{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min tunge pligt som opdrætter...
  • #1   20. sep 2005 Hej...
    Jeg tilslutter mig lidt Anne-Louise's spørgsmål...
    Var det ikke muligt at finde et hjem til en døv hvalp... ?

Er din PLIGT at aflive den, og på hvilket grundlag mener du at det er din pligt ?
    Høflig forespørgsel...
    Derudover vil jeg lige sige...suk...hvor ærgeligt at aflive en sund og rask hund..
    Hilsen
    Frederik

• #2   20. sep 2005 ville mene det var bedre at forære den væk istedet el sælge den meget billigt til et specielt hjem har da hørt om det før det kræver bare en anderledes opdragelse da den jo ikke kan høre, og hunden er jo staidg lige kærlig...

• #3   20. sep 2005 Anne-Louise-
    Jo Jeg kunne sikkert få den afsat, men jeg mener det er uforsvarligt at lade en hvalp vokse op når den er døv.Det bliver alt for nemt en angstbider, og en hund med lav livskvalitet.
    Der findes ingen krav om at de SKAL aflives, men jeg sælger kun helt sunde og raske hunde.

• #4   20. sep 2005 Jeg forstår godt at du får den aflivet. Som du siger er der ingen grund til at sende en hund med en sådan skavank ud i livet, med risiko for at den får problemer senere i livet (og det er jo ikke synd for hvalpen at blive aflivet, den mærker jo ikke noget).

Man ville jo også bare risikere at eventuelle hvalpekøbere (bevidst eller ved uheld) kom til at avle på hunden og det ønsker man jo heller ikke.

Så jeg synes bestemt det er den rigtige beslutning

• #5   20. sep 2005 Og med hensyn til pligt- så mener jeg det påligger enhver seriøs opdrætter at kun avle og sælge sunde og raske hunde der kan blive gode familiehunde, og ikke potentielle nervevrag, eller hunde med defekter der hæmmer dem at have et godt hundeliv.

• #6   20. sep 2005 Er døvhed noget som er almindeligt i racen. Jeg har ikke umiddelbart hørt andre racer end Dalmatineren som skulle være arvelig belastet, men jeg kender heller ikke ret meget til Australsk Cattledog.

• #7   20. sep 2005 Der er Dalmatiner i racen- men der der er det udslagsgivende er det hvide gen.Det er også det der gør at en cattledog bliver født hvid.
    Der er 85 racer der har det i større eller mindre grad kunne dyrlægen fortælle.
    Det er også temmelig udbredt i racer som Dogo Argentino og Bull terrier som andre eksempler.

Men fordi der ikke findes nogle krav på at de skal testes, så er det alt for få der bliver det.

• #8   20. sep 2005 Besse- hvem var det?
    Jeg er bare nysgerrig, for de eneste jeg kender til er en import fra italien, og en fra England.

• #9   20. sep 2005 Okay. Forekommer det så også i racer som Hvid schæfer eller hvordan.

• #10   20. sep 2005 Bliver alle dine hvalpe født hvide?

• #11   20. sep 2005 Ja alle cattledogs uden undtagelser.
    De sorte masker (eller røde hvis de er røde cattledog), har de men ellers er de helt kridhvide.
    Og jeg mener nok at hvid schæfer er med i klubben med arvelig døvhed.

• #12   20. sep 2005 Pudsigt, men det er da skønt at man kan lære noget nyt. Jeg var godt nok ikke klar over at Cattledogs var hvide fra starten af.

• #13   20. sep 2005 Camilla- det er det heller ikke altid mine hvalpekøbere ved.Nogle får et helt chok når de ser de første billeder.

• #14   20. sep 2005 Den skrøne kender jeg godt.Jeg tror bare det er en skrøne.Den der blev aflivet og var døv havde det sorte om øjnene, så det var da i hvert fald ik derfor den var døv.

• #15   20. sep 2005 Ørene er også sorte, godt nok ikke helt sorte ved fødslen, men de er sorte efter bare et par dage.Der Skal(og er )være fuld pigmentering ved en cattledogs ører

• #16   20. sep 2005 Det har jeg også hørt- jeg tror bare ikke på det, for den kan jo sagtens have det hvide gen- endda hvis den er helt sort...(For nu at sige det groft)

• #17   20. sep 2005 ja synes du har gjort det rigtige. Hvis en granddanois er hvis er det højest sandsynligt også døv...

• #18   20. sep 2005 Jeg har haft en døv hund, og hun fungerede helt normalt. Jeg skulle bare træne hende anderledes...

Jeg vil til hver en tid, sige ja til en døv hund igen :o)

• #19   20. sep 2005 Flot gjort!
    Føler med dig.
    Angående de forskellige forbudte "parringskombinationer" (nyt ord) er det også forbudt for border collier at parre to blue merle. Mener faktsik at det er forbudt i det hele taget at blande den farve uanset race...

Rikke

• #20   20. sep 2005 Hmm brum, jeg kender nogle opdrættere som siger at det er MEGET forbudt, og har også læst mig til det på en - godt nok- engelsk hjemmeside. Så ved ikke om det er forskelligt fra land til land?

• #21   20. sep 2005 Hej igen..
    Fremlagt på den måde...og tænkt lidt mere over (ud over min egen næse...), så kan jeg fuldt ud indse at det mest humane er at aflive sådanne en hvalp. Jeg havde slet ikke tænkt på hvordan den hund ville vokse op og blive som voksen...
    Jeg bøjer mig i støvet for din profesionelle holdning og din know-how Annika... Gid alle var lige så seriøse !!

De bedste hilsner
    Frederik

• #22   20. sep 2005 Tak for jeres trøstende ord.
    Camilla P. - Du må gerne køre udenom mig hvis det er sådan du føler.

Jeg vil hellere køre udenom de opdrætter der glade sælger- døve- blinde-eller hvalpe efter ikke helt raske forældre. Men det er så min personlige mening.

Kommentér på:
Min tunge pligt som opdrætter...

Annonce