{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afstressende øvelser søges
  • #1   14. feb 2008 Det bedste plejer jo at være at bruge næsen... Hvad hvis du spreder foder ud på jorden og han skal finde det?
    Et mindre område til at begynde med og måske ikke lige på græs - men f.ex. fliser, hvor det er let for ham at finde dem. Og så gøre det sværere efterhånden.
    Hvis han stresser let er det bedst at gøre det et sted, han kender og kan søge uforstyrret - at der ikke er andre hunde i nærheden...

Ved ikke om det virker - men mine hunde elsker det!

• #2   14. feb 2008 Massage.....det kan da kun være afstressende når hunden er blevet vant til det smiley

• #3   14. feb 2008 Kisser: Du kan læse om problemerne her
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=176887

• #4   14. feb 2008 Rene : Hun bliver stresset af træningen og samtidig har hun behov for at blive brugt.
    Men når det så er sagt, så tror jeg jeg vil forsøge med massage

• #5   14. feb 2008 Hun får de fleste måltider på græsplænen

• #6   14. feb 2008 Hvad med spor?

• #7   14. feb 2008 Et skud i tågen, har jo ikke meget hundeerfaring, når hun er i dæk, kunne du så lærer hende "helt ned" hvilket vil sige på siden og så vente på hun falder til ro ?

• #8   14. feb 2008 Spor er en del af lydighedsprogrammet ( dch - A ) og vi starter på nordic program nu, så vi går spor.. Men det stresser hun egentlig også over

• #9   14. feb 2008 De symptomer på stress jeg ser er:
    Hurtig vejrtrækning
    Dirrer i hele kroppen
    Løber i 8 taller.. gerne fuld fart i 15 minutter
    Meget lydfølsom
    Føler sig hurtigt klemt / truet
    Udfald.
    Følger mig overalt.. Ligger ved døren når jeg går på toilet
    Gør frustreret når hun ikke ved hvad jeg forlanger eller hvis hun synes der sker for lidt

• #10   14. feb 2008 Og ja det er tervuerenen Dess

• #11   14. feb 2008 Jeg har haft 2 forskellige adfærdskonsulenter på besøg, og det er dem der (også) synes hun har et stress problem

• #12   14. feb 2008 Alex

Nu spørger jeg måske dumt, men kan flere af de ting du har skrevet ikke også skyldes utryghed ?

• #13   14. feb 2008 Rene : Jo.. Men her siger kropssproget at hun er en meget selvsikker hund... igen ifølge en adfærdskonsulent

• #14   14. feb 2008 oki, det skal jeg så ikke gøre mig klog på, kunne bare ud fra det sidste du skrev trække nogen paralleller (staves?) til Fie´s måde at reagere på

• #15   14. feb 2008 Hun stresser op lige så snart jeg begynder at træne.. Også hvis det er inde i stuen

• #16   14. feb 2008 Jeg holder hviledage.. Som idag feks, hvor jeg er på arbejde fra kl. 06:00 - 22:00,

• #17   14. feb 2008 Jeg går til træning 1 gang om ugen og så småtræner jeg på gåturene.. Sådan noget som 50 meter på plads og et frit søg i skoven.

Ud over det træner jeg 1-2 gange ugentligt.. Altså hvor jeg kører ud og siger "Nu træner vi" i en time eller lignende

• #18   14. feb 2008 Jeg er på arbejde, men min mand er hjemme.. Han træner hende bare ikke. Som regel er de højest alene fra kl. 06:00 - 13:00
    / Tina

• #19   14. feb 2008 For at ilustrere det har jeg 11 dage i marts, hvor jeg skal på arbejde...

• #20   14. feb 2008 Og hvis jeg er i aftenvagt så kører jeg kl. 13:00 og Alex er hjemme kl 15:30..

• #21   14. feb 2008 Kan godt følge dig Kisser, men af erfaring så ved jeg at Dess bliver en rigtig hustyran, hvis hun ikke har lavet noget i 3 dage... Der går et eller andet i stykker

• #22   14. feb 2008 Massage er rigtig godt.. Især hvis det er lår, rygrad og poter....

Det afstresser i hvert fald Terkel... Men han er også noget af en vildbasse, så vi har lært at lægge ham om på ryggen og holde ham som var det et barn, mens han bliver nusset på ryggen... Selvfølgelig hvis han har lavet ballade skal man holde hans ben i stedet for at nusse...

Men kan godt se problemet i et vænne en schæfer om på ryggen smiley

• #23   14. feb 2008 Dina : Ja jeg følger dig.
    Jeg plejer at lade hende løbe og "ræse af" inden jeg begynder træning.. Ellers kan hun slet ikke koncentrere sig

• #24   14. feb 2008 Jeg belønner / bekræfter hver gang hun gør noget rigtigt. Også hvis hun bare sidder pænt på plads.
    Jeg anstrenger mig for at belønne lige når hun gør det rigtigt.

I forb. med spor ligger det jo også en time inden vi går det, og ventetiden bliver brugt på lydighed

• #25   14. feb 2008 Alex

Hvis du vil have de blade fra canis, hvor de artkler er som Dina omtaler, så kan du smide mig en adresse i en pb.

De blade var alligevel på vej ned på arbejdet til ungernes klippe-klistre *G*

• #26   14. feb 2008 Dina :
    Hysterisk gøen er (næsten) kun når vi løber agility.. Jeg har overvejet at stoppe med det, men synes også det er rart med et afbræk fra lydigheden.

Når hun viser at hun ikke forstår hvad jeg vil, så går jeg et par skridt tilbage så der hurtigt kommer succes igen..

Feks i forbindelse med A spring (lydighed) Hvor hun skal springe over et spring , opsamle en apport og stå med apporten i 5 sek inden tilbagespring...
    Det med at stå med apporten var meget svært, så jeg pillede springet ud og lavede en almindelig ståøvelse mens hun havde apporten i munden.. Og nu fungerer øvelsen

• #27   14. feb 2008 Hej Alex
    Umiddelbart vil mit bud på en løsning være overdreven brug af dæmpende signaler under træning. Det vil sige, at når hun begynder at stresse, sender du dæmpende signaler, for på den måde at bede hende om at slappe af og stresse ned. Det kan være gab, at sætte dig ned, vende siden til, slikke dig om munden og så videre. Jeg tror at brug af dæmpende signaler i særdeleshed vil være effektivti i forbindelse med hendes stress over lyde.

Desuden tror jeg at din tanke om at stoppe agility, er meget fornuftig. Det er virkelig en stress udløser hos følsomme hunde. Eventuelt kan du helt stoppe, for så at starte forfra med masser af ro, ros og dæmpende signaler.

Held og Lykke:)

• #28   14. feb 2008 Som jeg allerede har fortalt er jeg begyndt på et klikkerkursus hos Hund og Træning. Et af mine mål med denne træning har været at jeg gerne vil prøve at nedtone noget af Karlos træningsstress. Karlo stresser ikke når vi træner derhjemme eller normalt udendørs. Problemet har vist sig med det samme han er i en ridehal eller lignende eller hvor der er mange der bruger ruskelege som belønning.

Instruktørerne er virkelig dygtige og har virkelig åbnet mine øjne for hvad der udløser stressen og den helt klare stressfaktor er hver gang han ikke er helt sikker på en øvelse og den bliver præsenteret i et miljø han ikke er vant til - som for eksempel ridehallen - eller hvor der er mange ting at forholde sig til.
    Jeg har simpelthen med råd fra trænerne neddroslet træningen fuldstændig i en periode. Herhjemme kan han godt klare en anelse pres, men til træning træner vi kun øvelser han kan til hudløshed. Disse bliver endda kun trænet i meget korte intervaller - 6 - 10 klik, så får han lov at søge godbidder, bliver masseret beroligende af mig eller får en masse belønning hver eneste gang han for eksempel bare ligger/sidder/står og kigger ud i luften eller på de andre hunde.
    Skal lige siges at stressen viser sig i form af voldssom skraben med forpoterne, gøen eller at han stjæler snoren og bliver ved at ruske den.
    Han har desuden en ide om at når man er til træning skal man lave noget HELE tiden.

Efter fire tæningsgange er der en markant forbedring. Det har simpelthen vist sig at han virkelig har et stort behov for at have styr på øvelsen inden den bliver præsenteret i et, for ham, stressende miljø.

Karlo er jo ikke så gammel og han er også sprængfyldt af hormoner lige nu, så det er absolut ikke sikkert det vil virke på Dess, men det var da værd at forsøge sig med. Sidste gang gøede Karlo faktisk kun en gang til træning og lavede kun sin skraben med forbenene fordi jeg lige var uopmærksom og han var utålmodig over ikke at bestille noget.

Det blev godt nok et langt indlæg, men kunne ikke rigtig forklare det uden min personlige beretning...

• #29   15. feb 2008 Siri : Både hun og jeg bruger dæmpende signaler hele tiden. Hvis hun virkelig stresser, så kan jeg ikke nå hende med det

Lene : Planen er at klikke for ro og ignorere stresset adfærd.
    Jeg vil tage på træningspladsen, som hun jo forbinder med træning og action og så bare sætte mig ned med hende og massere eller lignende.
    I starten uden for træningstid og så efterhånden mens de andre hold træner.

Jeg fornemmer ikke at hun stresser over uvante omgivelser

• #30   16. feb 2008 Tak til jer alle for de gode forslag

Kommentér på:
Afstressende øvelser søges

Annonce