2.880 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

"Skider og tisser" hele tiden? "Skider og tisser" hele tiden?

Hej smiley

-Vi har en lille coton hvalp på næsten 9 uger! Hun er vildt frisk og leger stort set ALTID.. og hun spiser og drikker rigtig godt! Men hun "skider" og tisser hele tiden! Altså hun tisser nok hver halve time! Og skider hver 1 time(Cirka) Altså! Hun er jo vildt aktiv (Som nok er grunden til noget af det!) men kan det virkelig passe?

(Hun har fået ormekur smiley

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning og bortskaffelse af jord 500 kr.
  • Hækkeklipning 2.200 kr.
  • Fjerne tapet 2.000 kr.
  • Ophængning af TV 900 kr.
  • Rep af hydraulisk bremse & indstilling af gear og smøring 500 kr.
  • Campingvogn ophug 1.600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Skider og tisser" hele tiden?
  • #1   19. mar 2008 diesel gør det også tit vi bliver bedre til at læse hans signaler så han kommer ud når han skal

• #2   19. mar 2008 Ja smiley Men synes bare at det er så vildt! Gør jo næsten ikke andet end at tøre op smiley

• #3   19. mar 2008 Det er da helt normalt.. Jeg tror jeg var nede med Luna 7-8 gange i timen de første mange dage...

• #4   19. mar 2008 Jep hvalpe skal ud når de har leget, spist, sovet og hvis de søger lidt væk fra jer og begynder at snuse til gulvet ... Så i må i gang med at træne renlighed ... Tillykke med vapsen ...

• #5   19. mar 2008 Vi er ude med hende hele tiden! smiley men hun laver intet når vi er ude! Andet end at løbe efter fugle smiley

-Men bliver bare så let nervøs efter de to andre hvalpe smiley

• #7   19. mar 2008 SOVS det er bare et spørgsmål om koncekvens.
    Hver gang de har leget sovet eller spist så er det ud og være ude indtil der er kommet noget ud af den ene eller anden ende.
    Det kan godt tage lang tid i starten, men er man flittig og vedholdende så får du en renlig hund indenfor meget kort tid

• #8   19. mar 2008 vi kan også gå en god tur på heden og så snart vi kommer hjem tisser han på gulvet

• #9   19. mar 2008 Altså vi er ude 4-7 gange i timen!! Altid efter leg og efter hun har sovet spist og drukket osv! men det er bare meget sjovere at gøre det inde!

-Og "lorten" er fast smiley

• #10   19. mar 2008 Det er ikke "sjovere" at gøre det inde, sådan tænker hvalpen IKKE ... Det er TRYGGERE at gøre det inde hvor der ikke er en masse farlige lugte ...

Sørger I for at lufte hunden på græs der lugter af at andre hunde besørger der? Giver I hvalpen alt den tid den har behov for og lyst til at snuse på jeres gåture eller er det bare hurtigt ud og ind?
    Det at hvalpen kan lugte at andre hunde har besørget er med til at stimulere hvalpen til selv at besørge. Har hvalpen set andre hunde besørge udenfor? Mange hunde vil ikke besørge på fortov, asfalt etc. Nogle hunde vil kun besørge i buskads og andre kun på græs ...

I bliver nødt til at være tålmodige og lære sammen med jeres hvalp ...

• #12   19. mar 2008 Altså! Puha hold da op!! "sjovere" menes nok ikke bogstavligt talt! vi har haft hund i 20 år! så vi ved hvordan man lufter en hund.. men vi bare aldrig haft en hvalp der meget hellere vil "gøre" det inde end ude! Og selvfølglig er vi tålmodig da hun stadig er en lille baby! Og hun får skam ingen skæl ud osv når det sker inde!
    Men vi har mistet 2 hvalpe fra den 11 nov til 7 feb!! Pga tarmbetændelse! Så vi bliver lidt urolige ved det mindste!! Og det er jeg sikker på at i også ville blive hvis det var jer!!

Så jeg spørger jer til råds..

-Ved at der ikke er noget at være urolig over! Men den der lille frygt sidder stadig derinde et eller andet sted!!

-SKULLE ALTSÅ BARE LIGE UD MED DET smiley
    Undskyld

• #13   19. mar 2008 Fodret hedder "Science plan puppy" smiley

• #14   19. mar 2008 Og problemet vat sådan set heller ikke Rnelighed! Men at hun tissede og sked hele tiden..

-Ej undskyd hvis jeg virker sur! Men har bare haft en lorte morgen smiley med syg hest osv

• #15   19. mar 2008 Man kan sgu aldrig vide herinde :0)
    Jeg kender ikke jer, ved intet omkring hvor erfarne hundeejere I mener i er, eller hvad I har været igennem og kan kun svare ud fra hvad I selv giver af oplysninger i tråden. Jeg reagerede på denne sætning:

men det er bare meget sjovere at gøre det inde!

Jeg har ingen mulighed for at se at denne sætning er skrevet med et glimt i øjet ... Derfor fik I det svar som I fik :o)

Kia (min hund) blev renlig fra den ene dag til den anden ... Men jeg var inden da igennem det samme som jer med den evige tørren op efter hende.
    Hun ville under ingen omstændigheder besørge udenfor. Hun klemte sammen og ventede til vi kom hjem ...
    Samme dag som vi flyttede fra midtbyen ud på landet hvor hun kom til at bo i omgivelser der myldrer med hunde var hun renlig ...
    Jeg tror at hun måske lærte det ved at observere den Rottweiler som hun gik sammen med de første 8 dage herude ... Men jeg ved ikke hvad der var udslagsgivende ...

Mit råd er derfor at I bare skal fortsætte med at være tålmodige og træne renlighed med vapsen ... Det skal nok komme ...

Hvis I fortsat er nervøse for at hunden fejler noget så kan I jo tage en snak med jeres dyrlæge omkring dette ...

Jeg håber at det løser sig for jer ...

• #16   19. mar 2008 Sanne smiley Det er også helt fint og tak fo rådene:) Men det var jo slet ikke renlighed tråden handlede om smiley

• #17   19. mar 2008 Jeg ville putte snor på, og så går I ikke ind, før der er tisset og skidt *S*

Kommentér på:
"Skider og tisser" hele tiden?

Annonce