Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilke racer er såkalt muskelhund
  • #1   21. feb 2008 Det er der delte meninger om.

• #2   21. feb 2008 Gudesvar Stephanie

• #3   21. feb 2008 ja... men hvilke racer.. en sanktbernard er også stærk, men høre ikke ind under muskelhund.. smiler

• #4   21. feb 2008 okai så er vi blevet enige om at der er forskællige meninger, men er der nogen der kan nævne nogle racer....
    ja har fattet amstaff.... men hvad mere...

• #5   21. feb 2008 Heheh hvilke høre under muskel hunde... Alle muskel hunde TROR du...... HIHI

Det er der vist en del delte meninger om. Der er lidt knas i øjeblikket med at ingen rigtig vel melde ud helt præcis hvem der høre under... Der forhandles vist lidt om det smiley
    Nogen bestemt race du tænker på?

• #6   21. feb 2008 jamen så må jeg vel på nettet og finde noget der om dem...

• #7   21. feb 2008 Eksempler på racer, der går under betegnelsen kamphunde:
    amerikansk bulldog,
    engelsk bulldog,
    bull mastiff,
    dogo argentino,
    fina brasilieiro,
    mastino napolitano,
    centralasiatisk ovtcharka,
    kaukasisk ovtcharka,
    tosa,
    pitbull,
    great japanese dog,
    amerikansk staffordshire terrier (amstaff),
    staffordshire bull terrier,
    bull terrier.

(lånt fra en tidligere tråd)

• #8   21. feb 2008 Det kan du aldrig få et klart svar på, så for alle brugere der skriver er der lige så mange meninger, men hvis i finder ud af det, kunne i jo sende listen til dkk smiley

• #9   21. feb 2008 1000 tak.. så kan jeg godt lukke ned for google...

• #10   21. feb 2008 a women hvorfor skal dkk informeres om det... trode da at de vidste sådan noget...

• #11   21. feb 2008 I skulle se min søsters chineese crested, de er mere muskuløse end mine... huh

de er dog bare ikke så store... griner

• #12   21. feb 2008 Pernille, det er fordi folk ikke kan blive enige om alle dem der skal på. Nogle er klare, som du selv skriver amstaffen...

• #13   21. feb 2008 Så vidt jeg ved er der hverken i DKK eller FCI en gruppe der har betegnelsen muskelhunde eller kamphunde. Derimod er der andre grupperinger f.eks. vagt og gårdhunde, terriere, spidshunde, stående jagthunde mynder osv.Oog netop de to første grupper rummer flere af de racer som i folkemunde kaldes muskelhunde.

• #14   21. feb 2008
    Pernille er flyttet se mine grupper.. ; Hehe nej de snakker meget om muskelhunde men de kan ikke selv sige hvilke racer de mener hører til kategorien smiley

• #15   21. feb 2008 var lige på dkk rigtig der står ikke hvilke racer.. syntes da det er lidt underligt, men tror da at de er blevet gjort opmærksom af andre.. kan ikke tro andet, så de har vel selv valgt ikke at sætte racerne på...

• #16   21. feb 2008 her burde de nok være nævnt.. men siden er desvære nede.. www.muskelhunden.dk

• #17   21. feb 2008 Prøv at gå ind på http://www.hundeleksikon.dk/ og slå de forskellige racer op. Du finder ikke én som tilhører gruppen muskelhunde. Det er et fiktivt begreb som er op til hver enkelt at bruge som man har lyst - lidt på linje med f.eks. "taskehund". Min lille spidskrydsning er også et lille muskelbundt, så jeg ku godt kalde den en muskelhund hvis jeg ville smiley

• #18   21. feb 2008 Lige præcis Mie L :o)

• #19   21. feb 2008 siden er ikke nede, har lige været derinde... smiler

• #21   22. feb 2008 Det jeg fik fundet frem til da jeg spurgte var

Amerikansk staffordshire terrier
    Amerikansk bulldog
    Cane corso
    Staffordshire bullterrier
    Bullterrier
    Dogo agentino
    Mastiff
    Dogue de bordeaux
    Tosa inu
    Fila brazilero
    Perro de presa canario
    Engelsk bulldog
    Fransk bulldog
    Rottweiler
    Mastino napoletano
    Olde english bulldog
    Pitbull

Men der er mange meninger så svært at sige.

• #22   22. feb 2008 Stephanie S og Maria M rotten og dober er ikke muskel hunde... Der tager mange nemlig fejl

• #24   22. feb 2008 Det synes jeg heller ikke men skulle lave eksamens opgave om og valgte muskel hunde til det emne jeg skulle op i og der spurgte jeg om hvad folk mente muskel hunde og deres fordomme var og der blev de nævnt

• #25   22. feb 2008 rettere skulle lave en hjemmeside jeg skulle op i og skulle bruge et emne jeg kunne skrive meget om

• #26   22. feb 2008 Marianne E Rotten er en hyrde/kvægdriver og hør derfor ikke ind under muskelhunde racerne..

Det er nok mange som vil postå de hør derinde under på grund af deres meget muskelløse udsenede og deres enorme krafter.

• #27   22. feb 2008 Cecilia L .. og en amstaff hører under terriergruppen;
    mastiff, bulldog, cane corso, dogo argentino m.fl. hører under gruppen vagt-og gårdhunde, så som jeg tidligere har nævnt er der ikke noget der i fagsprog hedder muskelhunde.

• #28   22. feb 2008 Hvis I vil vide det nøjagtig... så se dette link

(link fjernet)

• #29   22. feb 2008 *LOL* Nøøj hvor sødt.

• #31   22. feb 2008 Hvis man skal tage efter hvor hårdt hunden bider må rotten absolut være den ultimative muskelhund iflg. denne test:
    http://www.youtube.com/watch?v=R7jhrxy0HKs

PS: linket har været vist i en tråd før - ved jeg godt smiley

• #32   22. feb 2008 Uha lyder da fælt ... er så ejer af ikke mindre end 3 forskellige muskelhunde ..
    Men påstanden om at en engelsk bulldog skulle ligge i den farlige ende lyder i mine øre som en skrøne.
    Den ene af mine hunde er en engelsk bulldog på knap 12 år, hun er godt nok en lille hidsigprop og angriber da os de to andre hunde vi har nu, og før dem 2 boxer også. Men må da os lige sige at den engelske bulldog jo ikke lige er verdens hurtigste, så alle mine hunde er nu aldrig blevet bidt alvorligt, måske en rids fra en af de tænder der stritter ud i siden smiley
    Er faktisk kun mig hun har hugget i armen, men det var nu selvforskyldt, når man kaster sig over to hunde i buller mørke og hun så tror at min arm er et hunde ben men av av

ejer: Dogue de bordeaux
    Rottweiler
    Engelsk bulldog

• #33   22. feb 2008 Der findes ikke "muskelhunde"... Der findes molosser, mastiffer, sennenhunde, terriere og hvad de ellers hedder

• #34   22. feb 2008 Rotten er den der har det krafigste bid .
    men den er ikke under muskelhund .
    og den kan låse i kæberne når den får ordenligt fast.

• #35   22. feb 2008 Jessica det er da noget fis den påstand - rottweileren og boxeren bla kan godt låse deres kæber under bid.

• #36   22. feb 2008 muskelhunde er en betegnelse, ligesom vagthund, jagt hund elelr skødehund. Ikke andet.

• #37   22. feb 2008 Jeg gider ikke skrive så meget, for jeg bliver så irriteret når folk bliver ved med at holde en gammel myte i live. Men der er altså ingen hunde, der kan låse deres kæber. Prøv at søge på google der finder i masser steder hvor det står. Jeg har f.eks. søgt på: jaw lock dog.

• #38   22. feb 2008 Bonnie.. en rotte låser ingen steder nogen kæber.. Den kan fastholde grebet,men ikke låse..

• #39   22. feb 2008 Stine M
    jamen det er det vi mener med at låse *S*
    men svært at forklare derfor er det måske nemmere bare at sige at den låser *SS*

• #40   22. feb 2008 Muskelhunde er er vattet begreb som ingen rigtig ved hvad indeholder.

Alle hunde har en race og en gruppe de hører ind under... brug dog den!

• #41   22. feb 2008 Bonnie.. Hmmm.. vil ski ikke ha hængede på min race at den låser biddet.. Derfor reagerer jeg.. smiley

For mig er der stor forskel i at låse og fastholde.. Ingen racer "låser"
    De fastholder greb i f.eks et ærme,men har absolut ingen problemer med at åbne kæften,når der blir sagt slip.. Medmindre de er stædige og ikke er indlært korrekt

• #42   22. feb 2008 INGEN racer låser deres kæber, det er en gammel skrøne.

Hvis man tænker sig om, så kan man da godt se at det fysiologisk ikke er muligt.

Nogle hunde har så højt et drive, at de udskiller et adrenalin lignende stof, der giver dem uanede kræfter.

Men de låser IKKE kæberne!!!

• #43   22. feb 2008 Frk. Lautrup
    Muskelhunde findes da .
    hvis de ikke findes hvorfor er der så skrevet bøger om dem??
    og hvorfor er der så optegnelser over hvilken race der er en muskelhund ??
    så jo muskelhunde findes . men der er mange der ikke ved hvilket racer der går ind under en muskelhund.
    kamphunde skulle ikke meget gerne findes her i danmark .så det er nok det du mener at det er kamphunde der ikke findes .

• #44   22. aug 2009 Jeg sys personligt ikke at en Rottweiler eller Dobberman høre ind under "gruppen" Muskel/kamp hunde. Da jeg ikke har stødt på nogen problemer med a de overfalder eller bider folk. Dog passer min hund på her hjemme, og har da bidt en mand i armen fordi a han bare gik ind a lågen uden a ringe på ringeklokken som sidder derude, eller lige læse skiltet som hænger på lågen, det er skrigende gult og med stor sorte tykke bokstaver hvor der direkte står : "Indgang på EGET ansvar, hunden bider". Folk der går forbi haven er rigtig bange for min hund, da den står og ned stirre dem, og hvis de kommer for tæt på så gør den, men lige så snart de kommer ind a have lågen ( efter vi har sagt okai til hunden), forstår de ikke hvor hunden blev a, den ændre sig fra vagthund til kælepotte. og den kan bar ikke blive nusset nok. Så kan ikke se hvordan Rottweiler eller dobberman høre ind under Kamp/muskel hunde?! Har aldrig oplevet noget når jeg har været i nærheden a andre Rottweiler eller dobberman, heller ikke ved min egen. Nogen der kan fortælle mig hvorfor de høre ind under der? - Så må i meget gerne lige skrive til mig. for forstår det virkelig ikke, de er noget a de sødeste hunde jeg har mødt. og kunne ikke ønske mig end bedre familie hund..

Mvh Natasja,

• #45   10. apr 2011 Muskelhund og kamphund er løse begreber, som ikke klart kan defineres, da der ikke findes nogen facit liste, så hvis nogen mener en rottweiler, en puddel eller en fransk bulldog hører ind under den katagori, ja så har de vel lige så meget ret, som dem der mener det ene eller andet.
    De hunde der tit ender inde under de katagorier er så forskellige af sind, størrelser, egenskaber osv, at det ikke giver mening at sætte dem i den samme katagori.
    Når man snakker om andre begreber som jagthunde, slædehunde, hyrde hunde osv, så er det nemmere at vide hvad type hund man snakker om, men når en lille terrier på 10 kg kommer i en katagori med en mollos på 80 kg, så giver det ikke mening længere.

Det svarer til, at man spørger hvilke mennesker der hører ind under betegnelsen "banditter". Er det kun rockere og indvandrer bander, eller skal man have røvet en bank for at blive kaldt bandit, eller er det nok med at stjæle et æble fra naboens træ..? Det giver ingen mening, ligesom betegnelserne Muskel og kamp hunde.

Jeg ser ikke noget negativt i de begreber, de er bare ikke klart definerede, og de bruges i flæng om efterhånnden alle hunde, og så mister de begreber deres værdi og forståelse.

• #46   9. jul 2013 Som mange ganske rigtigt siger, er der ingen dicideret gruppe der hedder muskelhund. Alle racer har en gruppe som de høre ind under: jagt, hyrdehund, vagt, selskabshund osv..
    personligt vil jeg sige at Alle racer hvor du kan se musklerne: rottweiler, dalmatiner, gravhund, Grand danois osv.. ved mange vil sige ting som f.eks.: min Boston terrier er en terrie og ikke en muskelhund, sandt nok men den høre også ind under muskelhunde da du jo kan se musklerne pga den korte pels.. (undskylder stavefejl, men skriver fra en mobil telefon da min pc er nede)

• #47   9. jul 2013 Lisbeth: Tråden er sidst kommenteret i 2011, og er fra 2008?

• #48   10. jul 2013 ja, og ved også godt man ikke bør kommentere på så gamle tråde, men kunne se at fra den sidste også til den foran er der gået ca 2 år også tænkte jeg at det sikkert ik gjorde noget at jeg også lige gav mit besyv med.. smiley

• #49   10. jul 2013 Bonnie: Rotten kan altså ikke låse sine kæbe, de kan holde fast i grebet, er så træt af at folk går og siger en hund kan låse sine kæber høre det osse tit når de omtaler feks. pitbull men der er altså ingen hunde der kan låse deres kæber, nogen er bare bedre til at fast holde deres greb end andre

• #50   10. jul 2013 arh flot så lige tråden var gammel xD

• #51   10. jul 2013 Bonnie's kommentar er skrevet for over 5 år siden. Det er jo ikke sikkert hun stadig tror på den vildfarelse som var almindelig for 5 år siden.

PS: Haha du så det selv smiley

• #52   10. jul 2013 calle: ja opdagede det selv xD

Kommentér på:
hvilke racer er såkalt muskelhund

Annonce