{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.947 visninger | Oprettet:

Min søn er 'ond' mod min hund :-S {{forumTopicSubject}}

Er ved at få en fis af Junior på 16 mdr...

Han EELSKER Laura og viser dette ved at slå hende, sparke efter hende ( det bliver mest bare til at han løfter foden mod hende, han er jo ikke super mobil i den alder - men stadigvæk ) hiver hende i halsbåndet/pelsen/poterne/benene, bonker hovedet ind i siden på hende osv ....
Og det er IKKE for at være ond han gør det. Han er jo bare et lille barn der viser sine 'følelser' på den måde....

Nogen gange har jeg bare lyst til at kyle ham ud af vinduet eller gøre alle de ting mod ham, som han prøver at gøre mod Laura....
Har prøvet at sige "Nej, lad Laura være!", fjerne ham fysisk, skælde ham ud - men intet hjælper...
I øjeblikket er jeg igang med at vise ham "ae ae, stille og roligt", men det holder ikke i mange sekunder....

Laura er simpelthen SÅ godmodig og sidder bare og kigger bedende på mig... Men selvom at hun ikke vil gøre ham noget, kan det jo sagtens gå galt, som han tér sig....
Af gode grunde lader jeg dem aldrig være alene sammen, og når som regel at holde junior væk fra Laura når han får sine "Kæle"flip... Men vil jo også gerne ha' at de kan fungere normalt sammen.... ( og nej, jeg sidder aldrig bare og glor på at min søn 'volder' hunden )
Det er ikke hele tiden han gør det.. Laura kan godt gå rundt om ham og være med i hans leg uden at han gør noget. Det er sådan lige 10-15 minutter mest om aftenen, hvor han er totalt fokuseret på hende...
Laura er dog MEGET glad for vores søn, på trods af at det er 'Tough love' fra hans side...

Jeg satser på at det er en periode han går igennem, og snart lærer når hans mor siger nej og viser ham hvad han ellers skal....


Er der nogen der har prøvet noget lignende ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min søn er 'ond' mod min hund :-S
  • #1   29. feb 2008 Anika -
    Ååh jeg sætter min lid til dine erfaringer om at det kun er en periode så !!
    Er ved at blive sindsyg over den lille terrorist.. Sådan at gøre sådan noget mod den lille Laura...
    jamen må jo bare blive ved så....

    Er nu bare glad for at Laura ikke er en gammel, gigtplaget og sær hund !


  • #2   29. feb 2008 Stine......har selv været der....og Andreas vidste at mor var der som en lille mis så snart han nærmede sig Muf....sådan er det -og for børn i den alder kunne vores hund lige så godt være et tøjdyr.....de viser den samme adfærd overfor dem (et barns mentale udvilking i 16md's alderen)
    Der er kun een ting at gøre.....prøv ikke at skælde ud.....lad ham ikke opleve at det giver opmærksomhed....forsøg at skåne dyret så godt som muligt og vent til det er overstået.
    Du skal aflede hans opmærksomhed ubemærket når du ser optræk til "hundekramning"....held og lykke....


  • #3   29. feb 2008 Du kan jo kun blive ved, med at forsøge, at få Junior til at lade hunden være. Det er vel også et spørgsmål om, at være koncekvent. Jeg har altid haft hunde og har 2 børn. Og har aldrig haft dette problem. Begge mine børn er blevet opdraget til, at hunde er nogen man skal respektere. Mine har altid måtte lege med hundene. Man skal altid huske, at uanset hvor god en hund man har. Så kan selv den have en dårlig dag. Der kan være en lille ting, hunden kan misforstå og føle sig "truet" Og derfor har den jo kun få måder at svare fra sig på. Og det kan jo ende med et bid. Og vil det ikke være super synd for dit barn. ? Så kensekvens søde. Fra din sidde. smiley

  • #4   29. feb 2008 Lise -
    Tak for info smiley
    Skæld ud i alle former har INGEN effekt på junior, ligemeget hvad det drejer sig om.... Så prøver helt at droppe det.. Bare lidt svært engang imellem når jeg bliver hidsig og blå i hovedet *G* Men han er ligeglad, griner endda nogengange...

    Anika - Den følelse har jeg allerede haft Mange gange med min møgunge, så det skal da nok blive sjovt når han bliver ældre *G*

    Og tænkt sig.. At der snart kommer een til af slagsen :-S smiley smiley


  • #5   29. feb 2008 Kirsten -
    Hvis jeg bliver mere konsekvens så bryder jeg lovgivningen og det går sgu ikke *S*

    Hvis Laura en dag siger fra, så ved jeg i hvert fald at det ikke er hendes skyld, men terroristens !
    Men hvis du læser godt igennem hvad jeg skriver, så er det absolut ikke noget jeg er interesseret i og gør alt hvad jeg kan for at undgå det smiley


  • #6   29. feb 2008 Anika - Suk for fanden *GG*
    Ja, glæder mig RIGTIGT meget til evt butiksanfald..


  • #7   29. feb 2008 Dejligt at høre Stine............

    Herhjemme er vi i gang med samme procedure.........Og puha det kan være hårdt...........man er jo bange for det går galt i det sek. man kigger væk ..................og vores junior er næsten 2 år...................

    Glæder mig til den dag han forstår det 100 pct..............


  • #8   29. feb 2008 Gisp. sikke dog et svar. Smiler. smiley

    Jeg brød nu ikke nogen lovgivning, ved at være konsekvent over for mine børn. Lydder lidt som om at det er Junior, der er mere konsekvent over for dig. End du er over for ham. Hæ.


  • #9   29. feb 2008 Kirsten - Var nu ikke for at være krads...
    Og det med lovgivningen var altså bare lidt humor om at jeg skam ér så konsekvent som man kan være...

    Anika -
    LOOOOOL - Hvorfor i alverden skreg han det ?? smiley

    *G* åh ja, kan lige se det for mig....
    Men satser nu på at jeg vil gøre som jeg plejer... Når ungen får et flip, som han allerede nu får til tider, så bliver han igoreret... Vil s.. på om han så skriger hele SuperBest tom, når den tid kommer smiley
    Kan SLET ikke ha' sådan nogle genstridige unger i mit system og VED bare at han sikkert bliver sådan.. ( Sådan var hans mor nemlig selv *G* )

    Jens - Ååh en til der er i samme båd.... Så føler man sig lidt mere normal *G*
    Ja, er også bange for at hunden får nok en dag jeg kigger væk, også selvom at hun forguder det lille monster..


  • #10   29. feb 2008
    Stine P
    Jeg kan fortælle at det ikke er alle børn der har den periode i deres liv. Min anden søn er helt anderledes og gjorde aldrig noget ved dyrene.(de har fået nogenlunde samme opdragelse)
    Børn er selvfølgelig forskellige og det har ikke nødvendigvis noget som helst med konsekvens at gøre.....


  • #11   29. feb 2008 Lise - Håber på at du har ret og at nr 2 bliver et rent englebarn smiley

    Kommer bare sådan til at tænke på at der er nogen der ikke tager sig så meget af at børnene 'slår' hundene... Og så er det hundens skyld når den bider...
    Jeg mener, hvis jeg bare lod junior gøre som han havde lyst, tror jeg da hurtigt at hunden ville få nok "!


  • #12   29. feb 2008 Pernille - Synes stadig ikke at det er ok at han 'mishandler' hende på den måde... Lille møgunge *G*

    Junior hedder Malik smiley
    Det er mere fordi at folk måske bliver forvirrede over det 'unormale' navn og måske tror at det er hunden der hedder det istedet smiley


  • #13   29. feb 2008 Stine P : Læg lige mærke til mit ... Smiler. Jeg regnede heller ikke med at det var for at være krads. smiley

  • #14   29. feb 2008 Kirsten - oki smiley

  • #15   29. feb 2008 Jeg forsøgte også med at lære Andreas at han skulle holde sig fra hunden når den var i kurven......forgæves. Min erfaring er at han havde fundet ud af at få min opmærksomhed når han ville hvis han var efter hunden. Jeg kan her bagefter se at jeg ikke skulle have "rodet" så meget rundt i at forklare ham om hunden (han forstod det såment heller ikke), men i stedet have afledt hans opmærksomhed over på noget andet.

  • #16   29. feb 2008 vi havde en gang trunte med på en familietur og der rendte de små børn hele tiden rundt om hende, skreg hende i hovedet og trak hende i halen. til sidst blev det bare for meget for den bette hund og hun knurrede af dem. Så begyndte de jo at hyle og hun var bare en ond hund så vi måtte lukke hende inde i et rum for sig selv.. der havde jeg bare ondt af hende for kunne fandme godt forstå hende!

  • #17   29. feb 2008 Jeg er da noget målløs,over at læe denne her tråd. Jeg har altid,haft mindst 2 hunde,og min søn,har aldrig gjort mine til at slå/sparke hundene.Jeg ville da heller ALDRIG have act. dette-aldrig.
    Jeg brugte meget tidlig,at tage hans hånd (sønnen)og ae hundene
    Et barn på 16 mdr. kan altså godt fortå :et nej-men hvis du samtidig griner,ja,så "vinder" din søn jo.
    Det er urimeligt ,at ungerne,skal behandle en hund på den måde.Og helt galt,er det jo,når hunden så endelig siger fra.Så er det jo for sent.
    Som Kristen A. skriver,så kan det sagtnes,lade sig gøre,at barnet lærer at resp. hunden,også i en alder af 16 mdr.


  • #18   29. feb 2008 uffe &lone J..........mener du at der er nogen her der giver deres børn lov til at slå og sparke på hunde????
    I så fald......hvem mener du gør det?

    Som jeg læser denne tråd er der netop nogen der ihærdigt forsøger at forhindre det, og endda søger gode råd her på HG.....?

    Synes ærlig talt du skulle tage at dampe af med dine nedladende bemærkninger hvis du ikke har noget positivt at bibringe med.....


  • #19   29. feb 2008 min søn krammer hundene og det kan de ikke lide. konsekvenst flytter jeg ham hver gang og siger nej, det må du ikke... der skal kun en gang til hvor det går galt og det vil jeg ikke tillade.

  • #20   29. feb 2008 der er da ikke nogen der giver sine børn lov til det, nu må I sgu da lige holde!! Hvordan kan i tillade jer at udtale jer om sådan noget når i ikke selv har overværet det?

  • #21   29. feb 2008 Viv og Uffe -
    Tror ikke rigtigt at i er særligt gode til at læse en tråd ordenligt igennem inden i udtaler jer...

    Hvor i alverden skriver jeg at min søn får lov at slå og sparke vores hund ?
    Og hvor står det henne at jeg griner når han gør det ?!?!?! Nu må i fandme holde op og læse ordenligt igennem HVAD jeg faktisk skriver.....

    Jeg vil sgu da ikke ha' at min søn slår min hund og derfor skriver jeg også denne tråd for at høre om hvad de forskellige forældre der har samme problem, gør !
    Og hvis i havde taget jer tid til at læse hvad jeg skriver så ville i også kunne se at jeg stopper ham hver gang !

    Det er sådan nogle som jer der gør at man ikke har lyst til at skrive om sine problemer på HG, i 'frygt' for at skulle blive misforstået - SELVOM at jeg synes at jeg HAR forklaret mig, så alle kan være med...
    Men nej, eftersom at nogen tror at jeg lader mit barn slå min hund, så skal jeg da VIRKELIG nok skære det ud i pap næste gang...................

    Christ !
    _________________________________________________________

    Ja sorry mit sprogbrug, ikke sådan jeg plejer at formulere mig, men bliver sgu overrasket over hvad folk kan finde på at konkludere nogengange......


    Lise - Må jeg prøve - Altså det med at aflede opmærksomheden så det ikke bliver 'sjovt' ...

    Pixeline - Arh havde da også været fortørnet over hvis det var min hund der skulle lukkes væk, fordi at ungerne ikke kunne styre sig...


  • #22   29. feb 2008 Dorthe -
    Det er også det jeg har gjort hele tiden - Altså fjernet ham når jeg kunne se at han styrer målrettet mod hunden.. Men det har bare ikke hjulpet, kan være at jeg bare skal væbne mig med tålmodighed og blive ved med en blanding af at tage ham væk og aflede..
    Men det er virkelig irriterende, for jeg har jo selv en stærk overbevisning om hvordan man behandler sine dyr .. Og hvordan man IKKE gør det .. Og vi har aldrig gjort noget for at fremprovokere dette hos vores søn...
    Vi klapper ikke engang hunden foran vores søn, pga at han kunne misforstå det som at slå ( i hans lille hoved **S )
    Men det må jo bare som flere skriver, være en periode...
    Det er nu heller ikke hver dag og hele tiden... For det meste lever vi sammen i harmoni, men synes at det er slemt nok at Junior gør det bare et par gange om ugen !


  • #23   29. feb 2008 stine- at i ikke klapper hunden synes jeg personligt at i overdriver... men det r jo en holdningssag. Jeg synes man skal være over dyrerne så naturligt som man er, børn aflæser os jo hele tiden... Man kan ikke forvente at de forstår en besked om dyrerne før de er omkring 4 år og så er det jo meget individuelt for børnene. nogle er mere fremme end andre. min dreng er osse den tybe der bliver ved og det er med dyrerne, brændeovnen, hundenes vand osv. men det r bare at vise at det gør man ikke.

  • #24   29. feb 2008 dorte - ja selvfølgelig må du sige din mening, må jeg også det eller hvad?
    Nu ved jeg ikke med dig, men jeg har det sgu ikke så godt med at opdrage andres børn, og vi valgte i stedet at give hunden lidt fred. Men selvfølgelig siger vi noget til det! tror du virkelig at vi bare finder os i det?
    og tror i virkelig ikke at stine p gerne vil gøre noget ved det? det er da derfor hun skriver herinde..


  • #25   29. feb 2008 Mette -
    Det med ikke at klappe hunden er simpelthen en beslutning jeg har taget - netop for at det da i hvert fald ikke skulle være det der 'forvirrer' vores søn..

    Vi aer og kæler hende helt normalt, det eneste er at vi bare ikke klapper hende..
    Der er jo allgevel mange der ikke klapper deres hunde ( lavede engang en rundspørge om det i en tråd herinde nemmerlig *G* ) Så det er ikke fordi at junior går glip af noget der smiley

    Du skriver : "Men det er bare at vise at det gør man ikke" - mht at de små børn gør noget de ikke må.....
    Jeg gør ikke andet. Min søn får absolut ikke lov at gøre som han har lyst...


  • #26   29. feb 2008 jeg læser, jeg læser!.. jeg mente ikke at DU opdrager andres børn.. ved du hvad? bare glem det.. er for træt til at diskutere

  • #27   29. feb 2008 Dorthe -
    Ja, vi er vist rimeligt på bølgelængde mht børn på mange punkter *G*

    *Suk* , må bare hænge i og blive ved at fjerne den lille uromager...

    Folk sagde da vi lige havde fået Laura , og hun væltede vores søn om på gulvet og hoppede op af ham og kom til at kradse ham i hovedet ( fordi at hun jo var vant til at være sådan overfor sine kuldsøskende ) - At han nok "skulle tage hævn når hunden var blevet skikkelig og han selv var blevet ældre"
    Ja tak skal du eddermegme ha' !


  • #28   29. feb 2008 stine- jeg skrev osse at de små ikke forstår beskeden om hvordan man behandler dyr før de er lidt ældre, så bliv du bare ved med at fortælle ham det en 100000000 gange endnu.... det er såmen ikke anderledes herhjemme og en dag har de lært det(håber jeg ;O))

  • #29   29. feb 2008 Mette -
    Gid de havde en knap man lige kunne trykke på og så *PuFf* var de velopdragne og nyfriserede smiley


  • #30   29. feb 2008 stine- ja, og især nyfriseret. Magnus's hår står altid ud til alle sider ;O))

  • #31   29. feb 2008 Mette -
    Det gør Maliks også.. Han har kronisk morgenhår !


  • #32   29. feb 2008 hehe

  • #33   29. feb 2008 I guder da min søde pige,tine P.
    jeg skriver: MIN SØN,har aldrig gjort mine til at ville slå/sparke vores hunde hundene.
    Så er det da vist kommet på plads.


  • #34   29. feb 2008 viv S.......nej det er da også bedøvende ligegyldigt i denne sammenhæng.....det er Stine der har et problem......og ønsker gode råd......hun får da intet ud af at lytte til alle dem der ikke har problemet......

  • #35   29. feb 2008 Lise .
    det var også mere,for at sammenligne,at man altså godt,kan lære et lille barn,at være sammen med Hund/hundeene.
    Og så var det et svar,på noget som hun selv skrev til MIG,så derfor.


  • #36   29. feb 2008 nej jeg forsvandt ikke smiley
    jeg mente ikke at du opdrager andres børn, det kan jeg jo ikke vide, jeg mente bare at det for mig er svært at råbe af de børn når det ikke er mine egne. smiley


  • #37   29. feb 2008 Viv - Jeg læser hvad du skriver og du skriver at et barn på 16 mdr sagtens kan forstå forskel på ret og forkert. og at det ikke er svært at få barnet til at forstå hvad det bør gøre....
    Så har du været heldig med dit/dine børn , for sådan fungerer det ikke altid...

    Dorte - Er også meget stejl med hvad børn må gøre ved hunde ! Og når først Malik har lært det og jeg er sikker på at han forstår det, så skal han heller ikke prøve at gøre noget bevidst ledt ved hunden...
    Netop som du skriver, det kan gå rigtigt meget galt ( frygtelig ting i har været ude for med skadestuetur )
    Tror at rigtigt mange af de familiehunde der bliver aflivet idag, pga aggressivitet, har været "børnenes skyld" eller rettere sagt forældrenes , fordi at der ikke har været nok grænser og opsyn med hund og børn imellem !
    Håber ALDRIG at opleve det selv og gør hvad jeg kan for at undgå det..
    Men man kan jo aldrig vide sig 100% sikker og det er jo et valg man tager når man vil ha' hund....
    Men der er så så mange mange andre goder ved netop det samme *S*


  • #38   29. feb 2008 dorte - fint fint smiley ville gerne have din selvtillid smiley

  • #39   1. mar 2008 puha ja det lyder slemt! Godt der ikke skete mere med din bror!

  • #40   1. mar 2008 Dammmm........

    Er der godt nok sket noget i denne tråd siden jeg skrev i den i går.....

    Men fatter ikke hvordan nogen kan misforstå det som Stine skriver............

    Er jo skrevt så ingen, absolut ingen kan misforstå det..................altså med mindre de vil misforstå det...........

    Men Stine..............kan kun gentage hva jeg skrev tidligere.........Er præcis samme problem vi har herhjemme og har da læst denne tråd og suget de råd til mig som jeg mener jeg/vi kan bruge herhjemme..............

    Og held og lykke når den lille nye kommer til.............

    Jens og de 2 collier


  • #41   1. mar 2008 stine.. min svogers hund hedder malik.. rigtig flot navn syntes jeg. men ja kan godt forveksles med et hundenavn især herinde på hundegalleri. hehe
    men til dit problem.. har ikke selv børn såå.. men vil nu sige at min holdning med hensyn til børn og dyr. ligger meget tæt på din egen, så ingen råd herfra..


  • #42   1. mar 2008 Dorte - Synes at det lød som en ok beslutning at lade hunden leve..
    Det er jo meget forskelligt fra sag til sag, men synes også at man skal se lidt på begges sider og hvad der er sket i den enkelte situation...
    Jeg ville ikke aflive Laura hvis hun en dag markerer på vores søn, fordi at han har drillet hende ( satser jo på at det aldrig sker ) -
    Men hvis hun blev utryg overfor vores søn og kommende barn, og det ikke var noget der sådan lige var at løse, så ville jeg kraftigt overveje en ny familie...
    Da jeg var barn, var der en dreng i kvarteret der blev totalt skambidt af en Dalmantiner og den blev aflivet - Hvilket jeg stadig i dag synes var den rigtige beslutning..
    Hunden havde stor løbegård lige ud til kvarterets legeplads og var blevet drillet igennem flere år, så den var ikke helt normal og da så drengen skulle på besøg derinde, gik det galt...
    Hunden kan jo ikke gøre for at den var blevet drevet så langt ud, men i det tilfælde mener jeg stadig at hunden var blevet fór ødelagt til at det var sikkert at lade den leve..

    Jens - Fatter det heller ikke lige og blev meget overrasket *G*
    Men er glad for at min tråd også bringer 'håb' for andre i min situation smiley

    Betina - Synes jo også selv at det er et flot navn *G* Der er så også en del historie bag valget af det navn til vores søn....
    Det betyder 'Lille bølge' på Grønlandsk ( min far er grønlænder )


  • #43   1. mar 2008 Dorte -
    Kan høre at du har det på samme måde..
    Jeg har også et eller andet siddende i mig som siger at jeg altid har et halvt øje på hunden når der er andre..
    Det er ikke fordi at jeg er sart eller er nervøs - For Laura er immervæk den gladeste hvalp og ELSKER alle i hele verden..
    Men ligemeget størrelse og sind så er jeg meget opmærksom på at hunden ikke bliver overkrammekyssekælet så det går ud over hendes grænser....

    Kender flere som slet ikke respekterer at hunden er et rovdyr med instinkter og ikke en krammebamse...
    Selvfølgelig krammer og kysser jeg da også min hund og de andre hunde jeg har haft, men mht andre holder jeg altid øje..

    Og jeg synes at det er en god indstilling du har med dine store børn, at du ikke bare automatisk regner med at de kan det hele smiley


Kommentér på:
Min søn er 'ond' mod min hund :-S

Annonce