{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.368 visninger | Oprettet:

Græskehunde/Danske hunde {{forumTopicSubject}}

Jeg synes at det er fint at efterhånden en del her i Dk vælger at adoptere udenlandske gade hunde som græske og polske hunde....
For mange af dem bliver udsat for nogle frygtelige ting og dyreempati overfor gadehunde er tydeligvis ikke altid i højsædet i nogle lande...

Men hvad med alle de mange mange hunde der sidder rundt omkring i Dk's forskellige internater !?

Det jeg tænker lidt på er om der er nogen statistikker på hvor mange hunde der bliver adopteret fra danske internater..
For når man kigger rundt på de forskellige internatsites på nettet , så er der godtnok mange hunde der sidder i mange måneder uden udsigt til nye hjem.. Måske fordi at de "bare" er et "kedeligt" labbekryds som der er mia af i Dk !? Det er i hvert fald min teori...
Og er der "nok kill" på internater, eller bliver de aflivet efter X-antal måneder !? ...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Græskehunde/Danske hunde
  • #1   19. feb 2008 Ja, Dyrenes Beskyttelse (som står for de fleste af internaterne) laver en opgørelse hvert år i forbindelse med deres årsberetning. Jeg er ret sikker på, at du kan finde det på deres hjemmeside.

    Mht. danske/græske/udenlandske hunde, er det vel et spørgsmål om, hvad man "falder for". Ligesom med de forskellige racer. Jeg kender mange der har hunde af både dansk og udenlandsk herkomst, så det ene udelukker ikke det andet.

    Jeg har selv været ude som frivillig på internatet i Rødovre er par gange, og jeg må indrømme, at der ikke var nogle hunde derude på det tidspunkt, som jeg faldt for, og ville kunne have fundet på at adoptere...


  • #2   19. feb 2008 holder helt DK Fæhunden i dette tilfælde. Synes bestemt os at vi skal sørge for vores danske hunde førend vi bringer flere til landet.....



  • #3   19. feb 2008 DK Fæhunden !


    Det har du nemlig ret i. Og dem der kan give sig til at feje, er dem der avler på alt hvad der har puls selvom der er ALT for mange hunde i -Danmark i forvejen...


  • #4   19. feb 2008 Fæhunden - Har selv haft den opfattelse i et stykke tid, men synes på den anden side også at det er nogle frygtelige lidelser folk udsætter de dyr for..

    Ville dog aldrig selv bruge så meget tid og penge på at få en hund til Dk, hvis jeg skulle adoptere en 'genbrugshund' ...


    Karina - Tak , vil jeg kigge på smiley


  • #5   19. feb 2008 Hmmm.... Nu har jeg jo selv både én fra Sri Lanka og én fra Grønland. Men det er altså ikke på bekostning af danske hunde (som vi også har to af) men simpelthen fordi vi faldt for præcis de to hunde. Der er ikke den mindste sandsynlighed for, at flokken ellers var blevet udvidet med et par danske internatshunde, må jeg indrømme.

  • #6   19. feb 2008 Nu har vi jo en græsk. Og tror ikke det kræver mere tid eller flere penge end en dansk hund..

    De danske internater går meget op i hvor meget plads man har til hunde (dvs. ikke lejlighed). Græske hunde gik meget op i hvad vi havde af planer med hunden (gåture, træning osv) og de mener ikke at en hund i lejlighed har det dårligt, da den sagtens kan få gåture..

    man må ikke aflive en rask hund i grækenland og derfor lider mange på den bekostning, fordi folk forsøger at skaffe sig af med dem på mange grusomme måder. I forhold til det, synes jeg de danske har det meget bedre.. I tilfældet af at de ikke skulle finde en ny familie, så får de en sprøjte, hvilket er meget mere humant end feks. at blive bundet og smidt i havet.

    Derudover har jeg købt en kat fra internet i Dk og aldrig i mit liv er jeg blevet "røvredt" så meget.. Ingen hjælp var der at få da der opstod problemer osv.. kun sure miner over at man ringede.. Skal det så gå ud over dyrene?? Nææ, ikke nødvendigvis, men jeg har i hvert fald følt mig godt behandlet denne gang og gør det gerne igen.

    men det er nok bare en smagssag og jeg forstår både dem der "importerer" fra udlandet (altså ikke hundehandel) eller adopterer en dansk hund


  • #7   19. feb 2008 taget fra Græske hundes hjemmeside:

    Når man adopterer en hund fra Grækenland gennem Græske Hunde, hjælper man samtidig en hund på gaden til et bedre liv, da kr. 500,- af adoptionsprisen indgår i vores sterilisationsprogram.

    Så man støtter også neutraliseringen..


  • #8   19. feb 2008 Fæhunden

    Desværre er det ikke helt rigtigt.

    I de områder hvor man har masse-kastreret og masse-steriliseret, har undersøgelser vist, at de ikke-neutraliserede hunde "kompenserer" for bestanden, ved at gå oftere i løbetid og få flere hvalpe. Så bestanden overhovedet ikke er blevet mindre trods indsatsen, men tværtimod er blevet usund pga. begrænset avlsmateriale. Så det er desværre ikke altid løsningen.


  • Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 32 Svar: 750
    #9   19. feb 2008 Hovedårsagen er vel at man hjælper en hund i nød.

    Ikke at adaptorere en græker fordi der er danske hunde uden ejere holder ikke helt synes jeg. Så burde man heller ikke sætte flere hvalpe i verden før de danske internater er tømt?

    Jeg synes det er flot når nogen adopterer en hund, og det er lige flot om den så er fra grækenland eller fra Danmark. Min næste hund bliver en internatshund/græker. Jeg ved ikke hvilken af de 2, det kommer ene og alene an på hvor jeg finder hunden for mig.


  • #10   19. feb 2008 Rasmus

    Jeg kunne ikke være mere enig!!! Lille bølge til dig herfra smiley


  • #11   19. feb 2008 Man skulle hellere sætte massivt ind mod aflivelse af danske raske hunde, der bliver aflivet omkring 12,000 raske hunde om året her i DK, føj hvor danskerne skulle skamme sig..

  • #12   19. feb 2008 Jeg syntes man først og fremmest skulle hjælpe de hunde vi har i danmark, der sidder hunde mange steder, og mangler et godt hjem.

    Det da fint nok at hjælpe hunde i andre lande, men hvad med vores egne, skal de så til udlandet. ???


  • #13   19. feb 2008 For min skyld må de der gerne komme til udlandet, hvis der er nogen der som vil adoptere....? Det ville jeg ikke have noget imod...

  • #14   19. feb 2008 Det der skal til i Grækenland er en holdningsændring, og det er jo en meget lang proces. De forskellige foreninger fra bla. DK, Tyskland, England, Canada osv. prøver, men det er en kamp i modvind.
    500.000 gadehunde er ikke lige sådan at neutraliserer på én gang, og så længe der kommer nye dyr til hver eneste dag, er det en umulig opgave.
    Men godt at foreningerne er i landet, for jo mere opmærksomhed der kommer på problemet, jo før indser det offentlige Grækenland, at det er meget dårlig turist reklame, og at ramme grækerne på deres pengepung er lige præcis det rette sted.
    Hvad angår dansk internathund, så boede jeg i lejlighed da jeg skulle have hund.
    Jeg er udmærket klar over at jeg ikke kan redde alle gadehundene, men mine to grækere er ihvertfald reddet fra gift- sult- eller mishandlingsdød, og det er jeg egentilg godt tilfreds med.


  • #15   19. feb 2008 Dengang jeg kiggede på hund, blev jeg afvist på internat på grund af bolig og flere internater skriver direkte ved hundene "skal til hus og have", man kan sagtens få en hund på et internat hvis man bor i lejlighed, men mange steder er det kun små hunde de vil sende ud til folk i lejligheder, og sjovt nok er en del af dem af gøende racer....





  • #16   19. feb 2008 Hej AnneMette, det var jeg ikke klar over, jeg har kun hørt det modsatte. Og jeg syntes det er ligegyldigt om hunden er græsk eller dansk, hovedsagen er jo at man tager en genbrugshund og ikke er med til at endnu et kuld blandingshvalpe bliver sat til verden.

  • #17   19. feb 2008 Jeg har både en dansk internathund og en græsk gadehund. Grunden til at nr.2 hund ikke blev en dansk internathund er simpelthen, at jeg hellere vil hjælpe en hund der skal kæmpe for sin føde, som er i livsfare hvor den befinder sig, fremfor en hund som ikke er i umiddelbar livsfare. Nu kender jeg ikke reglerne for hvor længe hunde sidder i de danske internater, men skulle de blive aflivet sker det i det mindste humant, og ikke som følge af gift eller de er blevet fodret med glasskår. Og ja Stine, jeg ville egentlig heller ikke have en labrador-blanding som der jo er flest af på internaterne ;-).
    Desuden er det jo ikke formålet for foreningerne at få de græske hunde til Danmark. Det er et "bi-produkt", for hjælpen i Grækenland er jo det vigtigste, og der bliver jo afholdt arrangementer osv. for at få indsamlet penge, som ryger videre til Grækenland.


  • #18   20. feb 2008 Efter sigende er gennemsnitstiden for ophold på et dansk internat noget der ligner en måned eller to.

    Min datter har lige hentet en hund på et Polsk internat. Den havde opholdt sig på internatet i 3-4 år, og mange gamle hunde på det samme internat har boet der hele deres liv.




  • #19   20. feb 2008 Jeg tænker tit på problematikken med hunde fra udlandet. Man kan vel ikke vide om man passer sammen med hunden? Det er jo fint nok at man synes at hunden er sød at se på, men det er da ikke nok!!!!!

  • #20   20. feb 2008 .....Nu følger der jo sikkert en eller anden form for profil med på hunden, så man lidt har en ide om hvordan den er. Men om man passer sammen kan man jo først se når man møder hunden. Altså når den er kommet hele vejen til DK og efter man måske har ventet i mange måneder på at få den hjem

  • #21   20. feb 2008 Altså de danske internater har nogle underlige krav til købere, bl.a mht hvor de bor, for intet kunne da være mere ligegyldigt.

    Det kan være medvirkende til at mange kigger andre veje, bl.a græskehunde.

    Der er ikke noget der er mere rigtigt eller mere forkert.

    Hvis noget skal ændres, så er det lovgivningen herhjemme og i udlandet, og det er der ikke lige udsigt til.

    Derfor må enhver gøre op med sig selv, hvor de vil sætte ind.

    Personligt tog jeg hellere en fra et dansk internat end et reningsprojekt fra udlandet, og endnu bedre, en af de private der er til ompladsering.


  • #22   20. feb 2008 I vores tilfælde var der en der havde mødt hunden, som var kontaktperson (ved ikke om det er sådan i alle tilfælde). Hun fortalte om hundes reaktioner på forskellige itng og dens adfærd i det daglige. Der var en masse telefonsamtaler, et besøg fra en anden person, som spurgte ind og forklarede osv, som skulle godkende os..

    Men vi har måske bare været heldige, men vi syne vi passer meget godt sammen..


  • #23   20. feb 2008 Ja, det har du ret i Miss Fich! Jeg synes heller ikke at det er direkte forkert at folk adoptere hunde fra udlandet, men jeg ville ikke gøre det.

    Ny gruppe: Det lyder rigtig godt at du har fået en hund der passer til dig!!! Og godt er der var så meget forarbejde inden du fik den.


Kommentér på:
Græskehunde/Danske hunde

Annonce