{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
597 visninger | Oprettet:

at give karakter {{forumTopicSubject}}

lad mig give et expl. ( vil lige pointer at jeg syntes hun er den dejligste uanset hvad jeg skriver som det næste og ikke stemme fedteri eller andet og kunne ikke være mere ligeglad dette er blot til min store undring )

bekki er en af de få klinerspitze her inde der har tavle
og er ægte og hun ligger som en af de sidste i hendes race ??? selv en uden tavle og som er hvid ligger før hende skal lige siges at der ikke er avlet ægte kliner i hvid i danmark så hvis den er fra udlandet kunne den være ægte hvis der var tavle på hvilket der ikke er
undre mig vildt at folk faktisk ikke åbner øjne og ser hvad der står og bare giver høj ??? for hvordan kan en hund uden tavle og helt uden de rette farver for racen være mere ** sød** end en inde for racen som opfylder racens krav

dette er ikkke fordi jeg bære den af for jeg er sq ligeglad jeg elsker hende uanset om hun så lå nr sidst af alle her inde min point er at folk bare kaster rundt med høj uden at vide en skid om hvad de giver høj til og dette er så et resultat i at systemet faktisk ikke virker og det bliver en gang stemme tiggerri

ved dette emne nok har været oppe før men er jeg virklig den enete der kan se noget galt i dette karater system
hvis alle bare render rundt og giver hinanden høje uanset race og og beskrivelse plus billeder
det undre mig meget at folk ikke lige tjekker om hunden nu rent faktisk er ægte og står under rette race ligeledes
så det til stor undren at folk kaster rundt med høj fordi de er ''bange'' for at folk faktisk skal give dem en middel
jamen hvor høre middel så henne ja efter min megning der var der ikke er gode billeder og alt for lidt tekst

med hensyn til starten på mit indlæg siger ikke at en hund uden tavle er beder siger bare at så burde den måske stå under blaninger da man jo ikke har et bevis på at den er ægte og det med ''jamen jeg har set begge forældre '' den holder jo ikke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at give karakter
  • #2   6. mar 2008 Folk tænker ikke over om den er racetypisk og om den har tavle. De tager efter billedernes kvalitet og hvordan hunden ser ud... Jeg vil også sige at jeg da ikke giver mere for en hund med stamtavle end én uden som jeg personligt synes er meget pænere!

  • #3   6. mar 2008 Ja, det kan der være noget om, men man er jo ikke inde i alle racer(standarder), bedømmelserne er jo kun for sjov, altså hverken en skønhedskonkurrence eller et bevis på at din hund er racetypisk.

    Folk giver vel høj fordi de kan lide hunden. Personligt stemmer jeg ikke på en hund, jeg ikke kan lide. Og ellers giver jeg normalt høj eller x- høj.


  • #4   6. mar 2008 Lykke J - Nemlig, også her.

    Og forresten, så synes jeg det er noget sludder at ville sætte hunde uden tavler under blanding af racer...


  • #5   6. mar 2008 Giver kun høj, og ellers undlader jeg at give en bedømmelse.
    Alle synes jo at deres hund er den dejligste, og det vil jeg ikke stille mig til dommer over...
    Jeg ville allerhelst give alle ekstra høj, men det er der ikke nok til ,o)

    Kigger aldrig på om hunden har tavle, eller det er i hvertfald ikke det der ligger til grund for min stemme...

    Synes alle hunde er skønne, uanset farve, form og facon...


  • #6   6. mar 2008 Yvonne R læs lige mit inlæg en gang til så vil du forstå som jeg også skriver at det intet har med at gøre om hund ligger nr 1 det er der vist givet godt udtryk for

    men prøv at læs igen så kan det være du kan komme op med et beder svar der faktisk svare til en rolig debat og min undren og komme med et reelt svar smiley


  • #7   6. mar 2008 nogen går måske LIDT for meget op i det. . ???

    vil aldrig selv stemme, da om man skal vurdere hvordan en hund er, kan jeg ikke bruge billeder eller papirer til noget som helst.. det drejer sig mere om deres personlighed. .


  • #9   6. mar 2008 simba giver dig helt ret men hvorfor skal en hund der ligner racen men tydligt ikke høre under racens standart ligge i samme race folk går vil ind på racen for at se denne race og ikke dårlig efterligninger

    dette er ikke helt et ? om hunden er sød for ja som du siger alle hunde er søde og hvorfor stille sig til dommer oer for det


  • #10   6. mar 2008 Hvis man først skulle til at undersøge hvordan en racetypisk hund så ud for den race den nu er under, så ville det da blive meget omfattende at give karakter.

    Jeg går udelukkende efter om billederne er gode, så er jeg ligeglad med hvilken race det er. Dette er et galleri og ikke Politikens Hundeforum, så derfor bedømmer jeg billederne og ikke hunden.


  • #11   6. mar 2008 Big Bones - Hvis hendes hund er en blanding, så skriv da til hende at den skal flyttes ind under blanding af racer?

  • #13   6. mar 2008 josefine K det rør mig sq ikke kan da godt slette alle mine stemmer og udf. for at bevise dette hvorfor kan man ikke sige noget her inde uden folk straks tro man lyver om dette lad os nu lige holde det på et voksen plan ik

  • #14   6. mar 2008 Jeg er enig i noget af det. Men sarabi er købt uden tavle og jeg ved at hun er renracet for har set hendes forædres tavler, og vi kan købe tavlen til hende. Skal hun så ind under blandinger??
    hunde hunde der kræver tavle for at være racen. ligesom islænder hesten som ikke er en islænder hvis den ikke har tavle. En hund kan jo godt være ægte uden tavle.


  • #15   6. mar 2008 josefine K kom dog med et konstuktiv svar isted for at hakke en ned det var bare som sagt en undre og ville høre hva andre syntes tro du selv jeg laver dette inlæg for at få stemmer for det er emnet sq ik lige til du

  • #16   6. mar 2008 carina J ja giver dig delvis ret hvis du står med den sikkehed at kunne få en tavle så skal den jo unde den race men hva med dem der ikke kan bevise det expl. en boxer med lang snyde høre den under boxer ?

  • #18   6. mar 2008 Altså nu f.eks med rottweileren, der er en hvid brystplet en diskv. fejl, dvs at vi alle skulle give den lav/middel, fordi den ikke høre under standarden, men det ved fru larsen med en puddel jo ikke, altså at en hvid plet ikke hører under standarden.

    I øvrigt synes nu ikke at man kan sige at alle hunden unden tavle skal under blandinger, ja, det er ofte svært at vide, om hunden er helt ren, men folk bliver jo gjort rigeligt opmærksom på det herinde, hvis den ikke ligner raven, right?

    Og ja, skriv da til hende, du nævner, hvis du mener at hendes hund ikke er ægte.


  • #19   6. mar 2008 Yvonne R hvis jeg var det tro du så jeg havde givet hunden en høj ej vel ta dig nu lige sammen ik

  • #21   6. mar 2008 ok hør nu her jeg har intet problem med hende jeg omtaler hunden er skide sød

    ville blot høre andres megninger omkring dette og det var som sagt blot et expl.



  • #22   6. mar 2008 Bones - Jeg er lidt både for og i mod det med at hunde uden tavler skal under blanding af racer..

    Nogle hunde med stamtavle kan sagtens falde uden for racestandarden, imens en uden tavle ligger helt indenfor racestandarden...
    For mig er det ikke vigtigt om de ligger det ene eller det andet sted, men hvis man vil ind og bruge HG som opslagsværk for hunderacer, så er det selvfølgelig en anden sag.


  • #23   6. mar 2008 utrolig kan man ik føre en normal debat uden der straks går hønse gård i det


  • #24   6. mar 2008 Vil du kun høre fra dem der er enige med dig?

  • #25   6. mar 2008 Moster Stella~~~ Raceist nej absolut ikke for så er der jo ingen grund til at poste det her

    kan jo være jeg blive positivt overasket over et svar der formig til at tænke men at kalde mig tøssemuggen er vist ikke lige det plan jeg gider at debater på


  • #26   6. mar 2008 Im not fat.... Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med din tråd. Jeg stemmer ikke ret tit på andres hunde, men når jeg gør, bedømmer ud fra de billeder der er til rådighed på hundens profil, og de indtryk jeg får af hunden via dem - jeg gør mig ikke tanker om den er racetypisk eller ej.

    Vil du være rar at forklare hvad du mener med ægte kontra uægte - for der forstår jeg slet ikke hvad du mener....


  • #27   6. mar 2008 Smydi * ja selvfølig ægte og uægte jamen det er fordi det undre mig at en hund der ikke kan have den farve under den race det er det der undre mig skal den så være der eller skal den ikke der er ikke tavle på hunden skal lige siges

    men også hvad med en boxer som har en meget lang snyde uden tavle skal den stå under boxer

    dette er blot expl. så vil bare høre hvad folk syntes smiley
    og om de tar højde for det når de giver karakter


  • #28   6. mar 2008 Jeg kan jo kun tale udfra min egen race, men der er cotoner der har en forkert farve, selv med tavle, men det gør dem ikke til mindre cotoner af den grund.

    Vil jeg vide hvordan en racetypisk coton ser ud, vil jeg ikke søge et sted hvor det er brugerne selv der sender billeder ind, søge på udstillinger, i hundebøger og hos opdrættere.


  • #29   6. mar 2008 Jeg vil høres ;o)

    Skrevet: 06-03-2008 13:49:01 Slet indlæg

    Bones - Jeg er lidt både for og i mod det med at hunde uden tavler skal under blanding af racer..

    Nogle hunde med stamtavle kan sagtens falde uden for racestandarden, imens en uden tavle ligger helt indenfor racestandarden...
    For mig er det ikke vigtigt om de ligger det ene eller det andet sted, men hvis man vil ind og bruge HG som opslagsværk for hunderacer, så er det selvfølgelig en anden sag.

    Igen bedømmer jeg kun ud fra billeder og tekst. Jeg aner intet om de forskellige racestandarter..... i hvertfad ikke nok til at jeg kan gøre mig til dommer over om de har forkert farve, højde eller drøjde...



  • #30   6. mar 2008 ~~~Moster Stella~~~ Raceist skal de såå være under racen eller skal de ikke smiley ville du være ligeglad med om en der mindet om din hund men ikke var af samme race skulle samlignes med dine ? ( bare et ? for jeg er nemlig ikke sikker )

  • #31   6. mar 2008 Øøøøhhh - det blev jeg så ikke meget klogere af. Men fordi en boxer f.eks. har lang snude kan den jo godt have stamtavle, og ja den skal da være under boxer, for det ER jo en boxer på trods af en lang snude.

    Jeg vil mene, at har man købt en hund uden tavle, for at være en labrador , så skal den være under labrador - men man kan jo reelt ikke vide om det ER en "ægte" labrador. Mange skriver ud for stamtavle: Nej, men ægte ! Det syntes jeg er noget vrøvl at skrive.

    En hund der er en blanding af f.eks. labrador, schæfer og rottweiler, men mest ligner Labrador, skal ikke være under labrador, men under blandinger. Der ser vi også mange eksemler på at folk oprette blandinger under den race de syntes deres hund ligner mest.

    Men HG er et Galleri - og jeg tror alt for mange tager det alt for alvorligt med det bedømmelser og udfordringer.


  • #32   6. mar 2008 simba smiley skal nok svare dig så *SS*

    ja men det er også der min tvivl ligger skal den ind under eller skal den ikke og tar folk højde for det når de giver karakter ?


  • #33   6. mar 2008 * Smydi *
    En hund der er en blanding af f.eks. labrador, schæfer og rottweiler, men mest ligner Labrador, skal ikke være under labrador, men under blandinger. Der ser vi også mange eksemler på at folk oprette blandinger under den race de syntes deres hund ligner mest.

    nemlig er det ok at sætte den under den race den ligner mest rigtig godt skrevet smiley


  • #34   6. mar 2008 nogen går så højt op i tavler at de giver lav indtil hunden er flyttet over under blanding. Dog er det kun et fåtal der er så hysteriske.
    Tror (og læs TROR) at de fleste stemmer ud fra billeder og tekst og ikke ud fra tavle/racestandard


  • #35   6. mar 2008 Simba - du har ret mht HG som "opslagsværk" det ville være en anden sag. Og det vil man aldrig kunne bruge HG til, for dels er der for mange der lyver/digter/tilbageholder oplysninger om deres hunde, når de opretter profilerne, og der er for mange der ikke ved nok om deres race til at kunne svare på evt. spørgsmål. Og det er jo helt fint, vi er alle dybt forskellige og har forskellige holdninger/meninger/kendskab til vores racer....

  • #36   6. mar 2008 Ja, hvis de er cotoner så skal de da stå under cotoner.

    Herinde går jeg ikke så meget op i om de står hvor de skal, med mindre det er helt åbenlyst at det f.eks. er en gravhund der er kommet ind under mastiff.

    Men derudover kan de placere deres hund hvor det passer dem og skrive hvad der passer dem, sige den har tavle eller ej. Min liv er for kort til at gå op i den slags.


  • #37   6. mar 2008 simba hvis der er det ene er der vil også det andet

    og jeg læste godt tror *SS*


  • #38   6. mar 2008 Im not fat.... NEJ det er ikke OK at sætte en blanding ind under den race man sytes den ligner mest. En blaning er en blanding, og skal oprettes der.

  • #39   6. mar 2008 * Smydi * ja det ville jeg jo også mene selv om den ligner en bestemt race

  • #40   6. mar 2008 og hvor dejligt det vendte til en normal debat *SS*

  • #41   6. mar 2008 Tror bare du helt skal ignorere de svar som du syntes ikke hører hjemme i din tråd ;o)

  • #42   6. mar 2008 * Smydi * du har nok ret

Kommentér på:
at give karakter

Annonce