{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
554 visninger | Oprettet:

Forberedelser med voksen hund? {{forumTopicSubject}}

Endelig har jeg fundet HUNDEN! Det er en 2 år gammel corgi cardigan, og jeg får den hjem d. 17/3. Hvilke forberedelser kan i anbefale i forbindelse med hjemkomst af en voksen hund? Det skal siges at jeg har 3 katte på 6,3 og 2 år. Jeg har ca 2 ugers ferie.

Da manden ikke har haft så voldsomt mange fremmede på besøg, er den lidt sky overfor folk den ikke kender. Man kan godt se at den vil rigtig gerne hen og snakke, meen den tør ikke helt (godbidder hjalp dog meget). Jeg besøger hunden en gang mere inden vi overtager, så jeg håber den bliver mere tryg ved mig, så det ikke er en "fremmed" der henter den. Men der er 1 times kørsel, så det bliver nok ikke mere end de 2 gange i alt.
Hvordan vænner man den bedst til fremmede? Også dem man møder på gåturen? Det skal siges at hans andre hunde har super temperament og han er en god opdrætter, de har virkelig fået nogen fine afkom, så det er ikke en der misrøgter dem.

Alle forslag modtages med kyshånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forberedelser med voksen hund?
  • #1   5. mar 2008 tjaa tag det stille og roligt og lad hunden komme i sit eget tempo.. undgå måske steder med alt for meget stress her til at starte med.. og ja og så begynd at træne med den.. tillykke med den da..

  • #2   5. mar 2008 Jeg ville først og fremmest forberede mig ved at afspærre en del af huset med børnelåger, så kattene og hunden kan være adskilt i den første tid, hvis det er nødvendigt...

    Og så ville jeg ellers tage det stille og roligt, og bare lade ham vænne sig til de nye omgivelser, indtil jeg kunne se at han var helt tryg.

    Alene hjemme træning som med en hvalp.

    Og i forhold til at gøre ham tryg ved fremmede, så ville jeg vente til han først er helt tryg ved jer. Og så ville jeg alliere mig med nogle "fremmede" (venner) som kunne komme forbi, sætte sig i hug, vende siden til, og liste en godbid ned på gulvet, når/hvis hunden tog kontakt... men endelig ikke begynde at klappe eller røre...


  • #3   5. mar 2008 Lidt smaskelyde og gab fra de fremmede er også godt (brug alle hundens dæmpende signaler)

  • #4   5. mar 2008 Og forresten - TILLYKKE MED HAM

  • #5   5. mar 2008 Sørg for at få en trøje eller et tæppe med fra dens gamle hjem, det gjorde vi med Bosca på 9 mdr. men han var nu ligeglad, vi hentede ham i Århus, han sad på bagsædet med mig på et tæppe og først så vendte jeg mig lidt skråt væk fra ham lavede smaskelyde og blinkede lidt med øjnene. Bare lad hunden komme til dig stille og roligt, det skal nok gå bare følg din kvindelige intuition. Og held og lykke med den. Du må gerne følge op på tråden, så vi kan høre hvordan det går. :O))

  • #6   5. mar 2008 Så glæder jeg mig til at hilse på Blåbær (er altså ikke sikker på at det er møj bedre end stamtavlenavnet smiley

    Og så sørg nu for at der er plads til permanent ophold for Betteski ovenpå ;-P


  • #7   5. mar 2008 Lad hunden få ro og tillid til dig inden du inviterer gæster, tager den på vilde udflugter osv.

    Giv den lige et par uger til at falde ordenlig til, hvor du bruger meget tid på at vinde dens tillid og lære sit nye hjem og nærområde at kende.

    Men tillykke og rigtig god arbejdslyst.

    Jeg har også en hund jeg fik ind som halvvoksen der var sky og skræmt, det er hårdt arbejde men bestemt det hele værd smiley


  • #8   5. mar 2008 Det kommer nok til at knibe med flere ture (det er forresten 1 time hver vej). Skal på skiferie på fredag, weekenden efter vi kommer hjem, kommer svigerfar på weekendvisit fra Norge, så det bliver først EFTER de har besøgt os.

  • #9   5. mar 2008 Blåbær det er da et super skønt navn. :O)

Kommentér på:
Forberedelser med voksen hund?

Annonce