7.374 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

kan hund fange rotter kan hund fange rotter

vi står i en grim situration at vi har fået rotter i vores garage, rigtig klamt..
så er mit spørgsmål, om min bella kan fange dem.. eller ja det kan hun godt, kan hun fange musk kan hun også fange rotter.. men spørgsmålet er om rotter er farlige for hende, og er de for store til hende..
hun er en enorm hurtig hund, og fanger fint mus på marken, men er hun for lille til at tage en rotte....
ja i kan jo kigge hendes billede og selv vuder..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan hund fange rotter
  • #1   19. feb 2008 Nu er rotter jp smittebærer af forskellige sygdomme, ved ikke om de kan smitte til hunde også.

• #2   19. feb 2008 det er jo det, om de kan smitte med et eller andet.. men også om hun er stor nok til at tage en rotte.. undervuder ikke min hund, men hun er altså ikke så stor.. 20 kg...

• #3   19. feb 2008 Nej hvis man er sikker på at hunden vil aflevere rotten igen og ikke løber med sit bytte :O)

• #4   19. feb 2008 Ville nok ringe til en skadedyrs dims...

• #5   19. feb 2008 Hvis Bella er vaccineret så tror jeg ikke der kan ske noget, mine 2 tøser har fanget mus.rotter og fugle og ædt dem i over 3½år uden, at der er sket dem noget, jeg kan nemlig ikke komme i nærheden af dem før de har slugt "Deres fangst". De er Så nogle Flabede piger ;o)

• #6   19. feb 2008 vi skal også have sådan en skadedyr dims herud, men det var bare hvis hun i et tilfælde skulle tage en derude når når vi kom derud... skule bare sikre mig at hun ikke bliver syg.. hun vil ikke få lov at spise den, og ved også at hun ikke vil flygte med den, hn kommer når jeg siger hun skal... hun ved godt mor bestemmer... smiler

• #7   19. feb 2008 En rigtig Dygtig vovse hende Bella.. Det må være ulvene i mine der gør at jeg ikke må komme i nærheden før de har tygget af munden ;o)

• #9   19. feb 2008 Min mands Basenji er også vildt god til at fange og æde skadedyr, han laver samme nummer som tøserne, og det er jo en vildhund, men det er vel lige meget hvilken race,det må være Deres urinstinkter der tar over..Ggg.

• #10   19. feb 2008 Det er lovpligtigt at kontakte en skadyrs-dims hvis man har rotter (ved ikke lige om det er gennem kommunen eller hvordan det er).

Bliver der sat gift ud er det self vigtigt at hunden ikke kan komme til det og at den heller ikke fanger de (hvis den skulle finde på at spise dem)

• #11   19. feb 2008 Er der ikke forskel på de regler, jeg tænker på hvis man bor uden for en bygrænse f.eks og har høns der ruger, så kan det vist være svært at holde rotter væk...

• #12   19. feb 2008 Anita -det ved jeg fatisk ikke. Mine forældre bor på gård, og de havde rotter på et tidspunkt, og der skulle ham skadyrs-dimsen kontaktes (selvom en cairnterrier ellers klarer jobbet godt *G*) så jeg tror ikke der er forskel

• #13   19. feb 2008 http://www.mortalin.dk/

• #14   19. feb 2008 Ok nu er det 25 år siden jeg boede på landet, men lige så snart at jeg fik høns så forsvandt musene og vi fik rotter i stedet for, men dem tog kattene ;o)
    Har i forresten set min nye Chihuahua Spedy..SMILER STORT. Ggg... Jeg er bare SÅ glad for ham.. :o)

• #15   19. feb 2008 Anita>> nej, der er ikke forskel på land og by, hvad angår rottebekæmpelse. Vi får herude på landet årligt besøg af Mortalin, som hører os ad om vi har observeret rotter. Og vi bor 3 km fra den nærmeste lille by, 13 km fra Randers by.

• #16   19. feb 2008 Ok det er som sagt ogå mange år siden jeg boede på landet og da vi fik rotte pga hønsene solgte jeg dem igen...så var det problem løst... ;o)

• #17   19. feb 2008 vi ved godt at det skal andmeldes.. er ikke sikker på om min mand har fået det gjordt, men ellers er han da på vej til det.. han snakkede noget om at det var kommunen.. så der skal jo en mand ud med noget gift, og i højter som bella ikek kan nå.. min mand er udd landmand, så han ved jo nok hvad der skal gøres.. tror ikke der er mange gåre uden rotter.. men jeg kan se rundt om i byen at der er sat der der kasser op... ved ikke hvad de hedder... så der er jo gjordt opmærksom på det i sin tid.. men vi ringer nu alligevel for en sikkerheds skyld...

• #18   19. feb 2008 Det lyder rigtigt fornuftigt Pernille,. De kasser vi har herinde i byen er smadder smarte, for hverken hunde eller katte kan komme ind og få tat i giften på nogen måder.

• #19   19. feb 2008 Baloo's datter Crumme tog sin første rotte inden hun var fyldt et år. Men i gamle dage blev gårdhunden jo kaldt "rottehunden", så det ligger til dem at kunne tage dem.

Som barn havde vi ruhåret foxterrier derhjemme, og de tog alle de rotter de kunne komme i nærheden af - smart når man bor på landet.

• #20   19. feb 2008 Min Monique har taget 2 rotter herhjemme, og utallige mus.

Hvis man har rotter skal man dog kontakte kommunen, så sender de en mand ud med noget gift man skal ligge omkring/i deres huler.

• #21   19. feb 2008 tja - vi havde en rottweiler hjemme da jeg var ung - den snuppede også lige en rotte.
    Vi prøvede først med 2 katte om de ville tage den - men nej - jeg tror rotten var for stor - nå ja så prøvede vi at lukke hunden ind i værelset - det tog lige præcist 2 min - så var rotte jaget ud af værelset - op ad trappen - ud i forhaven - og hunden bagefter. Da vi endelig nåede derud - lå rotten i 2 dele og hunden stod stolt og ventede på os :-))
    Jeg har aldrig set hende løbe så stærkt :-))

• #22   19. feb 2008 Mine forældres lab. tæve Freja ÆÆÆÆLSKER at fange rotter, og vil tro hun i gennemsnit tager to i måneden... Hun er fantastisk dygtig til det, og er aldrig kommet til skade. Man skal bare huske at tjekke for rifter, da rotter kan bære rabies... Er hunden vaccineret sker der jo højst sandsynligt ikke noget, men man har jo lov at være pylret ;o)

Kommentér på:
kan hund fange rotter

Annonce