3.519 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Savler Newfoundland? Savler Newfoundland?

Hejsa...
Jeg er ved at falde noget så grundigt for de skønne Newfoundland smiley
Jeg har læst en hel del om dem, men der er en ting jeg ikke kan finde ud af... Jeg har førhen hørt fra folk at den savler helt enormt meget... Men har ikke kunnet be/afkræfte det vha bøger og nettet...

Er der nogen der kender til disse hunde som kan fortælle mig om det er rigtigt eller ej?

Og om man fx kunne undgå problemet ved i stedet at købe en Landseer, der jo minder utroligt meget om Newfoundland, bare knapt så tung og lidt mere livlig...

På forhånd tak smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Savler Newfoundland?
  • #1   15. mar 2008 Med mit kendskab til racen mener jeg ikke at det er sådan at den savler mer end andre store hunde feks. inde for vores race er der også nogle der savler lidt mere en andre men det er ikke sådan at de gå med savl om munden hele tiden og jeg mener ikke det er et problem så prøv at kontrakte en opdrætter også kom ud og få noget mere viden om den en god ide er hvis du kan se om der ligger en træningplads i nærheden vor i bor så er det bare af sted og få snakket med nogle af de ejer og se den det var den måde vi fandt den race vi har så pøj pøj med det det er en skøn hund

• #2   15. mar 2008 Hvis de har løse læber, så savler de meget.

Jeg har haft newfer der savler og newfer der slet ikke savlede (god hund:))

• #3   15. mar 2008 Jeg havde en veninde, der havde en newf og den gik med en stofble..

Det er en dejlig hund, men adrk *S*

• #4   15. mar 2008 Som de siger i Simpsons:
    "Short answer no with a but, long answer yes with a if" smiley
    Og ja, de savler =)

• #5   15. mar 2008 Mange tak for alle jeres svar smiley
    Så blev jeg lidt klogere...

• #6   15. mar 2008 Som du skriver så må en landseer ikke savle. De skal avles så de har stramme læber. De Newfoundlændere jeg kender savler meget. Det er så mest på træningspladsen jeg ser dem, men der er det meget.

• #7   15. mar 2008 de newfer, jeg har mødt, savler i mere eller mindre grad og ser man dem på udstilling, så har rigtig mange af det savlesmæk på, så de ikke grisser deres pels - så ja, de savler

• #8   15. mar 2008 Med den smule kendskab, så ja de savler i mere eller mindre omfang, vidst specielt, hvis de bliver lidt stressede.

Jeg synes, at du skal spørge denne bruger http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=24748 hun har rimelig stor erfaring inde for racen :o)

Kan godt forstå, at du er faldet for racen, den er godt nok lækker :o)

• #9   15. mar 2008 Altså, de savler, sviner, og man skal ikke have rengøringsvanvid, så er det sagt.
    De savler når der mad i nærheden, når de har spist. Nogen gør mere end andre.

Men jeg vil mene at den største post er svineriet, kan man leve med at skal vaske gulv engang om dagen plus jævnligt støvsugning jamen så er man godt på vej. Udover det kommer pelsplejen. Som er et kæmpe arbejde..

Men gider man alt det overstående, så er newfounlænderne det perfekte valg og det er den mest godmodige race.
    Kig evt forbi i vores grupper.

• #10   15. mar 2008 Kender en der har to hanner. Den ene på næsten 2 år som er en meget stor Newf´er savler ekstremt meget, den anden på 10 år gør overhovedet ikke. Nogle Newf´er savler, nogle gør ikke - så desværre er det ikke noget du kan være sikker på på forhånd. Bortset fra det er det en fantastisk dejlig race. Du kan se et par billeder af den store jeg kender der trækker mig i en vogn i mit fotoalbum.

• #11   15. mar 2008 Karina: Marianne er på udstilling idag i sverige, så hun svare nok ikke lige forløbigt :o)

• #12   15. mar 2008 Lykke N

Nå ja det er hun da også, det havde jeg lige svedt ud :o(

Undrede mig også over, at hun ikke allerede havde været i tråden ;o)

Kommentér på:
Savler Newfoundland?

Annonce