{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
996 visninger | Oprettet:

Den løse hund på vores gå ture... {{forumTopicSubject}}

Ja undskyld mig men jeg skal ski lige af med et læs her.

Landet ligger sådan at MEGET ofte når jeg, min kæreste el. vi begge går de sædvanlige ture med vores hunde i snor som altid, så møder vi denne hersens pekkengeser (staves?). Det er jo hva det er. Men gamg på gang har det været ved at ende galt. Jeg har mødt den 4 gange nu og min kæreste 2 gange. Vi går på en sti ved en mark/på marken På den anden side af vejen er der nogle nyere boliger. Menneskene med den hersens hund er rigtig gode til at lukke hunen ud- UDEN selv at gå med ud. Så kan den løbe rundt der over vejen og på marken i en 20-30 min. tid alene og lave sit. Så hænder det at datteren/sønnen el. faren kommer ud og står i en 15-20 min. og venter på den- På den modsatte side af vejen end hunden.

Første gang gik det næsten galt. Min kusine og jeg kommer med mine to hunde i snor. Vi ser simpelthen ikk den lille hund pga. det høje græs og går jo videre. Der er jo ingen mennekser i syne så naturligvis er der heller ingen hund vel! Pludseligt kommer der så den her pekengeser imod os. Den kommer tættere og tættere på os og jeg tænker åhhh nej. Vores er ret vilde når der kommer mennesker der vil snakke og osse i nærheden af andre hunde- det skal siges at Kiki ikk kan lide andre dyr efter hun ahr fået en kat i hovedet fra et tag- Keiko kan godt hvis vi går alene uden Kiki- men han vil jo beskytte hende når vi er sammen.

Nåh men der kommer så en pige på en 13 år vil jeg tro frem og står og glor. Jeg råber til hende at hun skal få fat i sin hund. Det fatter hun ikke. Til sidst er hunden 5 meter fra os og jeg blir så gal efter gentagende gange at ha forsøgt at forklare hende situationen at jeg nærmest skriger efter hende at nu samler hun sin forbandede møgkøter op med mindre hun vil ha den skal pelses or alvor. Hun løber efter hunden efter jeg IGEN har gentaget 2 gange og slår den bagfra i hovedet med et BREV!!! Hunden vænner sig og snerrer af hende og er tæt på at bide hende. Den tror jo den blir overfaldet bagfra nu. Nede på jorden slipper den så alligevel fra hende og jeg råber at nu må hun sgu da tag sig sammen, samle den op og pisse hjem med den. Hun samler den op men står 3 meter fra os og glor på os med sin snerrende hund lige foran mine som nu jo altså er ved at være gale fordi den blir ved. ENDELIGT fatter hun det da jeg IGEN 3 gange har råbt hun skal fise hjem emd den og for helved tag en snor på og gå med den normalt som vi andre fremover.

Det sker ike og kort efter støder min kæreste ind i samme problem en aften han går tur i mørket kl 23.30 med hundene- denne gang er det faren smo han så forklarer til hvordan landet ligger. Nemlig at det ikk dur de lufter den sådan, og at vi IKKE vil stå til ansvar for deres dumheder. Han avr så naiv han troede det hjalp! Dagen efter møder vi hunden igen- sammen i mørket UDEN et menneske til at holde øje med den, men den når ikk at opdage os.

Dælme om så ikk en uges tid efter hunden igen render efter mig med vores hunde- denne gang er det en dreng på en 15 år der er ude med den som dog fatter hva jeg siger, men vælger alligevel at lade den være løs- osse mens jeg går forbi med vores.

I går har jeg fået nok og ringer til politiet for at høre hvordan hulen jeg forholder mig. Jeg blir stillet igennem fra Horsens til dem der har med den slags at gøre. ENDELIGt efter damen har prøvet at sætte mig igennem i 10 min. får jeg fat i en dame der lyder virkelig væmmelig som om det er fuldstændig ligegyldigt at ringe og forstyrre hendes eftermiddags kaffe for sådan noget pjat!

Jeg forklarer og vil jo høre hvordan jeg kan og skal forholde mig iflg. loven da jeg har snor på vores altid mv. Ja med mindre jeg ville anmelde kunne jeg jo ikk gøre noget- hmm jo, problemet er at jeg er usikker på om de bor i nr 14 el 16 på vejen så jeg kan IKKE anmelde dem vel. Dvs. jeg skal anmelde det hver gang det sker. Jeg kan jo ikk gøre det nu da jeg ikk husker datoerne for hver gang det her sker. Så jeg skal ha fundet ud af hvilket nummer de bor i og hva de hedder- og så sker der sikkert alligevel ikk mere med det.

Jeg vil helst ikke lægge hunderuten om da det er den bedste rute at gå for mig da vi ellers ikk har noget sikkert sted at gå. Der er ikk rigtig nogen rabat at gå i nogen steder herude andet end lige den vej om til marken. Folk i biler ser ingenting selvom vi kommer med lys og reflekser- og som sagt så er der virkelig ingen rabat at gå i- man går seriøst bare ude åp vejen helt op af folks hæk.

Er det bare mig der er underlig her???

Tak fordi i læste med- jeg ved det er et langt indlæg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den løse hund på vores gå ture...
  • #1   13. mar 2008 Nej det er ok smiley Jeg er selv ved atf få spat af at nogke mennesker bare ikke VIL respektere at min hund går i snor og fordi deres ikke gør, er det ikke ensbetydende med at jeg vil have dem og deres forpulede hunde rendede hen imod min.

  • #2   13. mar 2008 Jeg ville blive rasende og ville finde ud af hvor de boede.. banke på og forklare dem endnu en gang at deres hund blir anmeldt,samt bilde dem ind at mine led af en sygdom der kunne smitte deres smiley



  • #4   13. mar 2008 Nej men mit problem er jo at jeg er MEGET sikker på at mine vælger at beskytte både mig og dem selv. Den løber jo snerrende og knurrende imod os til tider. Hva sker der hvis den kommer til os og så vores ender med at angribe den når den kommer inden for rækkevidden. Så står jeg emd to mellem hunde der er ved at pelse en lille hund, og vil ikk ha en jordisk chance for at redde den ud af det. Det er jo blot en enkelt mundfuld- og igen vil jeg da ikk ha at den stakkels gamle hund skal komme til skade og det skal ende galt fordi DE ikk vil gøre som man bør, nemlig gå med snor. Og fordi de ter børnene der går med den som ikk aner hva man kan og bør gøre- ja ik engag samle hunden op kan de finde ud af uden jeg skal gå helt amok nærmest. Det er hunden det går udover og det er synd. Men jeg risikerer vel osse en aflivningssag/erstatningssag (ja de er altså forsikrede som de skal) og det ønsker jeg da sandeligt heller ikke når det i sidste ende er dem der går uden snor,

  • #5   13. mar 2008 Tina.. kommer hunden tæt nok på,ville jeg gi den et bestemt puf med skoen smiley

    Hellere det end den når helt over og får gået i kambolage med egne hunde..


  • #6   13. mar 2008 At det er synd for pigen!!! Jeg prøvede jeg ved ikk hvor mange gange at forklare hende på en pæn måde i starten hvordan verden hang sammen- hun stod bare og gkloede dumt på mig. Skulle jeg så bare ha holdt min mund og ha ladet hunde fortsætte hen til mine når nu hun ikk kunne finde ud af at gøre noget såden måske havde endt med noget voldsomt slemt- så hun kunne ha stået og set på at deres hund blev pelset i stedet eller hva??? Nej så taler jeg sgu hellere som jeg gjorde i den situation for at redde DERES hund end at bekymre mig om hvor vidt det er synd for en stakkels tøs der er gammel nok til efterhånden selv at vide at man ikk går løs med en hund, eller at man fjerner den i en sådan situation!! Men det ahr da sandeligt ikk afskrækket pigen i at fortsætte alligevel. Ja undskyld mig, men jeg tager hensyn til DERES hund selvom jeg kunne være ligeglad- og det er vigtigere for mig end det er at blive ved at stå som en bette mus og tale pænt og høfligt når hun de første 5 gange ikke engang gider reagerer selvom jeg beder hende pænt om det og endda forklarer hende hva hun skal gøre.Så vil jeg sådan set vælge at sige jeg er ret ligeglad med om hendes forældre blir sure over den tiltalemåde- for det var enten det eller en pelset hund for næsen af en pige der ikk gad reagerer på mine utallige pæne henv. gang på gang mens hunden abre kom tættere snerrende og knurrene.

    Men tak for rådene. Jeg vil prøve med kameraet fremover hvis muligt. Og jeg vil selvfølgelig prøve at findeu d af hvilket nummer de bor i evt. skrive et brev og samtidigt rette personlig henv. som jeg måske vælger at optage nu jeg er i gang alligevel.


  • #7   13. mar 2008 Connie: det ved jeg godt at du mener- men når hun ikke reagrer på at jeg et utal af gange både taler pænt og forklarer hva jeg mener hun lige burde gøre, hva vil du så foreslå at jeg burde gøre? Lade deres hund blive ædt af vores der føler sig truede foran hende- eller tale som jeg gjorde for at få en reaktion fra hende på deres hund såden kunne komme helskindet hjem??

  • #8   13. mar 2008 Jeg vil give dig helt ret i at det ikke skal gå ud over børnene men jeg tror på at det er nok på grund af at Tina selv er bange for hvad der kan ske så råber man noget en gang imellem som der nok ikke skulle råbes men det er da helt klart at der skal gøres noget inden der sker noget som alle blever kede af så find udaf hvor de bor send et brev og hvis det ikke stopper så MÅ politiet tag sig af det

  • #10   13. mar 2008 Vi har oss en dame i vores by men en hu7nd som hun ALDRIG har på snor, det er en stor schäfer (staves?) og dette resulterede i at en aften vi skulle til stranden med vores hund kom hendes hund og hoppede op af vores bil og ridsede den... Damen sad bare inde i bilden mens hendes hund løb løs og blev ved med at hoppe op og ned af bilen..!! Træls!!!!!

  • #11   13. mar 2008 Puhh Tina kan godt forstå du er gal. Har også oplevet det et par gange. Det pisser mig så meget af. Respektløshed!!
    Mht barnet - jeg havde reageret på samme måde. Du prøvede pænt og ordenlig, det virkede ikke. Barnet dør ikke af din tiltale form.... Men træls situration


  • #12   13. mar 2008 Bodil: Det ahr jeg osse overvejet og fået at vide af en anden at jeg kunne gøre- men jeg kan jo ikk tag den med hjem mens jeg er ude med vores egne hunde.

    Connie: Nej for hun startede med t gå et par skridt hen imod os før hun bare blev stående og stod, så hun hørte mig skam- og ellers hande hun jo set mig. Var hun døv kunne hun osse ha givet tegn til dette. Hn stod jo med ansigtet mod os.

    Kjeld J: Det kan du bande på- jeg vil da nødigt stå med hundene og de går på en anden. Hverken for deres eller dens skyld. I en sådan situation er jeg fuldstændig ligeglad med hvordan ejerne ville ha det over at miste deres hund pga dette- jeg tænker KUN på hunden og at den skal komme levende derfra uden skader- samt at jeg ikke ønsker at skulle ende med at blive hængt op på noget når vi altid har vores i snor som vi skal.


  • #14   13. mar 2008 Helle: Det tror jeg ikk, det er jo ikk sikkert at de slev ser det, og tror nu de er ret ligeglade eftersom min mand har haft fat i faren en sen aften hvor det avr ham der var ude med den- og jeg har haft fat i begge børn de to gange de har været ude med den hvor det nær var gået galt.

Kommentér på:
Den løse hund på vores gå ture...

Annonce