hundeslagsmål {{forumTopicSubject}}
Passer her i påsken mine forældres hund (Miki) úde ved mine forældre, mens de er ude at rejse... En overdreven kærlig og hyggesøgende lille dsg´er. Man glemmer fuldstændigt hvilket frådende monster han kan blive, når han møder hanhunde på hans størrelse!!
Gik den samme tur som normalt - hvor både Miki og min egen hund er løs, som de altid plejer på den tur!forældrenes nabo har en søn, der af og til er på besøg med hans Jack Russel - og vidste det ikke... HAVDE jeg vidst det, var han kommet i snor!!! Miki fór på den anden hund - og den anden ejer kom hurtigt og sagde at hunnok skulle klare det her!
Miki blev sparket utallige gange (hvilket er en reaktion jeg også ville ty til, hvis jeg stod i en sådan situation, at ingen af hundene kunne råbes op) - og jeg kom vist til at skubbe til den anden ejer, da jeg ikke kunne holde ud at se på det, for at hun skulle holde op (men selvfølgelig skulle de jo skilles ad) Hun fik i et splitsekund sparket Miki af hendes hund, og jeg kastede mig over Miki og fik fat i ham, hvilket har kostet mig en kæmpe flænge i skinnebenet og blå mærker på armene!!!
Men hold kæft, hvor er det dog forfærdeligt at kigge på en hund man elsker blive sparket (sindssygt hårdt - virkede det som) - uden at kunne gøre noget - bliver ved med at kunne se de billeder for mit indre blik..
Det kostede kun Miki 2 flængede poter, og den anden hund virkede slet ikke medtaget (han hoppede op i skødet på mig da jeg havde afleveret Miki til min kæreste:-))
I morgen holder vi os til markerne, hvor vi IKKE møder andre!!!!
mar 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
Jeg har haft held et par gange, med at gå efter den hund jeg ført kan få fat i...og så holde den med alle kræfter til jorden, men det giver blå mærker
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 893 Svar: 11.797
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.408
Aner det ikke??? - Godt råd til en anden gang - men hundene trillede rundt, og det ville have været næsten umuligt at få fat i nogle bagben...
KÆFT hvor er jeg glad for at jeg ikke selv har en aggresiv hund!!!
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 1.010
MEN, hvis du ved han er agressiv over for andre hanhunde, så skal han IKKE gå uden snor - nogensinde.
apr 2007
Ja, for naboernes hunde har han ingen problemer med, og der færdes aldrig andre hunde rundt herude! - Bortset fra at naboens søn nogle gange kommer på besøg - MED hunde. Han ER i snor, når han færdes blandt andre!
Både Miki og den anden hund hader hinanden - i dag var det blot Miki der angreb - Vi ved normalt når han er på besøg - og de plejer også at holde hundene i snor - eller indenfor - eller Miki er i snor - Når han er der!!!!
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.266
God bedring
aug 2006
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.936
mar 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 7
det var fordi jeg sagde at hun skulle gå ud og lege med den anden hund som også var en labrador, men der tror jeg at min hund misforstod det, for hun randte ud og fandt en pind, det var den anden hund jo også interesseret it så den prøvede jo på at tage den,, detsværre har min hun en stor ejerfornemmelse over for ting, så hun advarede med lidt knurren, men den anden hund lyttede ikke.. det hele gik så stærkt, så jeg så ikke hvem der startede slådskampen, men den anden ejer sparkede ud efter hundede, hvorefter ve fik revet dem fra hinanden.. heldigvis var der ikke sket noget, men jeg kig da i lang tid og tænkte på hvem den anden ejer sparkede og hvordan det hele forløb..
rat så uhyggeligt
apr 2007
Den anden hund bliver ikke bange for andre hunde - Begge har oplevet det før, fordi enten mine forældre eller naboens søn har overset den anden hund!!
Tina:
Nej nej:-) Misforstår intet!
-Jeg har muligvis også "hvilet lidt på laurbærrene" da mine forældre har fortalt at han er blevet meget bedre -og de kan godt stoppe ham- og det er han højst sansynlig også - sammen med dem!
nov 2005
Åh, hvor blir jeg ked hvergang jeg hører om disse tilfælde, der nemt ku ha været undgået
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 397
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 2.584
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.525
Jeg syntes i hvert fald at sparke til hundene må være sidste løsning... :o(
Tør man ikke forsøge at skille dem ad dem ad på anden måde, så ja, tag fat i bagbenene på hver hund og 'træk' dem fra hinanden.
Bortset fra det, er jeg helt enig i at man ikke lader en hund som man ved ikke kan med andre gå løs...
apr 2007
apr 2007
der har været nogen efter vores hund på et tidspunkt hun stod alene udenfor et supermarked, hun peb og rystede da vi kom ud fra at have handlet og efter det har hun været ekstra opmærksom når vi møder nogen på en gåtur, for hun bliver noget utryg og kan godt virke aggressiv...
apr 2007
apr 2007
Nej, det er muligt at både Jack Russel´en og Miki bliver "bange for andre hunde" efter de gange de har skadet hinanden!
-Lige præcis derfor går mine forældre altid med Miki i snor, når de ikke færdes her!
apr 2007
apr 2007
apr 2007
nov 2005
At lægge hånd i mellem har jeg aldrig valgt ( heller ikke spark ).
Så galt ka det gå :
http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=8726
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 5 Emner: 620 Svar: 3.624
det er det eneste hunde angreb jeg og Bamse har været ude for..
Håber aldrig at jeg kommer ud for det igen.. Fordi vi er gået helt i baglås med tillig til store hunde.. Han er bange igen..
Bare min søsters hund snusede til ham. knurrede han :/.
Så forfra igen..
apr 2007
Jooo... det var på marken, opgrænsende til den anden grund!! - hvor jeg - uden at vide noget om det - egentlig ikke mener at andre skal opholde sig??? - Pointen med det jeg skrev, var egentlig bare at fortælle om en meget uhyggelig hundeoplevelse!!! - og ikke diskutere lovgivning... Men kan ikke lade være med at fortælle dettte, når diskussionen nu har udviklet sig sådan her!!!
jul 2007
Ja, jeg ved godt det kan gå grulig galt at blande sig i en slåskamp... Det ser grimt ud :o(
Men alligevel ville jeg stadig gøre det samme, hvis jeg skulle være så uheldig nogensinde at komme i den situration med nogen af mine hunde igen, man gør jo hvad man kan for at passe på dem, uanset hvad de fortaer sig af 'dumheder', og jeg mener ikke at spark høre ind under kategorien 'at passe på sin hund'...
apr 2007
Den anden hund var på marken - ligesom naoboens hunde tit er - uden problemer -(marken grænser op til naboernes hus) - og Miki overfaldt Jack Russel´en der!
aug 2006
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 5 Emner: 620 Svar: 3.624
apr 2007
Nej, tænkte ikke dybere over det, da det ikke var formålet med det jeg skrev! og har skam ikke noget mod negativ respons... Ville bare lige forklare nærmere, i stedet for at blive slået på verbalt! - Men det lovgivningsmæssige er stadig ikke pointen (omend diskkusionen lidt virker sådan)
jul 2007
Ja, hvis andre alternativer ikke hjalp kunne jeg da også finde på at bruge spark, men det er bestemt ikke det jeg ville gøre først!
apr 2007
Er det vigtigt, når JEG fortæller om hvordan JEG har oplevet en situation i dag???
jul 2007
aug 2006
apr 2007
Havde ikke overvejet det, og det burde jeg vel, når jeg har været her på hundegalleri i et års tid nu - og kender lidt til folks reaktioner! - havde bare lige brug for at komme af med oplevelsen!!!
apr 2007
Men det må være en ubehagelig situation at stå i
apr 2007
Han er også i snor når vi ikke er herhjemme!!!!
apr 2007
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 23
sikke en lang diskusion men jeg sys lige vi skal huske på at det ikke var hendes egen hund og måske ikke kender den så godt... men jeg ville oss holde mine hunde i snor hvis de var aggresive over for andre hunde... men vi skal oss huske på at det ikke er med vilje og ikke bombadere hindanden på den måde... sys nogle af jer er meget hårde, det er der ingen grund til hun er jo rigtig ked af det i forvejen... knus maria
apr 2007
Jeg føler mig nu ikke så bombarderet:-) - Kan godt forstå nogle af reaktionerne!
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Hunde: 5 Emner: 35 Svar: 745
Der hvor jeg vokset op gik det op til 10 hunde sammen på gården...min+ min mors+ min fars + min mosters
De gik for det meste helt rolig til...men når det var en tæve som skulle til løbetid, så var det lidt grr i luften. Vi havde altid spande med vand ståendes på nogle sted når vi mærke at det kogede lidt i luften....og så længe som de spande var der så var det fred :O) de havde prøvet at få iskoldt vand over sig nogle gange ....
hundeslagsmål