænke*G*) går ind under. men der er mange "gråzoner"

• #40   14. feb 2008 Fam Jensen: hva har stamtavle med det her at gøre.............

• #41   14. feb 2008 tjaaa........forslaget er da et forsøg på, at redde hundene fra at blive forbudt og håber virkelig, at dette får bøtten til at vende.
    Emma er såmænd aldrig løs så det gør ikke mig så meget, men kan da godt se problemet for de hunde som er sprængfyldt med energi.....

• #42   14. feb 2008 er der nogen herinde der ved mere pæcist hvilke racer der går for at være kamphunde? det har godt nok taget overhånd med såkaædte kamphunde/muskelhunde. jeg er selv ejer af en dejlig amerikansk bulldog/bullmastiff blanding.. jeg får MANGE ubehagelige bemærkninger når jeg kommer gående med han. det er lidt til grin, han har aldrig overfaldet andre hunde. men derimod blevet bidt af en hyrdehund og en labrador, som jo skulle være frdelige hunde.

• #44   14. feb 2008 Jeg venter spændt på at høre mere detaljeret hvad det foreslag indholder. Jeg vil ikke have det fjerneste imod at min hund skulle have et spec. hundetegn, hvis det kunne afhjælpe på de problemer der er med gruppen af hunde.

Hvis man nu gav en tidsramme til at folk får reg. deres hunde med hundetegn og chip/tatoverings nr, så skulle der slåes hårdt ned når politiet møder en sådan hund uden spec. hundetegn, ikke noget med bøde nope hunden fjernes fra ejeren på stedet.
    Hvad der afgør om en hund er en muskelhund er jeg så også spændt på at høre nærmere om, men mon ikke eksempelvis politiet har et bud på hvilke hunde der udgør problemet.

Jeg er klar på hvad som helst for at få vendt den negative stemning der er mod msukelhunde og det er os som ejere der må samarbejde og tage mod forskellige tiltag, hvis ikke vores hunde ender med at blive forbudt, så et specielt hundetegn ser jeg ikke som noget problem.

Line påbud er også helt fint med mig, det burde så gælde ALLE hunde, jeg har siddet med hjertet oppe i halsen når en løs hund kommer stormende hen mod Mathilde og jeg uanset hvilken slags hund det har været.

Med hensyn til at hundene ikke kan brænde energi af, hmm så kunne man måske få træningspladserne med på at lave indhegninger som kan benyttes til formålet også uden for træning.

• #45   14. feb 2008 Jeg mener jo at stamtalven er særdeles relevant i denne diskussion, i og med der bliver avlet med "hovedet under armen" på disse racer, og ikke sjældent med en Pit i linjen !
    At avle på hunde af denne karakter, uden de fornødne forholdsregler er simpelthen for dumt og dybt ansvarsløst. Jeg tænker især på mentaltesten !
    At modehunde yderligere får sundhedsproblemer er almindelig kendt, og man kan kun takke ejerene af disse hunde, at det er kommet så vidt.

Stakkels hunde !

• #46   14. feb 2008 jeg syns også a der ska laves hundepoliti/dyrepoliti og a folk sku ku egne sig til a eje en hvilken som helst race.. det ville sætte en stopper tror jeg for de som ødelægger vores dejlige hundes ry i al almendelighed for det er jo ik alle der dumme uansvarlige ejere...

vil dog li sige jeg lukker os emma fri steder hvor jeg ved der ik kommer andre men bor også langt ude på landet sååh

• #47   14. feb 2008 Moster Gerda Guds favorit ;-)>> Ja stamtavlen kan da være relevant i denne diskusion, hvad jeg mener kan være endnu mere relevant er neutralisering af de hunde der ikke skal bruges i opdræt. Er meget sikker på det ville kunne afhjælpe nogle af de problemer der er. Ligeledes bør der sættes ind for den ulovlige import der praktiseres af folk med et eneste formål nemlig cool cash.

• #48   14. feb 2008 Nu må de forskellige love og forbud om muskelhunde holde . Lov om snor, fint, hvis det gælder ALLE hunde . Mig og min hund blev angrebet af en blandingshund, der var ikke muskelhund i den . Hvis lov om snor skal ind, alle hunde . Kørekort, alle hunde . Alt, alle hunde !! Ikke kun muskelhunde der angriber .

• #49   14. feb 2008 lige et spørgsmål ska shæfere osv andre racer så os neutraliseres? eller snakker vi kun muskelhunde som stadig ik er en racebeskrivelse

• #50   14. feb 2008 Jane B

Jeg er helt enig !

Sabrina, politikerne ulejligere sig sgutte med ting der ikke er et problem i samfundet !
    Der må jo åbenlyst være et større problem med disse hunde, og i må som ejere af disse hunde forstå, at de udgør en større fare for "almindelige" hunderacer, samt det faktum at der jo må være en hel del sager som underbygger et lovforslag. Ellers ville det ikke komme så vidt som det er nu !

Det handler ikke om hvorvidt det er gode familiehunde, den er vi vist alle med på er et faktum, det handler udelukkende om at disse hunde gør større skader på andre hunde, end det er tilfældet blandt mere "almindelige" racer. Hverken mere eller mindre.

• #51   14. feb 2008 vicki L

Derimod bor der to huse herfra en som har en hønsehund. Denne hund har nu bidt tre børn og overfaldet en ældre mand. Personen som ejer hunden, kan på ingen måde styre den og mener at det er fordi den ikke er så gammel endnu (11 mdr). Jeg mener jo at når den ikke er ældre og allerede har gjort så meget sskade, så stopper den ikke med det. Politiet har bedt ham om at sætte hegn op hvilket han også har gjort, men hvad hjælper det når han lader hunden rende rundt hvor det passer den.

Sikke et kvaj af en ejer !
    Den hund skulle fjernes og mentaltestes, og afhængig af testen, skulle der tages stilling til om en aflivning... Suk.

• #52   14. feb 2008 Moster gerda - jeg er aldrig blevet angrebet af en muskelhund, mine hunde er aldrig blevet angrebet af en muskelhund . Men derimod er jeg og mine dyr flere gange blevet angrebet af andre racer . Deriblandt, golden, schæfer (staves?), gravhunde, en blanding af alt muligt, og en puddel . Jeg siger ikke jeg har noget imod en strammere lov . Siger blot det skal gælde alle hunde, for langt fra kun muskelhunde der angriber !! Jeg er ikke bange for muskelhunde, de har aldrig gjort mig noget, og er vokset op blandt racen hvor jeg har mødt de sødeste og bedste familiehunde . Men, møder jeg f.eks en stor "alm" hund der ser ud til at trække lidt, hamrer mit hjerte med 18o i timen .

• #53   14. feb 2008 Med "alm" hund formulerede jeg mig lige forkert . Men, det jeg mente var hvis jeg møder en af de ovennævnte så .

• #54   14. feb 2008 vicki L

Jane B. Hvem skal så tage stilling til hvilke hunde der skal neutraliseres? Mane af disse hunde ser jo aldrig en dyrlæge eks.

Det skal den der sælger hvalpen, det er ikke alle hunde der behøves at gå i avl og der er en rigelig stor gen pulje så der sker ikke nogen skade ved at neutralisere de fleste hvalpe i et kuld.

Hvorfor skal hundene gå fertile hvis ikke de skal bruges i avl?

Jeg er tidligere katteopdrætter og de killinger jeg har valgt ikke skulle gå i avl, ja de er altså blevet neutraliseret.

• #55   14. feb 2008 louise J> Hvis du spørger mig så skal alle hunde uanset race neutraliseres hvis ikke de skal gå i avl.

• #56   14. feb 2008 jane> der er jeg os enig.

alle> vil altså li sige a jeg syns der rigtig mange herinde der har travlt med a muskelhunde angriber andre osv i li i dette forum men syns nu jeg mest hører a det er alm racer som angriber! i den tid jegh ar været herinde har der endnu ik være et oplæg med amstaff angreb min puddel! eller lign.. og polititets mest kendte andmeldelse lyder stadig på alm race angriber tit andre hunde eksl muskelhundene sååh

Kommentér på:
Krav om hundetegn til muskelhunde

Annonce